از دیگر عوامل مهم و تأثیرگذار، نهاد خانواده است 9to5mac Farsi

شیائومی اولین گوشی خود را با نام Xiaomi Mi1 در سال 2011 وارد بازار کرد و برای تبلیغ برند خود فقط به شبکههای اجتماعی متکی شد، در ادامه شرکتی که بسیار کوچک شمرده میشد را به برندی جهانی تبدیل کرد. با راهاندازی اولین تلفن خود MI one، این شرکت یک رم سفارشی به نام MIUI ارائه داد که قابلیتهای اضافی و یک رابط ظریف را در سال 2011 فراهم میکرد. طراحی رابط کاربری واکنش گرا و متناسب با موبایل یک ضرورت به حساب میآید و اگر به خوبی به آن توجه نکنید و سایتتان را متناسب با گوشیهای هوشمند طراحی نکنید، در نتایج جستجوی موبایل رتبه خوبی بدست نمیآورید. متاسفان کارگران کارخانه شرکت رادیوم دایل، قلموهای رنگ خود را لیس میزدند تا طراحی ظریفتری داشته باشند. در چنین مواقعی خیلی تعمیرکار خیلی ساده به شما میگوید که تاچ و LCD موبایلتان را عوض کنید تا مشکل برطرف شود. اپل در این گوشی از تراشهٔ A11 استفاده کرده که دارای ۶ هسته پردازشی است، این پردازنده به صورتی طراحی شده که کمترین مصرف انرژی را داشته باشد.

یکی از بزرگترین اشکالات تلفنهای شیائومی، بیشازحد گرم شدن است. این در حالی است که تکنولوژی استفاده شده در شیائومی قدرتمندتر از رقبای خود است و طبق نظرات کاربران، تجربهی کاربری شیائومی بسیار لذت بخشتر از سایر تلفنهای همراه است. سپس آنها را باقیمت 60٪ کمتر از رقبا به فروش میرساند و به همین دلیل است که بسیار سریع رشد کرده است! برتری شیائومی نسبت به رقبا چیست؟ فقط شما با خرید شیائومی نسبت به سامسونگ شما حدود دو سوم پول خود را صرفهجویی میکنید. البته در کنار آن باید به معایب این گوشیها هم توجه داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم که آیا بهتر است بودجهی خود را برای خرید یک گوشی با برند معتبرتر افزایش دهیم یا با خرید یک گوشی شیائومی در پول خود صرفهجویی کنیم؟ تجربه کاربرانی که از گوشیهای شیائومی استفاده کردهاند نشان میدهد که این گوشیها نسبت به سایر رقبای خود مثل اپل و سامسونگ زودتر خراب میشوند! این شرکت تلفنهای خودش رو تحت برندهای فرعی مثل ردمی، پوکو، می و…

آنها بازار حساستر به قیمت در منطقه جنوب آسیا را هدف قراردادند. اپل دلیل این موضوع را کمک به محیط زیست اعلام کرده است، اما در پس این موضوع سیاستهای دیگری نیز برای فروش جداگانه سایر محصولات اپل وجود دارد که انکار ناپذیر است. امروزه تکنولوژی از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که توجه همگان را به خود جلب کرده است، زیرا برای هر کاری مورد استفاده قرار می­گیرد. این محصول همراه با کیفیت بالا قیمت بالایی هم نیز دارد، مهمترین ویژگی تولیدات سونی لوازم جانبی و کیفیت بالا می باشد، تلویزیون پر فروش ترین محصول این شرکت ژاپنی می باشد، تلویزیون هوشمند 55 اینچ دارای وضوح تصویر بالا، طراحی مطلوب و دیگر ویژگی عالی می باشد که این امر باعث شده جز پر فروش ترین تلویزیونهای بازار باشد. شیائومی گوشیهای اندروید با عملکرد بالا تولید میکند که آخرین مشخصات و سختافزارها رادارند. مشخصات گوشی شیائومی باعث شد، کاربران هنگام مقایسه قیمت گوشی ها ناگزیر از انتخاب گزینهی دارای می یا ردمی باشند. این شرکت همواره سعی کرده که علاوه بر مشخصات فنی بالا در طراحی و زیبایی هم کوتاهی نکند.

حال در قسمت معایب آن باید به این نکته اشارهکنیم که جنس ساختار بدنه این گوشی نسبت به سایر رقبا بسیار ضعیفتر است و اصلاً قابلقبول نیست! بههنگام عکاسی در نور کم، سیستم حذف نویز بیش از پیش حضور خود را نشان میدهد، اگرچه از نویز عکسها بهخوبی میکاهد، اما به همان نسبت هم جزئیات تصویر را از بین میبرد. رنگها کاملاً دقیق و گرم هستند و جزئیات به شکل بسیار کاملی نمایش داده میشوند. این محصول که با قیمت پایه 600 یورویی روانه بازارها شده دارای مشخصات بسیار خوبی است و این موضوع سبب شده تا کاربران استقبال نسبتا خوبی را نیز از آن به عمل بیاورند. این برند خیلی زود، احتمالا برای مقابله با تحریمهای احتمالی آمریکا، مستقل اعلام شد و تا کنون گوشیهای پرفروش زیادی را روانه بازار کرده است. به علاوه کیفیت بالای انواع گوشی شیائومی نیز سبب شد این برند خیلی زود در بازار جهانی نامی برای خود دست و پا کند. از این رو، شرکت چینی که رفته رفته اپل چین هم لقب گرفته بود خیلی زود به یکی از معتبرترین شرکتهای تولیدکنندهی گوشی هوشمند بدل شد. چرا گوشی زود شارژ خالی میکند؟ این گوشی برای رقابت با محصولات جدید سامسونگ و اپل به بازار عرضه شده است ولی بیشتر با s20 اولترا سامسونگ به خاطر شباهت سخت افزاری و قیمت بسیار پایینتر تا به امروز مشهور شده است.

مشکلات بسیار زیادی نظیر مورد بالا وجود دارد که با وجود تبلیغات بسیار زیادی که مبنی بر پشتیبانی موبایلها میشود قابل تعمیر نیستند. اگر قیمت گوشی شیائومی را با سایر گوشیهای هم رده آن مقایسه کنید، خواهید دید قیمت شیائومی نسبت به سایر برندها با مدلهای مشابه بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به اجناس چینی شاید خیلی سخت باشد که از یک برند چینی تعریف کنیم، ولی گوشیهای شیائومی به تنهایی موفق شدهاند این ذهنیت را تغییر دهند. بنابراین اشخاص یا نهادهای خاص نمیتوانند به تنهایی در مورد چگونگی دسترسی به اطلاعات و دادهها تصمیمگیری نمایند. بنابراین شما تقریباً 60 درصد کمتر از تلفن مشابه سامسونگ یا اپل پرداخت خواهید کرد. بنابراین شما میتوانید انتظار داشته باشید که قیمتهای پایین چیزی باشد که سالهای سال در صدر سیاستهای این شرکت قرار خواهد داشت. این تلفن همراه هوشمند قابلیت های باورنکردنی دارد و به طور حتم، هیچ گوشی با این ویژگیها را در رنج قیمتی پایین پیدا نخواهید کرد. در نهایت اگر با مشکلی مواجه شدید، میتوانید آن قطعه سخت افزاری را خریداری نمایید که از لحاظ قیمت، هیچ تفاوتی با سایر برندهای بزرگ ندارد. چونکه گارانتی درحقیقت، یک نوع ضمانته که شما اطمینان پیدا کنید که محصولتون، مشکلی نداره.

