اپل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را معرفی کرد فروشگاه اینترنتی یاسا استور

گوشی iPhone 14 Pro Max لبه‌های صاف آیفون ۱۳ پرو مکس را حفظ کرده اما کمی متفاوت به نظر می‌رسد. این موضوع سبب شده تا هم یک گوشی نسبتاً بزرگ به شمار بیاید و هم وقتی آن را در دست می‌گیرید، متوجه سنگینی آن شوید. برای اولین بار، سری Pro دارای یک دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی با سنسور چهار پیکسلی وبلاگ 9to5mac.ir است که با عکس گرفته شده سازگار می شود و دارای تثبیت کننده اپتیکال با تغییر سنسور نسل دوم است. برای اکثر عکس‌ها، سنسور چهار پیکسلی هر چهار پیکسل را در یک چهار پیکسل بزرگ معادل 2.44 میکرومتر ترکیب می‌کند، که منجر به ثبت شگفت‌انگیز در نور کم و حفظ اندازه عکس در 12 مگاپیکسل عملی می‌شود.

گوشی آیفون 12 128 گیگابایت رم 4 اپل | Apple iPhone 12 128GB 4GB

با فراگیری این نوع ارتباط اپل نیز تصمیم گرفت همه مدل‌های خانواده iPhone 14 را به این نسل شبکه مجهز کند. بلندگوهای استریوی دستگاه کیفیت بالایی دارند و می‌توان از موسیقی با صدای بلند لذت برد. همچون بیشتر گوشی‌های پرچمدار، iPhone 14 Pro Max نیز از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. اگر پیگیر محصولات اپل باشید، حتماً از عملکرد عکاسی شگفت‌انگیز آن آگاهی دارید. عاشقان عکاسی قطعاً لحظات جذاب و خوشایندی با دوربین iPhone 14 Pro Max تجربه خواهند کرد.

اپل می‌گوید پردازنده مرکزی تراشه جدید این شرکت در مقایسه با تراشه‌های رقیب تا 40 درصد سریع‌تر است و این یعنی A16 توانمندترین تراشه‌ای محسوب می‌شود که برای گوشی‌های هوشمند ساخته و استفاده می‌شود. ابعاد صفحه نمایش به 6.1 اینچ می‌رسد و دارای پنلی از نوع LTPO Super Retina XDR است که می‌تواند وضوح تصویری بالغ بر 1179 در 2556 پیکسل را ارائه دهد. همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم دیگر خبری از بریدگی نیست و اپل از طراحی جدیدی استفاده می‌کند. در واقع آیفون 14 پرو مانند مدل پرو مکس از حفره‌ای کپسولی شکل برخوردار شده که اپل به آن حفره داینامیک جزیره‌ای می‌گوید.

دوربین های iPhone 14 Pro

اطلاعاتی مانند یادآورها، رویدادهای تقویم و آب‌و‌هوای روی نمایشگر همیشه روشن دستگاه نمایش داده خواهند شد. حتی یک حالت خواب برای تصاویر پس زمینه iOS 16 وجود دارد که با تیره کردن آن‌ها، مصرف باتری را کاهش می‌دهد. تصاویر گوشی موبایل اپل آیفون 14 پرو پلاسشما را با شکل ظاهری این گوشی موبایل آشنا می سازد.

  • این قابلیت جدید در آیفون ها، با طراحی که خط بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را در هم می‌آمیزد و در زمان واقعی برای نشان دادن هشدارها، اعلان‌ها و فعالیت‌های مهم تطبیق می‌دهد، امکان‌پذیر می‌کند.
  • اپل آیفون ۱۴ پرو (۶.۱ اینچی) و پرو مکس (۶.۷ اینچ) را معرفی کرد که دارای مرکز اطلاع‌رسانی موسوم به جزیره دینامیک و همچنین دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته است.
  • صفحه نمایش این گوشی هوشمند Super Retina XDR است و دارای حداکثر روشنایی HDR 1600، همان Pro Display XDR و حداکثر روشنایی در فضای باز ۲۰۰۰ نیت است که دو برابر روشنایی آیفون ۱۳ پرو است.
  • قیمت iphone 14 pro max با توجه به جایگاه این محصول، بالاترین قیمت را داشته و در حقیقت 1099 دلار قیمت نسخه پایه آن اعلام شده است.
شایعات حاکی از آن است که مدل آیفون 14 پرو مکس از یک نوع پردازنده جدید A16 استفاده می‌کند که هنوز معرفی نشده است و این‌بار قرار نیست همین پردازنده در مدل‌های استاندارد هم مورد استفاده قرار گیرد. پردازنده A15 آیفون ۱۳، به‌شکل مشکل مشابه در آیفون ۱۴ پایه و آیفون ۱۴ مکس هم استفاده می‌شوند. امسال ترکیب متفاوتی از گوشی‌های پرچم‌دار اپل را شاهد خواهیم بود و با حذف نسخه مینی، نسخه جدیدی به‌نام آیفون ۱۴ پرو مکس هم احتمالا به جمع عناوین سری ۲۰۲۲ اضافه می‌شود.