آیا 5G ارزشش را دارد؟ هیاهوی مصرف کننده به پایان رسیده است و اپراتورها نگران هستند

حتی در بازارهای آسیای جنوب شرقی، که 5G بسیار سریعتر از اکثر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی عرضه شده است، تقاضای مصرف کنندگان برای گوشی های هوشمند 5G تازه شروع به کاهش کرده است. بر اساس گزارش اخیر Canalys، شرکتی که بازارهای فناوری را تجزیه و تحلیل می کند، در سه ماهه دوم سال جاری، 7 درصد کاهش در محموله دستگاه های 5G به 24.5 میلیون نفر رسید.

ترس بزرگ این است که تجربه 5G شبیه 4G/LTE باشد. اپراتورها در آنجا مبالغ هنگفتی را صرف ارتقای شبکه های خود کردند، اما دریافتند که مصرف کنندگان تمایلی به پرداخت حق بیمه برای آن ندارند. ذینفعان واقعی LTE شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و نتفلیکس بودند که اکنون می‌توانند بدون پرداخت هزینه تب، جریان با کیفیت بالاتر را از طریق سرعت‌های بالاتر ارائه دهند.

نطر شما چی هست؟

را فایننشال تایمز گزارش ها حاکی از کاهش تقاضای مصرف کنندگان برای 5G است.

محبوبیت بسیار زیاد دستگاه های 5G در ابتدا به نظر می رسید که نشان دهنده یک بله قاطع باشد، اما اکنون این نگرانی وجود دارد که این نوآوری از بین رفته است و بسیاری هنوز تفاوت واقعی کمی بین سرعت 4G/LTE و 5G مشاهده می کنند.

این نوع تنوع یک هنجار است، نه استثنا. در واقع، گاهی اوقات ایستادن دقیقاً در همان نقطه تفاوت های بزرگی را در عرض چند دقیقه مشاهده می کند. از آنچه من دیدم، قدرت سیگنال است، نه 5G در مقابل 4G، این بزرگترین عامل تعیین کننده سرعت است. تنها استثنا این است که تنها 5G تمام توان، سرعتی شبیه به پهنای باند را به شما می دهد که وعده داده شده بودیم.

[ad_2]

Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی

تجربه شما از 5G چه بود؟ آیا شاهد بهبود چشمگیری سرعت برای تطابق با هیاهو بودید، یا بهبودها کمتر بود؟ آیا پرداخت می کنید یا برای 5G حق بیمه پرداخت می کنید؟ لطفا در نظرسنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

دو دقیقه بعد، فقط چند صد متر دورتر، دو میله 5G با چهار میله 4G جایگزین شد و سرعت 33 مگابیت بر ثانیه بالا/17 مگابیت در ثانیه پایین تر داریم.

با رقابت شدید که قیمت محصولات 5G را پایین نگه می‌دارد، اپراتورها تلاش می‌کنند تا برخی از سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی خود را با ترغیب مصرف‌کنندگان برای دسترسی به باندهای قیمت بالاتر که داده‌های بیشتری ارائه می‌دهند، جبران کنند. اما بحران جهانی هزینه زندگی می‌تواند این استراتژی را تضعیف کند، به‌ویژه که محصولات جدید عمدتاً مزایای جزئی نسبت به محصولات قدیمی دارند.

نگرانی در مورد اینکه آیا افراد به اندازه کافی برای خدماتی که در آن سرمایه گذاری کرده اند پرداخت خواهند کرد افزایش یافته است […]

اپراتورهای تلفن همراه در مجموع صدها میلیارد دلار برای خرید طیف 5G و ایجاد زیرساخت های 5G هزینه کرده اند. FT می‌گوید اکنون بسیاری نگران هستند که آیا این سرمایه‌گذاری نتیجه خواهد داد یا خیر.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


چیو لو ژوان، تحلیلگر Canalys توضیح می دهد: «هیجان 5G کاهش یافته و تقاضا به جنبه های کاربردی تر تلفن های هوشمند مانند عمر باتری، ذخیره سازی، سرعت پردازنده و کیفیت دوربین تغییر یافته است. «همه احساس ضعف می‌کنند و کاربردهای عملی 5G همچنان مشخص است». او استدلال می کند که در اکثر موارد، سرعت 4G برای استفاده روزانه کافی است.

اپراتورها نگران بازگرداندن سرمایه خود بودند

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در ساعت 10:58 شب، دو نوار 5G سرعت دانلود کاملا غیرقابل استفاده کمتر از 1 مگابیت در ثانیه و میانگین بارگیری قطعی 11 مگابیت در ثانیه را ارائه کردند.

دو سال و دو آیفون بعد، همه چیز به طرز چشمگیری تغییر نکرده است.

آیا 5G ارزشش را دارد؟ مصرف کنندگان دیگر چندان مطمئن نیستند

تنها با چند قدم حرکت، چهار نوار 5G دریافت کردم، با انواع سرعت هایی که اکثر مردم از دیدن آن در اتصال پهن باند خانگی خود خوشحال می شوند: 196 مگابیت در ثانیه به بالا، 86 مگابیت در ثانیه پایین.

هنگامی که 5G برای اولین بار راه اندازی شد، سوال بزرگی که کاربران گوشی های هوشمند با چشم انداز جایگزینی دستگاه های خود برای استفاده از آن مواجه بودند این بود: آیا 5G ارزش آن را دارد؟

با این حال، زندگی واقعی کاملاً با هیاهوها سازگار نبود. در آزمایشی که خودم با آیفون 12 انجام دادم، متوجه شدم که در حالی که پوشش 5G ایزوله گاهی اوقات سرعت هایی مشابه باند پهن ارائه می دهد، پوشش نقطه ای بود.

سال‌هاست که 5G به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در فناوری تلفن همراه با وعده‌های سرعت گیگابیت مطرح شده است. فروش تلفن های هوشمند 5G نشان داد که مصرف کنندگان به اندازه کافی در مورد این فناوری برای ارتقا هیجان زده هستند و پذیرش اپل از 5G برای آیفون 12 به عنوان کلید محبوبیت این خط تلقی می شود.