از کجا بفهمیم آیفون اصلی است؟ 9to5mac Farsi

تقریباً تمامی مدل های گوشی های آیفون که تا به امروز معرفی شده اند، از دوربین های بسیار قدرتمند و با کیفیت زمان عرضه خود بهره برده اند. این ها ویژگی هایی هستند که نه تنها با خرید گوشی ایفون جدید دریافت می کنید، بلکه حتی بسیاری از آن ها با به روزرسانی آیفون های قدیمی در دسترس هستند. این گوشی اپل نه تنها از نظر فناوری با سایر آیفون ها متفاوت است بلکه شکل ظاهری آن نیز تغییرات بسیاری به خود دیده به طوری که تمام قاب جلویی آنرا صفحه نمایش پوشانده و از دکمه فیزیکی هوم آیفون هم خبری نیست.

محصول جدید شیائومی که در کشور ما هنوز عرضه نشده، از کجا میتوانم آن را تهیه کنم؟ امروزه محصولات این کشور علاوه بر چین، در هند، بیشتر کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر به فروش میرسد. شاید این موضوع برای همه خوشایند نباشد، به خصوص که بیشتر اطلاعات جمعآوری شده در سرورهای این شرکت در چین قرار میگیرد. امروزه یکی از سختترین تصمیمها برای کسانی که قصد خرید گوشی موبایل دارند، انتخاب بین سیستم عاملهای OS و اندروید است. آیفون 13 همچنان لبههای تخت را از نسل پیشین خود به ارث برده است و با نمایشگر ۶.۱ اینچی بدون حاشیه خود، نهایت امکان مشاهده محتوای تصویری را برای کاربران فراهم آورده است. بلکه صرفا سوالات کاربران را دریافت میکرد و به آنها پاسخهایی مناسب میداد. بعنوان مثال، نوزادانی که بیشتر بغل میشوند، با بالا رفتن سن، رشد عضلانی بهتری داشته و سالمتر از بچههایی خواهند بود که تماس فیزیکی کمی با آنها برقرار میشود. عنوانی که مردم دنیا به این سری از گوشی ها داده اند خرید ارزانترین گوشی شیائومی است.سری ردمی با تولید گوشی موبایل ارزان قیمت آغاز به کار کرد و در واقع ارزانترین راه ممکن برای خرید گوشی شیائومی برای افرادی بوده که توان خرید گوشیهای گرانقیمت سری می یا می نوت را نداشتند.

بلک شارک به اندازه ردمی و پوکو مستقل به نظر نمیرسد، اما این شرکت هم در واقع یکی از برندهای زیرمجموعه شیائومی است که به صورت تخصصی به تولید گوشیهای مخصوص بازی میپردازد. این گوشی تلفن همراه در سال 2011 با صفحه نمایش 5.3 اینچی وارد بازار شد که این اندازه صفحه در آن زمان برای یک موبایل هوشمند واقعا بزرگ بود. هر سال یک مدل جدید از این سری عرضه میشود که در حال حاضر جدیدترین نسخه آن، Mi 11 نام دارد. سری می Max چندسالی است که شاهد محصول جدیدی نبوده است. شیائومی Mi 1 از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی روبهرو شد، آمار موفق خرید گوشی شیائومی با قیمتی که این گوشی (1999 یوآن، حدود 300 دلار به پول امروز) داشت قطعاً در این موفقیت تأثیر به سزایی داشته است. اپل از ابتدا تاکنون گوشیهای خود را با سیستم عامل iOS روانه بازار کرده و بهنظر نمیرسد برنامهای برای تغییر پلتفرم آنها داشته باشد. توسط شیائومی صورت میگیرد، اما جدا شدن آنها باعث شده تا فعالیتهای روزمره این شرکتها شکلی مجزا به خود بگیرد و بتوانند هویتی مستقل برای خود تشکیل دهند.

