اقدام ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل می تواند میلیاردها دلار هزینه برای اپل داشته باشد

یک اقدام ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل می‌تواند باعث شود که اپل سالانه میلیاردها دلار از درآمد خدمات خود را از دست بدهد. وزارت دادگستری (DOJ) قانونی بودن پرداخت مبلغ هنگفت گوگل به شرکت کوپرتینویی را به چالش می کشد تا موتور جستجوی پیش فرض آیفون ها باقی بماند.

این بدان معناست که صاحبان آیفون و آیپد منبع درآمدی بسیار سودآور برای گوگل هستند. نه فقط به این دلیل که آنها ترافیک زیادی را وارد می کنند، بلکه به این دلیل که دارندگان کیت اپل جمعیتی با ارزش هستند. تبلیغاتی که در مقابل کاربران آیفون قرار می‌گیرند ممکن است جایزه‌ای را به همراه داشته باشند.

در حالی که اپل تحت تحقیقات ضد انحصار در چندین جبهه مختلف است، این مورد خاص گوگل را هدف قرار می دهد…

پرداخت سالانه از گوگل به اپل

با در نظر گرفتن چهار فصل گذشته، مجموع درآمد گزارش شده از خدمات اپل کمی بیش از 77 میلیارد دلار بوده است. اگر 15 میلیارد دلار از گوگل آمده باشد، 19 درصد است. حتی با توجه به استانداردهای اپل، این مبلغ هنگفتی است.

اقدام ضد انحصار وزارت دادگستری علیه گوگل

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


عکس: Jingming Pan/Unsplash

از آن زمان، گفته می شود که این مبلغ به طور چشمگیری افزایش یافته است، با برآوردهای تحصیل کرده 3 میلیارد دلار در سال 2017، سه برابر شده به 9 میلیارد دلار در سال 2018، به 15 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته و در سال جاری بین 18 تا 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

قراردادهای گوگل اساس دعوای مهم ضد انحصار وزارت دادگستری را تشکیل می دهد که ادعا می کند این شرکت به دنبال حفظ انحصار جستجوی آنلاین خود با نقض قوانین ضد تراست بوده است. دادستان کل ایالت در حال پیگیری یک شکایت موازی ضد انحصار علیه غول جستجو هستند.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنجشنبه به یک قاضی فدرال گفت که گوگل سالانه میلیاردها دلار به اپل، سامسونگ و دیگر غول های مخابراتی می پردازد تا به طور غیرقانونی جایگاه شماره 1 خود را در موتور جستجو حفظ کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

کنت دینزر، وکیل دادگستری آمریکا، میزان هزینه‌ای را که گوگل برای تبدیل شدن به موتور جستجوی پیش‌فرض در اکثر مرورگرها و همه تلفن‌های همراه ایالات متحده صرف می‌کند، فاش نکرد، اما این پرداخت‌ها را «اعداد بسیار زیادی» توصیف کرد.

همه آن پول اکنون در خطر است. بلومبرگ گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دادگستری گوگل را با پرداخت «هنگفت» به اپل به منظور حفظ موقعیت برتر خود در صنعت جستجو، به رفتار ضدرقابتی متهم می‌کند.

این جلسه اولین گام در روندی طولانی و خسته کننده بود. خود این دعوا تا سال آینده انتظار نمی رود و در صورت شکست گوگل، بدون شک درخواست تجدید نظر خواهد داد. همچنین به نظر نمی رسد خطر از دست دادن درآمدهای گذشته وجود داشته باشد، زیرا این گوگل به جای اپل است که متهم به تخلف است. اما این چک های بزرگ ممکن است زیاد دوام نیاورند.

دینزر در جلسه ای در واشنگتن به قاضی آمیت مهتا گفت: «گوگل میلیاردها دلار روی عیوب سرمایه گذاری می کند و می داند که مردم آنها را تغییر نمی دهند.» . “آنها به طور پیش فرض انحصاری را می خرند زیرا نقص ها اهمیت زیادی دارند.”

هر مرورگر وب را در آیفون باز کنید و یک عبارت جستجو را در نوار آدرس/جستجوی داخلی وارد کنید، و گوگل آن ترافیک را دریافت می کند. اگر بخواهید می‌توانید این رفتار را تغییر دهید، به جای آن موتور جستجوی دیگری را انتخاب کنید، اما به ندرت کسی شما را نمی‌شناسد – یا در موارد عادی – شما را نمی‌شناسد. جعبه انجام دهید.

برای حفظ موقعیت خود، گوگل سالانه مبلغی را به اپل پرداخت می کند که درصدی از درآمد تبلیغاتی تولید شده توسط کاربران اپل در نظر گرفته می شود.

هیچ یک از شرکت ها درصد یا مبلغ را فاش نمی کنند، بلکه آن را به سادگی در دسته درآمد خدمات پنهان می کنند. با این حال، یک دادخواست حقوقی نشان داد که این مبلغ در سال 2014 یک میلیارد دلار بود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: