اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست + قانون و قوانین این بازی

اما قضیه به اینجا ختم نمی شود، معمولا به فاصله چند روز بعد از مراجعه تیم اصلی، تیم دوم تایم فور فان به صورت ناشناس به بازی مراجعه میکنند تا در صورت مغایرت در نحوه‌ی برخورد کارکنان مجموعه و یا اجرای بازیها، این تفاوت را به تیم اطلاع دهند. سپس هر کدام از بازیکنان تیم اصلی، نقد و بررسی بخش مربوط به خود را به رشته تحریر در می آورند و در اختیار ویراستار مجموعه قرار میدهند تا پس از یکپارچه کردن متن و ویراست، در وب سایت تایم فور فان منتشر شود. فرار از جنگ، شما در این بازی به عنوان یک اسیر جنگی که در یک پناهگاه کثیف گیر افتاده بازی می کنید. شما با کارهای مختلفی مثل حل معماها و پیدا کردن اشیاء پنهان قفل اتاق رو باز و ماموریت ها رو تموم می‌کنید.

برای مثال شما در یک کشتی گیر افتاده‌‌اید که در حال غرق شدن است و همزمان با گذشت زمان، آب بیشتری سطح را فرا می‌گیرد یا در مثالی دیگر شما در یک سلول زندانی شده‌اید و پیش از محاکمه باید از آنجا فرار کنید. معماها و چالش‌های این مدل بازی‌ها بیشتر از اسکیپ روم‌ها است و حتی نیاز به اینترنت و جستجو در آن وجود دارد. اما هر بازی در هر زمان که تیم آماده باشد صورت می‌گیرد و لازم نیست با مجموعه‌ها برای ساعت شروع و پایان بازی هماهنگ راز بازی اتاق فرار شوید. تمام این فاکتورها باعث تجربه متفاوتی نسبت به بقیه اسکیپ روم‌ها می‌شوند. شاید با مفهوم اولیه اسکیپ روم یا همان اتاق فرار آشنایی داشته باشید.

در بازیهای اتاق فرار شما یک داستان را انتخاب و خود را وارد محیط واقعی آن می کنید و با توجه به قوانین و شرایطی که پیش رو دارید خود را به هدف نهایی می رسانید. بازی زندگی همه ما از تولدی شروع می شود که ما متقاضی آن نبوده ایم، در دنیایی و شهری و رنگی و زبانی متولد می شویم که ما انتخاب نکرده ایم. در خانواده ای که نمی شناسیم و در خانه و کوچه ای که برای ما غریب است. در جایی به دنیا می آییم و زمان کوتاهی در آن فرصت داریم که لذت ببریم و شاد باشیم. یکی دیگر از بازی های بسیار هیجان انگیز اسکیپ روم برای موبایل می توان به Scary Horror Escape اشاره نمود. در این بازی باید بتوانید معماهای نسبتا سخت و پیچیده را حل کنید تا از اتاق وحشتناکی که مرد روانی به دنبال شما می باشد نجات یابید.

اگر طراحان بازی طبق سناریو این محیط و دکور را طبق استانداردها و حرفه ای طراحی کنند بازی به شما حس هیجان را انتقال میدهد. محیط و دکور بازی اسکیپ روم باید به طوری باشد که شما خود را در وسط سناریو پیدا کنید و حس کنید واقعا در این ماموریت هستید. درجه ترس این نوع بازی‌ها از اتاق فرار ترسناک یا ژانر وحشت کمتر بوده و از لحاظ محبوبیت در درجه دوم قرار دارد. وظیفه اصلی این بازی ها ترساندن نیست بلکه ایجاد فضایی پر از تشویش و ابهام است. این ژانر می‌تواند شامل موضوعات گسترده‌ای مانند وقایع تاریخی، موجودات ماوراالطبیعه، رویارویی با موجوداتی مانند زامبی و … اتاق فرار یا همان اسکیپ روم یک بازی گروهی هست که بین 4 الی 7 نفر امکان بازی دارد.این بازی کاملاً فکری، معمایی و البته هیجانی است و با تنوع گسترده در داستان و درجه سختی پاسخگوی سلایق مختلف می‌باشد.مشاهده مقاله اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟ .

قوانین بازی و محیط را بشناسید

بازی‌های اسکیپ روم شما را در اتاقی قرار می‌دهند که در آن قفل است و برای این که بتوانید از آن بیرون بیایید باید معماها را حل کنید و کلید یا رمز در اتاق را پیدا کنید. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، رستوران های تهران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، بلیط تئاتر بازی اتاق فرار و کد تخفیف هستند. از محبوب ترین کد های تخفیفی که در تخفیفان ارائه می شود می توان به کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا اشاره کرد. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد.

اتاق فرار مستاجر

اتاق فرار یا اسکیپ روم چیست + قانون و قوانین این بازی

برای همین از پروفسور ضیایی استاد فیزیک که دستگاه سفر در زمان ساخته است درخواست کمک می‌کند و پروفسور فقط به یک شرط قبول می‌کند. آن هم اینکه عده‌ای از ایرانیان کاربلد و باهوش را با خودش برگرداند تا مملکت را سامان بدهند. 2- پرطرفدارترین بازی ها در ژانر ترسناک و هیجانی، و تم (سبک) روحی و جنی، زامبی و سرقت هستن. همه‌ی ما دوست داریم با موجودات ناشناخته روبرو بشیم یا دزدی کنیم بدون این‌که عواقبی برامون داشته باشه و این برای اغلب افراد جذابه.

  • برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، رستوران های تهران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، بلیط تئاتر بازی اتاق فرار و کد تخفیف هستند.
  • این بازی چالش برانگیز برای آزمایش ذهن و توانایی تصمیم گیری پلیرها طراحی شده است.
  • هرچه جلوتر برید، اتاق ها سخت‌تر می‌شن و حل معماها سرگرم‌کننده تر.
  • تمام حقوق وب‌سايت متعلق به شرکت توسعه سرگرمی نوین کاوش و‌ معما (گروه سرگرمی آفلاین) است.

اما اولین بازی که در سبک امروزی اسکیپ روم ساخته شد بازی Crimson Room بود که در سال ۲۰۰۴ توسط Toshimitsu Takagi، سازنده ژاپنی با استفاده از فلش طراحی شد. داستان بازی ازاین‌قرار است که چشمانتان را در اتاقی قرمزرنگ و عجیب باز می‌کنید بدون اینکه یادتان بیاید چطور به این اتاق راه پیدا کرده‌اید. طبق گفته ها این بازی برای نخستین بار در شرق آسیا و کشور ژاپن ایجاد شده است. اما برخی بر این باورند که بازی های اتاق فرار به شکل امروزی از 11 سال پیش و در مجارستان ابداع شده اند. با توجه به استقبال ها، این بازی به سرعت در سایر نقاط جهان نیز توسعه پیدا کرد. در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ایران به ویژه کلان شهرها، بازی اسکیپ روم وجود دارد و با وجود ژانرهای مختلف،این بازی ها پاسخگوی سلیقه های متفاوت هستند.