اتحادیه های اپل استور می تواند فرصتی برای اپل باشد

[ad_1]

ما شاهد افزایش علاقه به آموزش هستیم فروشگاه اپل اتحادیه‌ها توسط کارگران خرده‌فروشی، ناامید از رکود دستمزدها در زمان افزایش تورم، یا سایر مسائل مربوط به شرایط کاری.

دورنمای تشکیل اتحادیه یکی از مواردی است که اغلب مدیریت را می ترساند. با توجه به ماهیت خصمانه اکثر روابط مدیریت کار، این تعجب آور نیست. اما یک مدل همکاری بسیار بیشتر وجود دارد، و سیب در حال حاضر یک فرصت طلایی برای پذیرش آن وجود دارد…

داستان تا اینجا

اول یاد گرفتیم کارگران خرده‌فروشی قصد دارند به اتحادیه بپیوندند در فوریه

طبق گزارش‌ها، گروه‌هایی در دو فروشگاه در حال آماده‌سازی اسناد برای تشکیل پرونده به هیئت ملی روابط کار هستند و حدود شش مکان دیگر در مراحل اولیه برنامه‌ریزی هستند.

پست می گوید منبع اصلی ناآرامی ها بر سر دستمزدها است. اپل به کارمندان خرده‌فروشی بین 20 تا 30 دلار در ساعت دستمزد می‌دهد، بسته به نقش و سابقه. با این حال، کارگران می گویند این نرخ ها مطابق با تورم نبوده است.

این گزارش با الهام از رای‌های موفق اخیر اتحادیه در بیش از 90 فروشگاه استارباکس، می‌گوید که تلاش‌های سازماندهی اخیراً سرعت گرفته است.

ماه گذشته همه چیز واقعی شد، با شروع رسمی فرآیند در فروشگاه پرچمدار اپل، ترمینال گرند سنترال، نیویورک، با تعدادی هدف برای یک معامله بهتر برای کارکنان

علاوه بر جستجوی شرایط کاری بهتر، تعطیلات بیشتر و گزینه های بازنشستگی بهتر، این گروه به دنبال حداقل دستمزد 30 دلار در ساعت است.

به دنبال آن حرکت های مشابهی انجام شد در آتلانتا و مریلند.

اولین پاسخ اپل

اولین پاسخ اپل به نظر می رسد دفاعی است.

The Verge گزارش می دهد که اپل با شرکت حقوقی Littler Mendelson مستقر در سانفرانسیسکو برای خنثی کردن مبارزات کارگری همکاری می کند. لیتلر مندلسون همچنین نماینده استارباکس است تا از سازماندهی اتحادیه توسط شرکای خود جلوگیری کند. این شرکت قبلاً در سال 2014 به مک دونالد کمک کرده بود، زمانی که کارگران ساعتی 15 دلار درخواست کردند. […]

یک کارمند ناشناس در فروشگاه اپل در نیویورک به The Verge گفت که این شرکت پیام‌های ضد اتحادیه را در جلسات پخش می‌کند. این کارمند گفت: “اطلاعات نادرست زیادی برای ترساندن توده ها وجود دارد.” “من فکر می کنم آنها در حال هول هستند.”

همانطور که گفتم، قابل درک است، اما گزینه بهتری وجود دارد. به جای مبارزه با اتحادیه ها، آنها را در آغوش بگیرید. این مدلی است که در آلمان بسیار خوب کار می‌کند، با کارگران و مدیریت در جهت رسیدن به اهداف مشترک. همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتریش، بلژیک، دانمارک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و اسپانیا یافت می شود.

اسامی مختلفی به مدل داده شده است، با اشکال مختلف شناسایی قانونی، اما من استفاده خواهم کرد مدل آلمانی مثلا.

مدل آلمانی

در آلمان، کارگران برای تشکیل یا عضویت در اتحادیه های کارگری آزادند، اما آنها همچنین حق قانونی دارند که از کارفرمای خود بخواهند که شورای کارگری تشکیل دهد. کارگران اعضای یک شورا را انتخاب می کنند و سپس به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت منصوب می شوند. این معمولا در سطح محلی کار می کند تا در سطح شرکت.

شرایط یک شورای کار برای ایجاد یک موقعیت برد-برد طراحی شده است. شوراها موافقت می‌کنند که اعتصاب را فراخوان نکنند (اگرچه اتحادیه‌ها آزادند که این کار را انجام دهند) و مدیریت موافقت می‌کند که درباره تصمیماتی که بر کارگران تأثیر می‌گذارد با شورا مشورت کند. سپس هر دو طرف تلاش می‌کنند تا در مورد راه‌حل‌هایی برای هر موضوعی که پیش می‌آید به توافق برسند، به نحوی که نیازهای کسب‌وکار و کارکنان آن را برآورده کند.

این مدل موفقیت بزرگی است و هیچ نشانی بهتر از بحران بانکی و رکود اقتصادی که در سال 2008 آغاز شد وجود ندارد. با این حال، در بسیاری از شرکت های بزرگ، شوراهای کارگری به طور دسته جمعی توافق کرده اند که به جای اخراج، ساعات کاری هر کارگر را کاهش دهند – با یک صندوق دولتی که بخشی از دستمزدهای از دست رفته را جبران می کند.

مطالعات زیادی در مورد اثربخشی شوراهای کاری انجام شده است و به طور مداوم این را نشان می دهد کارمندان حقوق بیشتری دریافت می کنند تنها توسط اتحادیه ها و شرکت ها دستیابی به بهره وری بیشتر از کارگران آنها این مدل یک برد-برد قابل اثبات است.

اپل فرصت کوتاهی برای اقدام دارد

تا کنون، تنها تعداد انگشت شماری از فروشگاه‌ها به طور فعال فرآیند اتحادیه‌سازی را آغاز کرده‌اند – اما شکی نیست که این امر به شبکه Apple Store سرازیر می‌شود. اگر اپل کارها را خیلی طولانی ترک کند، مدل پیش‌فرض مدیریت کار مقابله و اختلال تقریباً تضمین شده است که اعمال شود.

اما اگر اپل اکنون اقدام کند، فرصت طلایی دارد تا در عوض یک مدل همکاری ایجاد کند که در آن هر دو طرف برنده شوند.

اگر به تیم کوک مدیر عامل اپل مشاوره می دادم، پیشنهاد می کردم که یادداشتی را برای همه کارکنان خرده فروشی ارسال کند. در این چارچوب می توان استدلال هایی له یا علیه به رسمیت شناختن صریح اتحادیه سازی کرد. از جنبه “معنا”، می توانید بگویید که توجه را به گزینه ای برای کارکنانی که هنوز آن را در نظر نگرفته اند جلب می کند. از طرف “طرفدار”، من می گویم تقریباً همه به زودی متوجه می شوند، و همیشه زمانی که یک شرکت واقعیت را تصدیق کند، باورپذیرتر است.

بنابراین پیشنهاد من برای یادداشت در این مسیر خواهد بود:

من می خواهم با تشکر مداوم خود برای زحمات شما در زمان های سخت شروع کنم.

می‌دانم که برخی از شما نگرانی‌هایی دارید که می‌خواهید شرکت به آنها رسیدگی کند و احساس نمی‌کنید که کانال‌های ارتباطی موجود برای شما کار کرده است – یا اینکه تمایلی به مطرح کردن مسائل نداشتید. همچنین می‌دانم که برخی از شما فکر می‌کنید که یک اتحادیه می‌تواند راهی برای درک بهتر شرکت از نیازهای شما باشد.

اجازه دهید توضیح دهم که من مشکلی با تشکیل یا پیوستن یک کارمند اپل به اتحادیه ندارم. هرکسی که بخواهد این مسیر را طی کند، آزاد است که این کار را انجام دهد، بدون اینکه هیچ پیامدی برای آینده آنها با اپل داشته باشد.

در عین حال، من کاملاً معتقدم که همکاری همیشه بهتر از رویارویی است، بنابراین می خواهم یک جایگزین ارائه کنم. امروز از Deidre O’Brien، معاون ارشد خرده‌فروشی و مردم، خواستم تا یک فروشگاه تیمی ایجاد کند. در هر فروشگاه، گروهی متشکل از مدیر فروشگاه، دو نفر دیگر از بزرگان فروشگاه و سه کارمند منتخب شما تشکیل می شود.

Team Store انجمنی برای کارمندان خواهد بود تا هر مشکلی را که می‌خواهند مدیریت به آن رسیدگی کند، چه مشکلی خاص برای فروشگاه شما باشد و چه در دنیای خرده‌فروشی اپل، مطرح کنند. نمایندگان مدیریت مسئول گوش دادن به مسائلی هستند که شما مطرح می کنید و با مقامات منتخب شما (و منابع انسانی در صورت وجود) کار می کنند تا راه حل هایی را پیدا کنند که برای شما و فروشگاه شما مفید باشد.

Deidre به زودی با جزئیات نحوه ثبت علاقه خود در Team Store و نحوه عملکرد فرآیند انتخابات برای شما نامه خواهد نوشت.

گرفتن 9to5Mac

اگر اپل این کار را انجام دهد اکنون، و آن را به اندازه کافی جدی می گیرد تا به نگرانی های کارکنان پاسخ سریع دهد، فکر می کنم شانس خوبی وجود دارد که اکثر کارمندان فروشگاه این مسیر را از طریق اتحادیه طی کنند. اما حتی اگر کارکنان بخواهند به اتحادیه بپیوندند (و بسیاری از کارگران آلمانی هم به اتحادیه‌ها و هم به شوراهای کارگری تعلق دارند)، این رویکرد تضمین می‌کند که رویارویی با اتحادیه‌ها به حداقل می‌رسد.

نتیجه – همانطور که مدل آلمانی نشان می دهد – این است که همه برنده می شوند. اپل نیروی کار شادتری به دست می آورد، که به ناچار در تعامل با مشتریان خود را نشان می دهد. کارمندان شرایط کاری بهتری نسبت به اتحادیه های کارگری پیدا می کنند.

این دیدگاه من است – و شما؟ لطفا در نظرسنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش اپل استور 9to5mac فارسی