ادعای خفه شدن آیفون در بریتانیا

در سال 2018، این شرکت یک ویژگی Battery Health را اضافه کرد که به کاربران امکان می داد ظرفیت باتری خود را بررسی کنند و در صورت نیاز، گاز را خاموش کنند.

اپل اعلام کرد که انگیزه‌اش این است که آیفون‌های قدیمی‌تر را تا جایی که ممکن است دوام بیاورد.

روزنامه گاردین گزارش می دهد که اکنون شکایت مشابهی در بریتانیا ثبت شده است.

با همه چیزهایی که اکنون می دانیم، کاملاً واضح به نظر می رسد که اقدامات اپل با نیت خوبی انجام شده است، با اینکه عملکرد کاهش دهنده به خاموش کردن تصادفی ترجیح داده شده است. جایی که شرکت با مشکل مواجه شد، عدم افشای تصمیم بود.

اپل با ده ها شکایت دسته جمعی بر سر این موضوع ضربه خورده است و بزرگترین آنها در سال 2020 حل و فصل شد، زمانی که اپل موافقت کرد در مجموع 500 میلیون دلار غرامت به صاحبان آمریکایی مدل های آسیب دیده بپردازد.

ادعای محدودیت آیفون در بریتانیا

گاتمن گفت: «اپل به جای انجام کارهای شرافتمندانه و قانونی توسط مشتریان خود و ارائه خدمات تعویض، تعمیر یا غرامت رایگان، مردم را با پنهان کردن ابزاری در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که سرعت دستگاه‌های آن‌ها را تا 58 درصد کند می‌کرد، گمراه کرد.»

اپل بعداً تشخیص داد که این مشکلات ناشی از خراب شدن باتری‌هایی است که قادر به برآورده کردن حداکثر نیاز برق نیستند. بنابراین او تصمیم گرفت بی سر و صدا مشکل را با تشخیص این تخریب باتری و محدود کردن عملکرد برای مطابقت با توان موجود برطرف کند. این کار را در یک به‌روزرسانی iOS انجام داد که برای سایر مدل‌های آیفون نیز عرضه شد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

من این پرونده را مطرح می‌کنم تا میلیون‌ها کاربر آیفون در سرتاسر بریتانیا جبران آسیب‌های ناشی از اقدامات اپل را دریافت کنند.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما هرگز – و هرگز – کاری برای کوتاه کردن عمدی عمر یک محصول اپل یا کاهش تجربه کاربری برای ارتقاء مشتری انجام نداده‌ایم.» “هدف ما همیشه این بوده است که محصولاتی را ایجاد کنیم که مشتریان ما آن را دوست داشته باشند، و ماندگاری هرچه بیشتر آیفون ها بخش مهمی از آن است.” آیفون‌ها اکنون گزارشی را در منوی تنظیمات، در زیر «سلامت باتری» قرار می‌دهند که نشان می‌دهد که آیا دریچه گاز اعمال شده است یا خیر.

گرفتن 9to5Mac

این شکایت توسط جاستین گومان، یک محقق بازنشسته بازار که از آن زمان تبدیل به یک مدافع مصرف کننده شده است، تنظیم شده است.

زمینه

دو تفاوت اساسی بین دعوای طبقاتی ایالات متحده و شکایت بریتانیا وجود دارد. اولاً، پرونده بریتانیا در واقع یک دعوای حقوقی نیست، بلکه یک شکایت به یک تنظیم کننده رقابت است. تصمیم گیری به عهده تنظیم کننده است و هر یک از طرفین می توانند آن را به چالش بکشند.

ثانیاً، در صورت اعطای غرامت، هیچ گونه حق الوکاله برای کسر وجود نخواهد داشت. با این حال، کل مبلغ ادعا شده فقط 30 پوند (36 دلار) برای مالکان خواهد داشت، بنابراین هیچ کس نباید با درآمد حاصل از خرید مک بوک ایر M2 برنامه ریزی کند.

با توجه به سابقه ایالات متحده، به نظر می رسد محتمل است که دادگاه غرامت صادر کند، اگرچه ممکن است با مبلغ مورد ادعا مخالف باشد. اگر واقعاً چنین بود، اپل احتمالاً این تصمیم را بدون چالش می پذیرفت.

این بحث به سال 2016 برمی گردد، زمانی که تعداد قابل توجهی از مدل های آیفون 6 اس تحت تأثیر خاموش شدن تصادفی قرار گرفتند.

این شرکت تصمیم گرفت این اقدام را فاش نکند، اما بعداً توسط جان پول، بنیانگذار Geekbench در سال 2017 کشف شد – پس از آن، اپل با توضیح دلایل آن، این اقدام را به صورت عمومی اعلام کرد. سپس خدمات تعویض باتری یارانه ای را برای تلفن های آسیب دیده ارائه کرد.

اگر تصمیم مخالف اپل باشد، جزئیاتی در مورد نحوه ادعا ارائه خواهد شد. معمولاً این شامل ارائه مدرکی است که نشان دهد شما صاحب یک مدل آسیب‌دیده در تاریخ‌های مربوطه هستید.

اپل در پی تصمیم مخفیانه ای مبنی بر کاهش سرعت گوشی های قدیمی در سال 2017 با یک شکایت چند میلیون پوندی مواجه است که می تواند میلیون ها دارنده آیفون را بازپرداخت کند. […]

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


در سال 2020، زمانی که اپل با پرداخت 500 میلیون دلار برای کاهش عمدی آیفون‌های قدیمی با باتری‌های خراب، موافقت کرد تا از سوختن و خاموش شدن آن‌ها جلوگیری کند، ادعای غرامت کاهش فشار آیفون در ایالات متحده حل شد. اکنون یک ادعای بریتانیایی مطرح شده است که به دنبال غرامت 750 میلیون دلاری (910 میلیون دلار) برای صاحبان بریتانیایی آیفون های آسیب دیده است.

جاستین گاتمن، یک فعال حقوق مصرف کننده، پس از حکم دادگاه تجدید نظر رقابت، علیه اپل شکایت کرده است. اگر او برنده شود، ممکن است شرکت مجبور شود بیش از 750 میلیون پوند خسارت بپردازد که بین 25 میلیون نفری که یکی از گوشی های آسیب دیده را خریده اند تقسیم می شود. شکایت بر روی مدل های آیفون 6، 6 پلاس، 6 اس، 6 اس پلاس، SE، 7، 7 پلاس، 8، 8 پلاس و آیفون X تاثیر می گذارد. […]