اتکای اپل به چین توسط بلومبرگ افزایش یافت. پلان آشپزخانه

در سال 2019:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

و دوباره ماه گذشته:

شرکت اپل دوست دارد بگوید که زنجیره تامین آن جهانی است و چندان وابسته به چین نیست. واقعیت این است که اپل برای تولید به شدت به کشور متکی است و این رابطه باعث دردسرهایی برای شرکت، سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان در طول همه‌گیری شده است.

یک سناریوی کابوس به راحتی می تواند به دیگری منجر شود. چین ممکن است با آنچه در اوکراین می بیند جسارت کند و تصمیم بگیرد که بالاخره زمان کنترل تایوان فرا رسیده است.

بسیاری از جهان یک بار دیگر تحریم های مالی را علیه چین اعمال خواهند کرد، حتی اگر تأثیر اقتصادی جهانی آن زیاد باشد. اما آیا اپل می تواند در آنجا موضعی اصولی اتخاذ کند؟ نه تنها بخش هنگفتی از فروش خود را در خود کشور قربانی می‌کند، بلکه در صورت توقف تولید چینی، قادر به پاسخگویی به تقاضای محصول برای سایر نقاط جهان نیز نخواهد بود.

گلوگاه تولید واقعی فرآیند مونتاژ است که در اپل و در تولید به عنوان FATP شناخته می شود. این به معنای مونتاژ نهایی، آزمایش و بسته بندی است. اکثریت قریب به اتفاق دستگاه های اپل این فرآیند را در چین طی می کنند. به همین دلیل است که MacBook Pro، iPad یا iPhone شما احتمالاً می‌گوید “Assembled in China”.

اپل امروز در موقعیت بسیار متفاوتی با گوگل در سال 2010 قرار دارد. در حالی که گوگل جاه طلبی های بزرگی در کشور داشت، اما به بازار وابسته نبود. اپل بسیار زیاد است. نه تنها به این دلیل که چین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است – و به اندازه تمام اروپا برای اپل مهم است – بلکه به این دلیل که پایگاه اصلی تولیدکننده آیفون است. بدون چین، به معنای واقعی کلمه نمی توانست محصولات خود را تولید کند.

ما چندین سال است که درباره اتکای بیش از حد اپل به چین هشدار داده ایم. در سال 2017 نوشتیم:

این امر به ویژه در کنفرانس سه ماهه دوم شرکت در هفته گذشته مشهود بود، زمانی که اپل هشدار داد که کمبود عرضه – که تا حد زیادی به دلیل قرنطینه‌های Covid-19 در چین تحریک شده است – فروش را تا 8 میلیارد دلار کاهش می‌دهد. این مانند از دست دادن یک چهارم فروش iPad است.

مارک گورمن مشاهده می کند که این تیم کوک بود که تصمیم گرفت از چین به عنوان مرکز مونتاژ استفاده کند، زمانی که او مدیر ارشد اجرایی شرکت بود…

زمینه

پوتین به تازگی نشان داده است که غرب نمی تواند هیچ اقدام نظامی برای دفاع از اوکراین انجام دهد. تهدید جنگ هسته ای همه جانبه بسیار وحشتناک است. تنها کاری که ارتش ما می تواند انجام دهد این است که بنشیند و تماشا کند و امیدوار باشد که تحریم های اقتصادی در نهایت موثر واقع شوند. همین امر در مورد تایوان نیز صادق است. […]

در حالی که اختلالات مربوط به COVID-19 است ممکن است این یک مشکل موقتی است، گورمن در حال پشت سر گذاشتن یک سری مشکلات مربوط به چین است که این شرکت طی سال‌ها با آن مواجه بوده است و پیشنهاد می‌کند که شرکت باید مقداری از مازاد پول نقد خود را به سرمایه‌گذاری در برنامه‌ای تنوع‌بخشی با تولید سریع‌تر اختصاص دهد.

اپل در حال کار بر روی آن است، با کارخانه های تولیدی جدید در هند، ویتنام، اندونزی و جاهای دیگر. اما نظر من این است که احتمالاً باید این تلاش‌ها را تسریع بخشد تا در صورت لزوم بتواند چین را به‌عنوان یک پایگاه تولیدی به‌کلی حذف کند.

عکس: توبی یانگ/پاشیدن

ما همیشه دریافته‌ایم که اپل نمی‌تواند یک شبه عمل کند، و این شرکت در طول سال‌ها در تنوع بخشیدن به فرآیندهای تولید و مونتاژ خود گام‌هایی برداشته است، اما سرعت آن فوق‌العاده بوده است. اکنون پنج سال از زمانی که حتی مفسران خارجی نتوانستند نوشته های روی دیوار و شرکت کوپرتینویی را ببینند می گذرد هنوز به نظر می رسد تمایلی به اقدام قاطع ندارد.

“بلومبرگ” در مورد اتکای اپل به چین

بلومبرگ نگرانی‌ها در مورد اتکای اپل به چین برای آنچه این شرکت FATP می‌نامد: مونتاژ نهایی، آزمایش و بسته‌بندی را تکرار کرد.

گورمن خاطرنشان می کند که کوک معمار این مدل مونتاژ چینی بوده است.

این مدلی است که کوک خودش پیشگام بود و مونتاژ را در کشور متمرکز کرد زیرا قطعات از سرتاسر جهان ارسال می شوند.

شاید این میلیاردها بهتر باشد برای ایجاد یک خط مونتاژ نهایی جدید و جهانی تر و حتی فشار قوی تر به سمت تولید خودکار هزینه شود.

بلومبرگاین است مارک گورمن گفت هشدار شرکت مبنی بر اینکه سه ماهه جاری ممکن است به 4 تا 8 میلیارد دلار برسد، گواه دیگری از ابعاد این مشکل، حتی در آینده نزدیک است.