وی ادامه داد: این پروژه محرمانه بود و فشارهای بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است؛ اما نکته مهمتر این بود که ما قرارداد خرید ماهواره را به قراردادی برای انتقال تکنولوژی تبدیل کردیم و انشالله با توافقات صورت گرفته، ما خیامهای 2 و 3 و 4 را به صورت مشترک با روسیه خواهیم ساخت. تلفنهای شیائومی دارای سیستمعامل MIUI هستند که استفاده از آن بسیار سریع و روان است. این موردی است که شیائومی باید درگوشیهای آینده به آن بپردازد زیرا یکی شکایتهای شایع در مورد تلفنهای شیائومی است. افرادی که همیشه در حال مسافرت هستند و یا به باتری قوی احتیاج دارند. وقتی تلفن اندروید میخرید، همیشه کمی نگران بهروزرسانیهای اندروید هستید. اساساً، این تلفنها کمی بیشازحد حافظه RAM را دوست دارند و نتیجه آن این است که وقتی از برنامهها دور میشوید، برنامهها بسته میشوند. این گوشیها رم زیادی دارند؛ اما نحوه مدیریت RAM گوشیهای شیائومی بسیار موردتوجه قرار میگیرد! تلفن باید برای مدیریت RAM به روشی کارآمد تنظیم شود که تأثیر منفی در استفاده از تلفن نداشته باشد.

البته در حال حاضر هم در عملهای جراحی و موارد دیگر کاربرد دارند. جدید ترین و بهترین محصول هوآوی در حال حاضر روی سایت بست چاینا قرار گرفته است. فلسفه تکنولوژی, رویکردها, دیدگاه ها, و برداشت های ناصواب, تبیینی از فلسفه تکنولوژی آموزشی برای عصر حاضر. از دیدگاه طراحی، شیائومی با تمام ویژگیهای طراحی بالای گوشیهای هوشمند عالی به نظر میرسد. این دستگاه تا حدودی شبیه به گوشیهای پرچمدار Xiaomi 12S Pro است؛ بهطوریکه از همان طراحی ماژول دوربین درکنار سایر مشخصات دیگر ازجمله تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، نمایشگر 12 بیتی 120 هرتزی و شارژ فوقسریع 120 واتی بهره میبرد.

هوآوی در برنامه عرضه خود در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دچار اختلال شده و انتظار میرفت که گوشی Huawei Mate 50 Pro زودتر معرفی شود؛ اما با توجه به تاخیری که صورت گرفته، برنامهها عقب افتادهاند. در بررسی مزایا و معایب گوشی شیائومی در ادامه به معایب آنها اشاره میکنیم. ما از آنها برای برقراری ارتباط، گرفتن عکس، ذخیره فایلها در فضای ابری، گشتوگذار در اینترنت و حتی به عنوان پاوربانک برای شارژ سایر دستگاه ها استفاده میکنیم. با درجه IP68 در برابر گرد و غبار آن مقاوم بوده و عمر باتری آن هنگام پخش ویدیو تا 17 ساعت عنوان شده است. برندهای موبایل هر سال قدرتمندترین مدلهای خود را که دوربین و امکانات قوی دارد، با عنوان مدلهای پرچمدار راهی بازار میکنند که قیمتهای بالایی دارد و مدلهای معمولیترعنوان میانرده را دارند. توسعه سختافزارهای شخصی آنها موفقیتآمیز بود زیرا درآمد آنها فقط برای سال 2013 مبلغی حدود 5 میلیارد دلار بود.

