ارزیابی اثرات زیست محیطی سیلیکون اپل در مرحله طراحی

انتظار می‌رود این برنامه به هدف زیست‌محیطی اعلام‌شده اپل که تا سال 2030 100 درصد کربن خنثی شود، کمک کند.

عکس: جیسون لیونگ/پاشیدن

برنامه SSTS اولین ابتکاری است که بازیکنان را از کل زنجیره ارزش مدار مجتمع گرد هم می آورد تا تأثیرات زیست محیطی انتخاب های انجام شده در مرحله تعریف فناوری تراشه را پیش بینی کند.

این تنها ابتکاری نیست که اپل در این هفته با آن شریک شده است: همچنین در حال همکاری با غول های فناوری دیگر برای افزایش تنوع در محل کار است.

به طور کلی، انتشار کربن از دو منبع ناشی می شود: مصرف انرژی عملیاتی، و ساخت تجهیزات و زیرساخت. اگرچه انتشار کربن اولی به لطف نوآوری های الگوریتمی، نرم افزاری و سخت افزاری که عملکرد و کارایی انرژی را بهبود می بخشد در حال کاهش است، ردپای کربن کلی سیستم های محاسباتی همچنان به رشد خود ادامه می دهد. این کار خروجی کربن سیستم‌های کامپیوتری را کمیت می‌کند تا نشان دهد که بیشتر انتشارات مربوط به تجهیزات مدرن تلفن همراه و مرکز داده از تولید سخت‌افزار و زیرساخت‌ها ناشی می‌شود. بنابراین، ما مسیرهای آتی را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی سیستم های کامپیوتری ترسیم می کنیم.

یک واقعیت کمتر شناخته شده این است که ردپای کربن تولید یک تراشه بیشتر از ردپای تمام انرژی است که در طول عمر استفاده می کند، زیرا مطالعه دانشگاه کرنل یافت.

سازمان R&D مرکز بین دانشگاهی برای میکروالکترونیک (Imec) ایجاد کرده است یک برنامه تحقیقاتی به‌ویژه برای کمک به شرکت‌ها در درک تأثیرات زیست‌محیطی تصمیم‌های اتخاذ شده در مراحل اولیه فرآیند طراحی تراشه طراحی شده است.

Imec فکر می کند که پشتیبانی اپل یک اثر گلوله برفی ایجاد می کند زیرا دیگر طراحان و سازندگان تراشه از این ابتکار حمایت می کنند. VentureBeat.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

اپل به لطف نقش رهبری خود در یک ابتکار تحقیقاتی جدید، قادر خواهد بود اثرات زیست محیطی Apple Silicon را در مراحل اولیه طراحی تراشه در آینده ارزیابی کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


شرکت ها متوجه شده اند که تنها در صورتی می توانند کربن خنثی شوند که کل زنجیره تامین آنها همین کار را انجام دهد. بنابراین این همان جلوه گلوله برفی است که ما می خواهیم امروز – با اپل – ایجاد کنیم. [We] مایلم از کل زنجیره ارزش نیمه هادی ها بخواهم که در حاشیه بایستند، بلکه با هم همکاری کنند و با ما شریک شوند تا ردپای محیطی کل صنعت نیمه هادی ها را کاهش دهند.

شرکت اپل به برنامه تحقیقاتی کاملاً جدید imec SSTS (تکنولوژی ها و سیستم های نیمه هادی پایدار) پیوسته است.

این برنامه با استفاده از مدل های بتن، قابل اعتماد و تجزیه و تحلیل دقیق ردپای کربن، به صنعت مدارهای مجتمع کمک می کند تا ردپای محیطی خود را کاهش دهد – به عنوان بخشی از مبارزه جهانی با تغییرات آب و هوا، کاهش منابع و آلودگی.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: