استراتژی iPhone Ultra ممکن است کارساز باشد، اما می تواند به راحتی برای اپل نتیجه معکوس داشته باشد

قبلاً گزارش شده بود که مدل آینده پرو مکس ممکن است مطابق با ساعت اپل به نام اولترا تغییر نام دهد، اما بلومبرگ مارک گورمن یک جایگزین پیشنهاد کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

سپس اپل واچ اولترا است. اپل واچ سری 8 از 399 دلار شروع می شود، در حالی که قیمت Ultra به معنای واقعی کلمه دو برابر است.

آیفون به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است. مخاطبین و اطلاعات سلامتی آنها، اطلاعات بانکی و خانه هوشمند آنها و بخش های مختلف زندگی آنها، نحوه پرداخت آنها و – برای بسیاری از افراد. و بنابراین من فکر می کنم که مردم مایلند واقعاً کشش دهند تا بهترین چیزی را که می توانند در این مقوله بخرند بدست آورند…

آیا اپل می تواند یک آیفون اولترا جدید با قیمتی بیشتر از پرو مکس برنامه ریزی کند؟ این پیشنهاد گزارشی در آخر هفته است و ممکن است با اشاره‌ای که تیم کوک، مدیر عامل شرکت در جریان تماس هفته گذشته درباره درآمدها منتشر کرده بود، پشتیبانی شود.

بنابراین اگر اپل یک Ultra بسازد، ممکن است پرو مکس انتخاب معقول تری باشد و فروش بالاترین سطح فعلی را افزایش دهد.

علاوه بر این، می‌تواند این ظن را افزایش دهد که اپل عمداً ویژگی‌هایی را که می‌تواند به راحتی در مدل‌های ارزان‌تر قرار دهد، صرفاً برای وادار کردن مردم به خرید مدل‌های گران‌تر در نظر نمی‌گیرد.

می توان گفت که اپل از این ترفند در سری آیفون 14 استفاده می کند:

گره زدن ویژگی‌ها به اندازه صفحه نمایش، کسانی را که خواهان بهترین مشخصات در یک گوشی جمع‌وجورتر هستند، از خود دور می‌کند. ترفند فریب حتی ممکن است به طور معکوس کار کند: به جای اینکه به Ultra ارزش خوبی برای پول بدهد، ممکن است در عوض باعث شود Pro Max بیش از حد قیمت گذاری شود.

نطر شما چی هست؟ با فرض اینکه آیفون اولترا صفحه نمایش بزرگتر و امکانات بیشتری نسبت به پرو مکس دارد، آیا اپل باید آن را بسازد؟ یا شرکت قبلاً به اندازه کافی جلو رفته است؟ لطفا در نظرسنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

بنابراین هرکسی که به فکر خرید مدل پایه بود می‌تواند به راحتی به Pro فروخته شود. بسیاری از کسانی که قصد خرید Pro را داشتند می توانند به راحتی به Pro Max فروخته شوند. اپل ممکن است این رویکرد را به آیفون اولترا نیز تعمیم دهد.

اما استراتژی آیفون Ultra شایعه شده می تواند نتیجه معکوس داشته باشد

تصویر مفهومی: 4RMD

من به تفاوت قیمت 100 دلاری بین پرو و ​​پرو مکس اشاره کردم. مطمئنم که این خیلی ها را متقاعد کرد که مبلغ اضافی نسبتاً کمی را برای مدل بزرگتر بپردازند.

تنوعی از تکنیک کوچک-متوسط-بزرگ وجود دارد که به عنوان ترفند فریب شناخته می شود. با این یکی، تفاوت قیمت را بین متوسط ​​و بزرگ آنقدر کوچک می کنید که خرید متوسط ​​​​احمقانه به نظر می رسد. مثال کلاسیک قیمت نوشیدنی 2 دلار، 4 دلار و 5 دلار برای جهش های بزرگ است. اگر قصد خرید این نوشیدنی 4 دلاری را داشتید، برای این طراحی شده است که فکر کنید انجام این کار احمقانه است، وقتی که فقط با یک دلار بیشتر، خیلی بیشتر دریافت می کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


بیایید به قیمت گران ترین آیفون (سطح بالا، حداکثر فضای ذخیره سازی) ارائه شده توسط اپل با آیفون 8 نگاه کنیم:

  • آیفون 8 پلاس: 949 دلار
  • آیفون X: 1149 دلار
  • آیفون XS Max: 1449 دلار
  • آیفون 11 پرو مکس: 1449 دلار
  • آیفون 12 پرو مکس: 1399 دلار
  • آیفون 13 پرو مکس: 1599 دلار
  • آیفون 14 پرو مکس: 1599 دلار
به نظر من بسیار منطقی تر این است که مجموعه ویژگی ها و اندازه فیزیکی را یکسان نگه داریم و از مواد مورد و تغییرات طراحی برای متمایز کردن سطح بالاتر استفاده کنیم.