اگر عاشق شیائومی هستید و از MIUI بدتان میآید، سری Mi A برایتان ایدهآل خواهد بود، امیدواریم که شیائومی این سری را با عرضه محصولات جدید بهروزرسانی کند. این موارد در بین محصولات شیائومی به دفعات مشاهده میشود، در نتیجه توصیه میکنیم که در هنگام خرید یک محصول از برند شیائومی، به مشخصات گوشی شیائومی در سختافزارها و امکانات به کاربرده شده در آنها دقت کنید. طبق آمارهای غیررسمی، سالیانه بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون گوشی همراه وارد ایران میشود که در بهترین شرایط تنها پنج تا ۱۰ درصد آنها قانونی هستند. هر سری محصولی با یک عدد همراه است، علاوه بر این محصول، شاخههای فرعی دیگری نیز در هر نسل عرضه میشوند که قیمتی کمتر یا بیشتر از مدل اصلی دارند. با این حال، اگر این موارد را نادیده بگیریم، گوشیهای شیائومی به صورت کلی در 5 سری دستهبندی میشوند که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم. اگر ترجیح میدهید که انواع فیلم و سریال را با گوشی تماشا کنید یا ساعات زیادی را به بازیهای ویدئویی اختصاص میدهید، داشتن یک گوشی با صفحه بزرگتر برای شما مناسبتر خواهد بود. اپل در کمتر از ده سال به یکی از موفقترین شرکتهای دنیای موبایل و لپ تاپ تبدیل شد و در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد.

کیفیت ساخت گوشی موبایل و لوازم جانبی شیائومی به حدی بالاست که پس از حذف شارژر در گوشی آیفون 12 اپل، شیائومی اقدام به تولید شارژرهای کاملا سازگار با آیفون 12 و ارزان 6 دلاری خود کرد. از جمله این دلایل وجود پردازنده قدرتمند و سریع گوشیهای اپل، آپدیتهای هر ساله موبایل آیفون، حفظ حریم خصوصی با امنیت بالا را میتوان نام برد. البته خرابی موبایل اپل نشانههای دیگری هم مانند: متوقف شدن بر روی لوگوی اپل، عدم امکان ریختن اطلاعات و پاک کردن آنها، نمایش پیغام Encrypt Unsuccessful، نمایش پیغام Internal Storage Damaged، ویبرههای متوالی هنگام بالا آمدن گوشی و پریدن سریال IMEI را به همراه دارد. این مدل کوچکتر از سایر هم نسلهای خود است که دارای تعداد دوربین کمتر، صفحه نمایش کوچکتر و وزن وابعاد پایینتری است.

همانطور که MIUI، در واقع هویت گوشیهای شیائومی در دنیای اندروید را تشکیل میدهد. آیفون ۱۰ از روز یکشنبه ۱۶ آبان به بازارهای جهانی وارد شده است اما افرادی که سفارش این محصول را برای واردات به ایران ثبت کردهاند، تاکنون این کالا را وارد نکردهاند؛ بنابراین اگر هم آیفون ایکسی در بازار ایران باشد، قاچاق است و در صورت خریداری، موفق به دریافت سرویس نخواهد شد. اکنون در بازار موبایل گوشی موبایل اپل آیفون 13 پرو مکس 1 ترابایت گرانترین محصول است که با قیمتی بین 55 میلیون و 200 هزار تومان تا 66.5 میلیون تومان به فروش میرسد. این مدل مابین آیفون مینی و آیفون پرو مکس قرار دارد و امکانات متناسب، کاربردی و قدرتمندی را در ابعاد و وزن کمتر ارائه میدهد. دکمه پاور و همچنین یک دکمه اختصاصی برای دوربین قرار دارد. دوربین جدید، به آیفون 6s امکان میدهد تا ویدئوهایی با رزولوشن 4K ضبط کند. رقابت شدیدی که در بازار گوشیهای موبایل وجود دارد باعث شده تا هنگام خرید گوشی، انتخابهای زیادی با قابلیتها و کاراییهای بالا پیش روی شما قرار بگیرد. به عنوان مثال، گوشی Xiaomi Mi 11 یکی از اولین محصولاتی بوده که با چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 888 در بازار عرضه شد.

