استاندارد خانه هوشمند «Matter» تحت حمایت اپل تا سال 2022 به تعویق افتاد

در سال 2019، اپل اعلام کرد که با سامسونگ، آمازون، گوگل و اتحاد Zigbee برای ایجاد استاندارد بازتر و ایمن‌تر برای لوازم جانبی خانه‌های هوشمند شریک است. سپس به نام «خانه متصل در IP» و در نهایت به “ماده” تغییر نام داد، عرضه آن تا سال 2022 به تعویق افتاده است.

انتظار می‌رفت که اولین لوازم جانبی دارای Matter اواخر امسال وارد بازار شود و اپل در حال ایجاد زمینه‌ای برای پشتیبانی از iOS 15 است. مدیر عامل اتحادیه استانداردهای اتصال (CSA) توبین ریچاردسون امروز در پستی توسط وبلاگ این تاخیر را اعلام کرد. لبه.

شرکت‌هایی مانند Philips Hue قول داده‌اند که پشتیبانی از Matter را برای لوازم جانبی موجود خود، که ممکن است در اوایل سال 2022 ارائه شود، بیاورند. استیسی هیگینبوهام با این حال، اشاره می کند که بعید است لوازم جانبی جدید سازگار با Matter تا نیمه دوم سال 2022 در دسترس باشند. خبرنامه عالی:

در حالی که Matter خود دارای “مشخصات کامل ویژگی” است، این گروه هنوز توسعه SDK و برنامه صدور گواهینامه را تکمیل نکرده است که از طریق آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود سخت افزارهای موجود و جدید را که رسماً به عنوان Matter-approved برچسب گذاری شده اند به دست آورند. در حالی که هدف اولیه انجام بسیاری از این کارها در سال جاری بود، با اولین سخت افزار دارای گواهینامه Matter که تا پایان سال 2021 عرضه می شود، جدول زمانی جدید آن را تا نیمه اول سال 2022 پیش می برد.

در حالت ایده‌آل، هنگامی که اولین لوازم جانبی با قابلیت Matter راه اندازی شد، ارزش صبر کردن را داشت. اپل وعده داده است که Matter ساخت دستگاه‌هایی را که با خانه‌های هوشمند و خدمات صوتی مانند الکسای آمازون، سیری اپل، دستیار گوگل و دیگران کار می‌کنند، آسان‌تر می‌کند.

[ad_2]

Source link

بخش هوم کیت 9to5mac فارسی برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


تاخیر ناامید کننده است، اما شوک بزرگی نیست. کاری که افراد پشت سر ماده تلاش می کنند انجام دهند جسورانه است. هدف ارائه یک پروتکل خانه هوشمند قابل همکاری است که به دستگاه ها اجازه می دهد با یکدیگر صحبت کنند و قابلیت ها را به اشتراک بگذارند. این به رفع چالش های ساخت خانه هوشمند کمک می کند، جایی که مصرف کنندگان باید نگران این باشند که آیا لامپ آنها با الکسا یا گوگل کار می کند یا اینکه قفل درب آنها می تواند با سنسورهای امنیتی آنها ارتباط برقرار کند. همه دستگاه های دارای گواهینامه Matter می توانند با هم کار کنند. مصرف کنندگان می توانند بسته به نیاز خود از میان چندین دستیار دیجیتال، هاب و برنامه کاربردی انتخاب کنند.

ریچاردسون دلایل متعددی را بیان کرد که چرا گروه کاری Matter (که قبلا به عنوان Project Connected Home over IP Working Group شناخته می شد) تصمیم به تاخیر در تعیین مشخصات گرفت. آنها شامل احیای مجدد همه‌گیری COVID-19، اضافه شدن 29 شرکت دیگر به عضویت Matter و چالش ارائه یک SDK با کیفیت بالا به عنوان بخشی از مشخصات بود.