اقدام کلاسی اجازه ادامه دارد

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل پس از یک قاضی فدرال با اتهاماتی مبنی بر سود بردن این شرکت از طرح‌های شرکت‌های مجرمانه با خودروهای هدیه سرقتی روبرو خواهد شد. از رد ادعاها خودداری کرد این شرکت از طرح‌های پیچیده‌ای که از برنامه‌های جعلی برای کلاهبرداری از مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، سود مالی برده است.

انواع کلاهبرداری شامل ادعاهایی است که یکی از اقوام یا دوستان مضطرب نیاز به کمک فوری دارد، یا اینکه قربانی برای پرداخت صورت حساب به دادگاه برده می شود.

آزمایشی

گام بعدی در این پرونده، کشف است، جایی که اپل باید اطلاعات مربوطه را در مورد نحوه رسیدگی به این کلاهبرداری ها ارائه دهد. اطلاعاتی که احتمالا جستجو می شود شامل مکانیسم های این شرکت برای شناسایی تراکنش های تقلبی کارت هدیه و کل مقدار پولی است که به عنوان کمیسیون از کلاهبرداری به دست می آورد.

عکس قربانی کلاهبرداری: NJ

قربانیان این کلاهبرداری یک شکایت دسته جمعی تنظیم کرده اند که ادعا می کند اپل از کارت های تقلبی به دست آمده استفاده می کند و می تواند استفاده از آنها را مسدود کند و به خریداران بازپرداخت کند. اپل برای اخراج خود اقدام کرد، درخواستی که اکنون رد شده است…

نحوه کار کلاهبرداری با گیفت کارت اپل

اتفاق بعدی بستگی به نوع کارت دارد. کلاهبرداران معمولاً با کارت‌های فروشگاهی محصولات با ارزشی مانند لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند خریداری می‌کنند که سپس دوباره به فروش می‌رسند. کلاهبرداری‌های کارت هدیه iTunes معمولاً به روشی کمی متفاوت عمل می‌کنند، معمولاً برای خرید برنامه‌های پولی متعلق به کلاهبرداران استفاده می‌شود، بنابراین با پرداخت توسط اپل، ۷۰٪ یا ۸۵٪ پول را دریافت می‌کنند.

تعدادی از قربانیان در سال 2020 یک شکایت دسته جمعی علیه اپل تنظیم کردند، با این استدلال که به ویژه در مورد کارت های iTunes، این شرکت می تواند بخشی یا تمام پول را بازپرداخت کند، اما از انجام این کار خودداری می کند.

گیفت کارت اپل کلاهبرداری یکی از رایج ترین تاکتیک های کلاهبرداران است که جعل هویت IRS را انجام می دهند، و اکنون یک قاضی به نفع گروهی از قربانیان رای داده است که استدلال می کنند اپل از این کلاهبرداری ها سود می برد و باید کمک بیشتری انجام دهد.

در هر صورت بلافاصله یا خیلی سریع از کارت ها استفاده می شود که در این مرحله پول قربانی از بین می رود.

اپل به دلایل مختلفی درخواست رد پرونده را ارائه کرده است، یکی از آنها این است که کارت های هدیه با سیاست بازپرداخت منتشر شده فروخته می شوند که بیان می کند پس از استفاده از نقشه امکان بازپرداخت وجود ندارد. اکنون یک قاضی این درخواست را رد کرده و اجازه ادامه پرونده را داده است.

کمیسیون تجارت فدرال تخمین می زند که کلاهبرداری از کارت هدیه در سال 2020 30 میلیون دلار برای قربانیان هزینه دارد و حدود یک چهارم آنها مربوط به اپل کارت است. با این حال، این تخمین تنها بر اساس موارد گزارش شده است، بنابراین مقدار واقعی به احتمال زیاد بسیار بیشتر است، زیرا بسیاری از قربانیان آنقدر خجالت می‌کشند که قبول کنند کلاهبرداری کرده‌اند. برخی معتقدند که مبلغ واقعی احتمالاً حدود 10 برابر برآورد رسمی است.

یک اسکن معمولی گیفت کارت اپل به این صورت عمل می کند. قربانی یک تماس تلفنی از شخصی دریافت می کند که ادعا می کند برای خدمات درآمد داخلی (IRS) کار می کند. به آنها گفته می شود که در اظهارنامه مالیاتی آنها مشکلی وجود دارد و اگر این مشکل بلافاصله برطرف نشود، خطر دستگیری آنها وجود دارد. وقتی از قربانیان پرسیده می شود که چگونه پرداخت را ترتیب دهند، به قربانیان دستور داده می شود که کارت های هدیه اپل (کارت های فروشگاه یا iTunes) را خریداری کنند و سپس جزئیات را به تماس گیرنده ارسال کنند.

اخبار دادگاه گزارش می دهد که بیشتر 11 مورد در این ادعا بود رد شد، از جمله این ادعا که اپل در کلاهبرداری ها کمک کرده است، اما دو عنصر کلیدی باقی مانده است: اینکه اپل از کلاهبرداری ها سود می برد و این که این شرکت می تواند کارهای بیشتری برای کمک به قربانیان انجام دهد.

اپل می‌خواهد از گسترش این کلاهبرداری منتفع شود، که اپل کاملاً می‌تواند تعیین کند که کدام حساب‌ها وجوه کارت هدیه سرقت شده را بازخرید کرده و از پرداخت آن وجوه جلوگیری می‌کند و با این وجود اپل به مارتین، مارینباخ، کیو و هاگن اطلاع داده است که هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. داویلا در این تصمیم 28 صفحه ای نوشت.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


بسیاری از قربانیان کلاهبرداری سالمندان هستند، بنابراین سه مورد از یازده اتهام اپل را به نقض قوانینی که برای محافظت از سالمندان در برابر سوء استفاده مالی طراحی شده است متهم می کنند.

تصمیم دادگاه

ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، برخی از ادعاهای دسته ای از شاکیان را رد کرد که ادعا می کردند اپل در طرح های کلاهبرداری کمک کرده است، اما او گفت شاکیان به طور قابل قبولی ادعا کردند که این شرکت بخشی از پول و درآمد حاصل از کلاهبرداری را دریافت کرده است و نتوانسته به اندازه کافی به قربانیان بازپرداخت کند. .

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این باید به وضوح نشان دهد که این یک کلاهبرداری است: البته IRS هرگز نیازی به پرداخت با کارت هدیه ندارد. با این حال، برخی از مردم آنقدر ترسیده اند که گرفتار این کلاهبرداری می شوند و کارت ها را می خرند.

در دادگاه می‌گوید اپل به قربانیان کلاهبرداری می‌گوید پس از خرج کردن پول، کاری برای انجام دادن ندارند، اما استدلال می‌کند که این درست نیست. در واقع، اپل 100٪ وجوه را برای یک دوره 4-6 هفته ای بین برنامه های خریداری شده و پرداخت اپل به توسعه دهنده نگه می دارد. در این مدت شرکت قادر است 100% ارزش کارت را بازپرداخت کند.

همچنین، اپل 30 درصد کمیسیون می گیرد، بنابراین هنوز قادر به بازپرداخت آن مبلغ، حتی پس از پرداخت کلاهبردار باشید […]