در حالت کلی، گوشیهای سری Mi Note مشخصات سختافزاری ضعیفتری نسبت به سری Mi دارند. در پایان باید به باتری قدرتمند 2716 میلی آمپر بر ساعت این گجت اشاره کرد که از فناوری شارژ بی سیم نیز بهره می برد و تا 74 ساعت در حالت آماده به کار نیرو رسانی به گوشی را پشتیبانی می کند. تکنولوژي، اجراي عملي دانش است، ابزاري است که به کمک تلاش و سعي آدمي مي آيد. اگر اختلال و قاطی کردن تاچ ایفون، با آپدیت سیستم عامل و نصب آنتی ویروس قوی، رفع نشد، لازم است برای رفع مشکل با یک کارشناس تعمیر موبایل تماس بگیرید. وان پلاس را در نظر بگیرید. MIUI (با تلفظ مییوآی) نامی است که شیائومی برای رابط کاربری محصولات خود در نظر گرفته است.

تعداد گوشیهای سری می نوت هم نسبت به سری می کمتر است، آخرین محصولات این سری Mi Note 10 و Mi Note 10 Pro نام داشته که در سال 2019 با چیپست اسنپدراگون 730G عرضه شدهاند و حالا در جایگاه گوشیهای میانرده قرار دارند. با توجه به قیمتهای پایین گوشیهای شیائومی، منطقی است که تمرکز این شرکت روی کشورهایی باشد که مردم در آن به دنبال محصولات ارزان هستند. دوربین اصلی گوشی جدید سونی همچنین به یک سنسور 1/1.7 اینچی مجهز است. پس از چند ماه، این شرکت اولین محصول خود را معرفی نمود: MIUI؛ پوسته اندرویدی که در آینده اکثر گوشیهای شیائومی به آن مجهز خواهند شد. به خصوص در بازار هند که شیائومی با اختلاف موفقترین برند بوده و با فاصله زیادی شرکتهای دیگر از جمله اپل و سامسونگ را پشت سر گذاشته است. این اقدام شیائومی بسیار هوشمندانه بوده و موفقیت زیادی را از آن این شرکت کرده است، چرا که شرکتهایی همچون سامسونگ و اپل، مدت زیادی است که بازارهایی همچون هند را نادیده گرفتهاند و حالا شاهد رشد روزافزون شیائومی به همین دلیل هستند. البته شیائومی در سالهای اخیر سعی کرده که ظاهر MIUI را از یک نمونه کپی از iOS، به ظاهر اندروید خام نزدیکتر کند، موضوعی که قطعاً رضایت بسیاری از افراد را جلب خواهد کرد.

از ۲۸ مهر ماه طرح رجیستری گوشی تلفن همراه با هدف مبارزه با ورود و خرید و فروش گوشیهایی که به طور قاچاق وارد ایران میشوند، آغاز شده است. سامسونگ که در زبان کره ای به معنی “سه ستاره” است، یک مجتمع چند ملیتی کره جنوبی است که دفتر مرکزی آن در شهر سئول واقع شده است. فروش آیفون ایکس یا همان ۱۰ در بازار ایران با قیمتهای نجومی در حالی آغاز شد که این گوشی از سوی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران قاچاق شناخته شده و نمیتواند خدمات اپراتوری بگیرد. آسیب های فیزیکی نظیر سوراخ شدگی، ضربه شدید و تماس با رطوبت تمامی تعهدات گارانتی باتری گوشی اپل آیفون 10 (ایکس) Apple iPhone X را لغو میکنند. اولین مدل گوشی که در این طرح با قاچاق آن مبازره میشود، آیفون ایکس یا آیفون ۱۰ است. این موضوع با گذر زمان مشخص خواهد شد، اما در حال حاضر میتواند پوکو را به عنوان برندی شناخت که گوشیهایی باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه میکند. این شرکت در حال حاضر گوشیهای میانرده دیگری از جمله Poco X3 و Poco F3 را نیز تولید میکند. با این حال، سختافزار میانرده این گوشی در مقایسه با استانداردهای امروزی بسیار ضعیف به نظر میرسد.

معمولاً گوشیهای ردهبالای سری Mi با چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون و دوربینهای پیشرفته همراه هستند. شیائومی در این سری جدیدترین تکنولوژی خود را به کار گرفته و محصولاتی خلاقانه را عرضه میکند. رم به کار رفته در این محصول 3 گیگابایت می باشد که در کنار پردازنده جدید و قدرتمند Apple A11 Bionic با سرعت بالایی داده ها را پردازش می کند. آیفون ۸ پلاس مانند آیفون ۸ به تراشهٔ A11 Bionic مجهز است که اولین پردازنده ۶ هستهای اهالی کوپرتینو محسوب میشود. تنها تفاوت ظاهری آیفون ۸ با نسلهای قبلی خود در این است که قاب پشتی گوشی جدید اپل از یک محافظ شیشهای در پشت بهره میبرد. بدنه دستگاه از یک قاب فولادی و شیشه تقویت شده ساخته شده و قسمت پشتی که دوربین در آن تعبیه شده کمی برآمدهاست.

در قسمت بالا به سری های مختلف گوشی شیائومی اشاره کردیم ،این سری قبلاً بسیار طولانیتر بوده، اما شیائومی در طی سالهای مختلف تصمیم گرفته که بعضی از سریهای خود را به برندهای مستقل تبدیل کند. آخرین گوشی از سری مکس، Mi Max 3 نام داشته که در سال 2018 با باتری بزرگ 5500 میلیآمپرساعتی روانه بازار شد، از آن تاریخ تاکنون شاهد گوشی جدیدی از این سری نبودهایم. با این حال، هنوز هم تمرکز اصلی این برند روی گوشیهای اقتصادی و ارزانقیمت میباشد که از جمله آنها میتوان به گوشی Redmi Note 10 Pro با قیمت 300 دلاری اشاره کرد. بیشتر از مشکلات سخت افزاری بوده و رفع آنها نیز زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. مانند دوربینهای گوشیهای هوشمند، سر و صدای زیادی در مورد پردازندههایی با اصطلاحاتی مانند چهار هستهای، هشت هستهای، اسنپدراگون، مدیاتک و غیره وجود دارد. این گوشی دارای 5 دوربین اصلی میباشد که قویترین آنها لنز 108 مگاپیکسلی دارد و با وجود تکنولوژی دوربینها تشخیص رنگ و تنظیم نور این گوشی برای عکاسی کاملا مشهود است. می میکس Fold محصولی مشابه با Galaxy Z Fold 2 بوده که با قیمتی مناسبتر روانه بازار شده است. این سری در واقع مشابه سری Galaxy S سامسونگ میباشد.

در حال حاضر مدیریت اینترنت در اختیار دولتها و شرکتهای بزرگ فناوری است ولی وب ۳.۰ یکی از نیازهای اساسی در عرصه تکنولوژی است که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم سایت 9to5mac بود. در حال حاضر بیشتر شرکتها به جای استفاده از اندروید خام، محصولات خود را با رابط کاربری اختصاصی خود عرضه میکنند، این موضوع به آنها اجازه میدهد که امکانات بیشتری را در گوشیهای خود قرار داده و نوعی برند برای خود بسازند. توجه داشته باشید که این نسخه فقط روی دستگاههایی دریافت میشود که منطقه جغرافیایی آنها روی کشور چین تنظیم شده باشد. شک و حساسیت در هنگام خرید آنلاین همیشگی است به ویژه وقتی که قصد خرید یک کالای گران قیمت را داشته باشید اما با خرید اینترنتی گوشی اپل از فروشگاه لیپک دیگر دغدغه فکری ندارید و ما تضمین میکنیم گوشی هوشمندی را که از ما خرید میکنید کاملا اورجینال و در بستهبندی پلمپ برای شما در سراسر کشور ارسال میشود.

