اپل از تراشه های ایالات متحده از کارخانه TSMC در آریزونا استفاده خواهد کرد. رویداد تیم کوک

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، که می گوید حدود یک سوم تراشه های ساخته شده در آنجا به سازنده آیفون می رسد، اپل احتمالا از تراشه های آمریکایی ساخته شده در کارخانه TSMC در آریزونا استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، قابلیت‌های کارخانه به تراشه‌های ۴ نانومتری به جای برنامه‌های ۵ نانومتری اعلام شده اولیه افزایش خواهد یافت.

گزارش امروز کمی گیج کننده است، زیرا نشان می دهد که این کارخانه پردازنده های اپل را تولید خواهد کرد.

قبلی بلومبرگ این گزارش می‌گوید که اپل واقعاً یک مشتری خواهد بود، اما فقط برای تراشه‌های کمتر پیچیده – و در درجه اول برای اهداف روابط عمومی خواهد بود، به طوری که اپل می‌تواند بگوید از تراشه‌های ساخت ایالات متحده استفاده می‌کند.

یکی از مشتریان TSMC که نامش فاش نشده است، مایل است که تراشه‌ساز فرآیندهای کوچک‌تر خود را به ایالات متحده بیاورد، اما گفته می‌شود که شرکت تایوانی تمایلی به انجام این کار ندارد.

رابط کاربری گرافیکی، وب سایت


اپل و سایر شرکت های بزرگ فناوری برای نیازهای ساخت تراشه خود به TSMC متکی هستند و این تغییر به این معنی است که آنها می توانند پردازنده های بیشتری را در ایالات متحده دریافت کنند.

تا کنون مشخص نبود که آیا این کارخانه تراشه های اپل را تولید خواهد کرد یا خیر. اپل به لابی کردن یارانه های کارخانه کمک کرد و نشان می دهد که واقعاً این طرح بود. برخی دیگر در این مورد تردید داشتند، زیرا فرآیند برنامه ریزی شده 5 نانومتری برای پردازنده های سری A و سری M آن بسیار عقب تر از منحنی اپل خواهد بود. گزارش بعدی نشان داد که کارخانه به جای آن از یک فرآیند 4 نانومتری استفاده خواهد کرد، اما این هنوز هم پشت برنامه های اعلام شده اپل است. قبل از شروع تولید، سالیانه به 3 نانومتر حرکت کنید.

شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه آگوست به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود.

عکس: Laura Ockel/Unsplash

گزارش قبلی همچنین گفته بود که ظرفیت کارخانه عملاً آن را به تولید حجم توکن حتی این تراشه‌های کمتر محدود می‌کند.

«پردازنده‌ها» معمولاً به تراشه‌های پردازنده اشاره می‌کنند که در مورد اپل، پردازنده‌های اصلی سری A و سری M برای آیفون، آی‌پد و مک هستند. بر اساس گزارش های فعلی، هیچ یک از کارخانه ها قابلیت های پیشرفته مورد نیاز برای این کار را ندارند. به نظر می رسد ممکن است زبان کمی شلخته باشد.

TSMC بعداً برنامه‌های خود را برای یک کارخانه 3 نانومتری دیگر تأیید کرد، اما دوباره انتظار می‌رود اپل تا زمان افتتاح این کارخانه به فرآیندهای 2 نانومتری روی بیاورد.

اپل از تراشه های آمریکایی استفاده خواهد کرد

شما فقط می توانید آن را در حال حاضر تصور کنید. سال 2025 است و تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، به تازگی روی صحنه آمده تا جدیدترین گجت این شرکت را معرفی کند. این سریعتر، قدرتمندتر و از هر نظر بهتر از تکرار قبلی است. و یک چیز دیگر: حاوی تراشه های ساخته شده در ایالات متحده آمریکا است. جمعیت کف می زنند […]

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

مدت‌ها نشانه‌هایی وجود داشت که اپل یک مشتری کلیدی خواهد بود، و به نظر می‌رسد هر گونه شک هفته آینده برطرف خواهد شد زیرا تیم کوک در رویداد TSMC در روز سه‌شنبه شرکت خواهد کرد.

زمینه

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

اپل با شروع تولید حدود یک سوم تولید را مصرف خواهد کرد […] تیم کوک، مدیر اجرایی، قبلاً به کارمندان گفته بود که شرکت او قصد دارد تراشه‌ها را از کارخانه آریزونا تهیه کند. او قرار است هفته آینده در این مراسم شرکت کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

یک جدید بلومبرگ این گزارش می گوید تیم کوک، مدیرعامل اپل در مراسمی در روز سه شنبه شرکت خواهد کرد و همه چیز را رسمی خواهد کرد.

آنچه این کارخانه‌ها احتمالاً ارائه می‌دهند، قطعات کمتری است که با استفاده از فرآیندهای تولید قدیمی ساخته شده‌اند. [They will] احتمالاً برای چند تراشه کلیدی که در دستگاه‌های کمتری مانند AirPods، TV، HomePod یا Watch استفاده می‌شوند، فرمان دریافت کنید.