این واقعیت که اپل به تلاش خود ادامه می‌دهد، به وضوح نشان می‌دهد که افراد زیادی مایل به پرداخت این قیمت‌ها هستند تا برای اپل ارزش تولید این مدل‌ها را داشته باشد. در واقع، در مورد آیفون 14، تمام داده های موجود نشان می دهد که مدل های پرو و ​​پرو مکس از محبوبیت بیشتری نسبت به مدل های پایه برخوردار هستند.

موفقیت اپل واچ اولترا

کوک در پاسخ به سوالی درباره تلاش های مداوم این شرکت برای افزایش میانگین قیمت فروش (ASP) گفت:

یک ترفند فروش قدیمی وجود دارد که اولین بار با نوشیدنی معروف شد.

مدل پایه آیفون 14 (کوچک) 799 دلار است، در حالی که آیفون 14 پرو (متوسط) بسیار بهتر است و تنها 200 دلار بیشتر است که معادل تفاوت بسیار کمی در هزینه ماهانه است. ممکن است به گونه‌ای طراحی شده باشد که اگر بتوانید مدل Pro را بخرید، خرید مدل پایه احمقانه به نظر برسد.

اگر به مردم حق انتخاب از دو سایز کوچک و بزرگ بدهید، بسیاری از افراد کوچک را انتخاب خواهند کرد. اگر یک سایز متوسط ​​اضافه کنید، اکثر مردم آن را انتخاب می کنند، حتی اگر اندازه و قیمت آن با سایز بزرگ قدیمی یکسان باشد. بزرگ جدید فقط به این منظور است که میان رده را انتخاب معقول‌تری می‌داند.

اپل می تواند به جای تغییر نام Pro Max به Ultra، یک آیفون حتی بالاتر از دو مدل Pro اضافه کند. در داخل، این شرکت در نظر داشت دقیقاً این کار را انجام دهد – احتمالاً در زمان عرضه آیفون 2024.

روند افزایش قیمت آیفون های رده بالا

اپل نشان داده است که وقتی نوبت به قیمت‌گذاری می‌رسد، فکر بزرگ کار می‌کند.

چیزهای کوچک – متوسط ​​- بزرگ

به همین ترتیب، آیفون 14 پرو مکس (بزرگ) تنها با 100 دلار بیشتر، صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری بهتری را ارائه می دهد. برای کسانی که از اندازه متنفر نیستند، این ممکن است طوری طراحی شده باشد که خرید Pro احمقانه به نظر برسد، حتی اگر در حال خرید کامل هستید.

اگر این درست باشد، قابل درک است که اپل در نظر دارد این کار را انجام دهد. این شرکت به تدریج قیمت مدل‌های آیفون پرچم‌دار خود را بالا و بالاتر برده است و همه شواهد نشان می‌دهد که نسبت افرادی که یکی از مدل‌های Pro را انتخاب می‌کنند به جای کاهش، افزایش یافته است.

بنابراین من فکر می کنم اپل باید در اینجا کمی احتیاط کند. اگر کسانی را که همیشه سودآورترین مشتریان اپل بوده‌اند، از خود دور کند، ممکن است هوشمندانه‌ترین حرکت معرفی یک مدل جدید سطح بالا که درآمد بیشتری کسب می‌کند، نباشد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

چند مکث و تنها یک افت وجود داشت، و اینها قیمت‌های قبل از تورم هستند – اما نمی‌توان انکار کرد که روند کلی به سمت مرزهای بالایی گران‌تر بوده است.

با این حال، مجدداً، تمام داده های موجود نشان می دهد که Ultra موفقیت بزرگی داشته است.

اما… کسانی هستند که خواهان بهترین ویژگی ها در یک گوشی جمع و جورتر هستند. برخی از آنها در حال حاضر Pro Max را خیلی بزرگ می دانند، بیشتر شبیه یک تبلت کوچک تا یک تلفن بزرگ. اپل امسال به خوبی با آنها رفتار کرده است و Pro و Pro Max را از نظر ویژگی‌ها یکسان کرده است، اما امسال انتظار داریم لنز پریسکوپ منحصر به Pro Max باشد – و گورمن پیشنهاد می‌کند که Ultra در سال 2024 می‌تواند ویژگی‌های بهتری را با هم ترکیب کند. حتی بزرگتر اندازه صفحه نمایش.