این چیپست در عین دارا بودن قدرت پردازشی بالا، بسیار کممصرف است. یکی دیگر از ایرادهای گوشی اچ تی سی، شنیده نشدن صدای طرف مقابل هنگام مکالمه است. این گوشی میتواند عناصر صحنهای را که میخواهید از آن عکاسی کنید، تشخیص دهد تا بهترین بازدهی ممکن را هنگام ثبت تصویر داشته باشد؛ همچنین دوربینهای جدید میتوانند ویدئوهای 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند که کیفیت آنها در مقایسه با هر گوشی دیگری شما را به وجد میآورد. در سال 2018، شیائومی گوشی Poco F1 را با چیپست پرچمدار و قیمت 300 دلاری روانه بازار کرد که با استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدین مواجه شد.

پس با سایت آریان دیجیتال همراه باشید. اگر موفق نشدهاید مدل مورد نظر خود را از سایت شیائومی یا سایر فروشگاهها تهیه کنید، میتوانید مستقیماً آن را از چین سفارش داده و یا محصول دیگری را تهیه کنید. گوشی های آیفون از نظر کیفیت و کارایی در میان برترین ها قرار دارند و از نظر ماندگاری نیز بسیار با دوام هستند به طوریکه با خرید یک گوشی آیفون می توان مدت ها از بابت داشتن یک گوشی با کیفیت و بدون نیاز به تعویض، آسوده خاطر بود. شاید این حجم از تنوع و گستردگی ناشی از کارایی گوشیها باشد. وای 6(2019) برای تامین نیروی لازم جهت اجرای برنامهها و وظایف مختلف پردازنده Mediatek MT6761 Helio A22 را به خدمت گرفته که بر اساس معماری و یا فرایند ساخت 12 نانومتری ساخته شده در نتیجه نسبت به چیپست های 14 و یا 28 نانومتری این حوزه عملکرد و کارایی بسیار بهتری دارد. این شرکت به تازگی مدلهایی را با مشخصات پرچمدار عرضه نموده که به عنوان مثال میتوان به گوشی Redmi K40 Pro Plus اشاره کرد. گوشی شما از نظر امنیتی دچار مشکل شده و حتی امکان دسترسی دیگران به تصاویر و موقعیت مکانی شما ایجاد میشود. اپل به مناسبت ده سالگی گوشی های آیفون محصولی ویژه با نام iPhone X معرفی کرد که مجهزترین آیفون از نظر امکانات تا به امروز است.

در گوشیهای سامسونگ، سری نوت به گوشیهای ردهبالای مدیریتی این شرکت اختصاص دارد، اما در گوشیهای شیائومی، سری Mi Note در واقع در سطح پایینتری نسبت به پرچمداران اصلی قرار میگیرد. متأسفانه روند عرضه محصولات این سری چندان پایدار نبوده و آخرین گوشی سری Mi A، مدل Mi A3 میباشد که در سال 2019 عرضه شده است. در گوشی بعدی که آیفون معرفی کرد قابلیت عکسبرداری و GPS به آن اضافه شد و تفاوت چندانی با مدل ماقبل خود نداشت. اگر از کاربرانی که با هردو پلتفرم کار کردهاند در مورد تفاوت عملکرد iOS و اندروید بپرسید، بهاحتمال فراوان، آنها رای به برتری سیستم عامل اپل خواهند داد. پیشنهاد این مرجع موبایل به شما این است که بر اساس شخصیت و شغلتان گوشی موبایل خریداری کنید نه زرق و برق تبلیغات برندها! از تبلیغات موجود در MIUI گرفته تا جمعآوری اطلاعات در اپلیکیشنهای مختلف و سایر اطلاعات، این شرکت هزینههای تولید را از طریق کسب درآمد از استفاده شما از گوشی، جبران میکند.