اولین مک بوک OLED در سال آینده “در اولین زمان”؛ نازک تر و سبک تر



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

او گفت که این یک مدل 13 اینچی خواهد بود و احتمالاً یک مک بوک ایر خواهد بود، اما در عوض می تواند یک مک بوک پرو باشد – یا حتی یک مک بوک جدید معمولی. همین یک ماه پیش، یانگ اشاره کرد که این طرح همچنان در مسیر درست قرار دارد.

کو می گوید اپل تا پایان سال 2024 یک مک بوک OLED عرضه خواهد کرد در اسرع وقت”…

بعدی miniLED آمد و در حالی که به نظر یک فناوری نمایشگر کاملاً جدید است، اینطور نیست. هنوز هم صفحه نمایش IPS LCD است. تفاوت این است که اپل نور پس زمینه LED معمولی را با LED های بسیار کوچکتر جایگزین کرد، از این رو miniLED. داشتن LED‌های کوچک‌تر بسیار بیشتر، کنترل نور پس‌زمینه بسیار دقیق‌تری را با رنگ‌های سیاه تیره‌تر و سفیدهای روشن‌تر امکان‌پذیر می‌کند. این یک تغییر کوچک است که تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

با این حال، Kuo همین نکته را بعداً در موضوع، بعد از آن بیان می‌کند تغییر به انگلیسی.

دو تحلیلگر مشهور درباره اینکه چه زمانی می‌توان انتظار داشت اولین مک‌بوک OLED را ببینیم، نظرات متفاوتی دارند. راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش اخیراً در سال 2024 دو برابر شده است، اما در حالی که مینگ چی کو، تحلیلگر اپل موافق است که ممکن است این اتفاق بیفتد، او آن را قطعی نمی داند.

MicroLED: با وجود شباهت نام با miniLED، فناوری کاملاً متفاوتی است. این در واقع نسخه بسیار پیچیده تری از OLED است. روشن تر، انرژی کارآمدتر است و دچار سوختگی نمی شود. علاقه اپل به microLED حداقل به سال 2014 برمی گردد و مانند OLED، احتمالاً ابتدا به اپل واچ و سپس به آیفون، آی پد و مک ها می رسد. همین دیروز، گزارشی حاکی از آن بود که این ساعت در سال آینده به یک اپل واچ رده بالا می آید.

اولین مک بوک OLED در سال 2024؟

تابستان گذشته، راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، گفت: به نظر می رسد که اپل در سال 2024 یک مک بوک با صفحه نمایش OLED عرضه کند.

اپل همچنین مک بوک OLED را زودتر از پایان سال 2024 عرضه خواهد کرد. انتظار می رود که تحت انگیزه اپل، نرخ رشد لپ تاپ های OLED در چند سال آینده رشد سریعی را حفظ کند.

این گزارش به شرح زیر است بلومبرگ یکی از این موارد که اپل شروع به توسعه صفحه نمایش های خود برای آیفون و اپل واچ خواهد کرد – دومی در سال آینده به microLED تغییر خواهد داد – اگرچه بعداً نظراتی در مورد آن به اشتراک خواهم گذاشت.

شایان ذکر است که اشاره به طرح های تاشو در زمینه گرایش صنعت به لپ تاپ های OLED است، نه به طور خاص اپل. پس از سال 2024، انتظار می‌رود اپل مک‌بوک‌های بیشتری را به OLED ارتقا دهد و به این روند کمک کند.

قبلاً انتقال چهار مرحله‌ای را که اپل در فناوری نمایشگر خود انجام می‌دهد توضیح دادیم.

تاریخچه و آینده فناوری صفحه نمایش اپل

سفر با IPS LCD با نور پس زمینه معمولی آغاز شد. این هنوز هم در مک‌های قدیمی‌تر و آیفون‌های ارزان‌تر استفاده می‌شود، و اگرچه این فناوری در حال حاضر قدیمی است، اما پیاده‌سازی اپل همچنان آن را خوب جلوه می‌دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


با این حال، مینگ چی کو امروز توییت کرد که انجام نمی شود. عبارت یک توییت ترجمه شده ماشینی تا حدودی گیج کننده است، اما نشان می دهد که عرضه در سال 2024 هنوز قطعی نیست.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

OLED: اپل برای اولین بار آن را در اپل واچ قبل از آوردن آن به آیفون، با آیفون X شروع کرد. اپل هنوز از آن در iPad یا MacBook استفاده نکرده است، اما باید این کار را در دوره 2023-2026 انجام دهد. در مک بوک ها، سال 2024 به عنوان محتمل ترین تاریخ پیشنهاد شده است.

در مقایسه با مینی ال‌ای‌دی‌ها، لپ‌تاپ‌هایی که از OLED استفاده می‌کنند این مزیت را دارند که نازک‌تر و سبک‌تر هستند و گزینه‌های طراحی متنوع‌تری مانند تاشو ارائه می‌دهند، که باعث شد اپل انتظار داشته باشد مک‌بوک OLED را تا پایان سال 2024 عرضه کند. .