همانطور که بالا هم توضیح دادم کمپانی شیائومی تبلیغات خود را کاملا از طریق شبکههای اجتماعی انجام میدهد و به همین دلیل تا حد زیادی میتواند با استفاده از این روش قیمت گوشیهای خود را کاهش بدهد، و جدا از این مسئله این کمپانی بر روی سود حداقلی تمرکز خود را قرار داده است و تا حد زیادی توانسته خواسته طرفداران تکنولوژی را مبنی بر پول کمتر و کارایی بالا را تا به این جای کار به خوبی به اجرا سایت 9to5mac در آورد. بالا بودن کیفیت ساخت و پایین بودن قیمت گوشی ردمی باعث شد گوشی میان رده شیائومی سهم عمدهی بازار میان رده ها را در بسیاری از کشورها به خود اختصاص دهد. این گوشیها دارای نمایشگرهای OLED تمام صفحه، زاویههای خوب، کیفیت ساخت خوب و منحنیهای خوب هستند. برای مثال، در این گوشیها از پردازشگر A16 Bionic استفاده میشود که بر پایه نود 4 نانومتری TSMC است. اندورفین که مرفین طبیعی بدن خوانده میشوند در حقیقت بسیار شبیه به مخدرها عمل میکنند و تولید آنها در زمان فعالیت بدنی، هیجان، احساس درد، خوردن غذاهای فلفلی، فعالیت جنسی و احساس عشق است.

سامسونگ Galaxy A13 هم به صفحهنمایش با ابعاد ۶.۶ اینچ از نوع PLS با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۸ مجهز شده است. در واقع این قابلیت صفحهنمایش گوشی هوشمند را در تلویزیون به اشتراک خواهد گذاشت و شما میتوانید محتوای موجود در گوشی هوشمند خود را در تلویزیون و در ابعادی بسیار بزرگتر مشاهده کنید. این گوشی به صفحهنمایش با ابعاد ۴.۷ اینچ و رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ مجهز شده که توانایی نمایش ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را دارد. تا جایی که هم اکنون بیش از 6 درصد بازار گوشی جهان را در دستان خود گرفته است و با توجه به خلاقیتهای منحصر به فرد این کمپانی باید منتظر پیشرفت روزافزون این شرکت بزرگ چینی باشیم. شیائومی Mi 9 با ارائه برخی از ویژگی های چشمگیر و ارزان قیمت، بهترین گوشی شیائومی است که می توانید هم اکنون خریداری کنید. خوب یا بد، این روشی است که شیائومی اکنون سیاست خود قرار داده است.

این فناوری آنچنان عمیق و گسترده نیست که بهزودی جایگزین پزشکی شود؛ اما میتواند برای نگرانیهایی که نیاز به پیگیری دارند و امکان دسترسی به پزشک را ندارند، فناوری مفیدی باشند. اگر باتری معیوبی دارید، باید یک باتری جایگزین تهیه کنید. در درجه اول باید به قدمت این غول فناوری کرهای اشاره کنیم. البته از حق نگذریم که با گذر زمان، این فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. اگرچه شرکتهای آمریکایی در این زمینه پیشرو بودند و به مدت دو دهه بر این تکنولوژی مسلط بودند، اما در آن زمان، زیر فشار واردات ارزانتر ژاپنی نابود شده بودند. همانطور که پیش از این گفتیم، شیائومی یک شرکت بسیار جوان است و تنها یک دهه از تأسیس آن میگذرد.

این رابط کاربری قسمت جالب شخصی سازی را همراه خود دارد و دارای تمهای بسیار زیادی است که میتوانند ظاهر گوشی را به طور کلی تغییر بدهند.. این شبیه سازی سه بعدی نتایجی بسیار شبیه تر به بافت های انسانی به ارمغان می آورد. در قسمت بعدی باید گزینه AGREE را انتخاب کنید تا تاریخ تولد و ایمیل را وارد نمایید. پس از موفقیت گوشی هواوی در چین، این شرکت به سرعت وارد بازارهای جهانی شد و محصولات خود را به کشورهای آسیایی زیادی از جمله ایران صادر کرد. هواوی تقریباً از زمان به وجود آمدن اندروید، تلفن های هوشمند اندرویدی خود را تولید کرده است. گوگل اسیستنت به عنوان دستیار صوتی گوگل در اغلب دستگاههای اندرویدی در اختیار کاربران قرار دارد و میتوان از آن برای اجرای فرمانهای صوتی، جستجو و یا کنترل سایر دستگاهها استفاده نمود. بهترین گوشی های شیائومی – وقتی در سال 2010 شرکت شیائومی به عنوان یک استارت آپ و با هدف ساخت گوشیهای با کیفیت و ارزان قیمت کار خود را شروع کرد، هیچکس حتی تصور نمیکرد که در بازاری که کمپانیهای بسیار بزرگ سالیان دراز است که در حال فعالیت هستند یک شرکت بسیار کوچیک قادر به رقابت باشد. اچتیسی نخستین تلفن هوشمند مبتنی بر سیستمعامل اندروید خود را در سال ۲۰۰۸ عرضه کرد و تاکنون به ساخت مدلهای گوناگونی از تلفنهای هوشمند و تبلتها بر پایه سیستمعاملهای ویندوز موبایل، ویندوز فون و اندروید اقدام کردهاست.

لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی با ایجاد فاصله کانونی ۱۳ میلیمتری میتواند امکان عکسبرداری ماکرو را نیز برای شما فراهم کند. شاید در تصاویر این ظاهر چندان مطلوب به نظر نرسد اما از نزدیک ظاهر رضایتبخشی به گوشی داده است. اما قطعاتی که شیائومی در گوشیهای خود با نامهای می و ردمی به کار برد توجه همگان را به خود جلب کرد. یک افشاگر مطرح به نام Digital Chat Station مدعی شده شیائومی که حالا افتخار عرضه نخستین گوشی با تراشه پرچمدار کوالکام را به دست آورده، در حال کار روی یک گوشی پرچمدار با دوربین جذاب 200MP است.

در این قسمت مزایای تلفنهای شیائومی را بررسی میکنیم. در صورت خروج از سالن مسافران و عدم ثبت گوشی در گمرک، دیگر امکان رجیستر کردن آن وجود ندارد. بنابراین، اگر بهترین گوشی هواوی را می خواهید، ممکن است لازم باشد صبور باشید. آن هم در رقابت با شرکتهای چینی دیگر مانند هواوی و لنوو که هر کدام برای خود نامی بزرگ در صنعت تکنولوژی به حساب میآیند. در ضمن این صفحه فقط برای اطلاع رسانیه ! کافیست برای چند دقیقه از محصولات این برند استفاده کنید تا متوجه شوید منظورم دقیقا چیست و به این برند ارزان قیمت ولی با کیفیت اعتماد کامل کنید.

تا چه اندازه رنگ و زیبایی موبایل مانند محبوبیتی که موبایل قرمز در بین خریداران پیداکرده است، برای شما اهمیت دارد؟ در کل گوشی های شیائومی تا دو سال بروز رسانی دریافت می کنند و هر سال با این بروز رسانی ها باگ های امنیتی و اختلاف سیستمی حل می شود. متاسفانه وجود افراد سودجو در سطح کشور فراگیری این برند در ایران را دچار مشکل کرده است به همین دلیل خیلیها معتقدند که این گوشی بعد از آسیب سخت افزاری باید دور انداخته شود ولی باید به شما بگویم که سیستم گوشیهای این کمپانی به شدت با کیفیت است و خرابی سخت افزاری در تمام برندها با توجه به تحریم بودن ایران، مشکل ساز شده است ولی در کل اگر اتفاق خاصی نیفتد این گوشی چندین سال با بالاترین بازده برای شما کار خواهد کرد. در ادامه قصد داریم لیستی از بهترین گوشی های شیائومی، به همراه ویژگیهای مثبت و منفی آنها را در اختیار شما کاربران ارجمند تایم سیتی قرار دهیم. یکی از سریهای باسابقه در گوشیهای شیائومی، سری Mi بوده که امروزه نام آن به سری شیائومی تغییر یافته است.