اپل از خرید EA سود می برد، اما بعید به نظر می رسد

[ad_1]

بر اساس گزارش اخیر، شرکت بازی الکترونیک آرتز (همچنین با نام EA) به دنبال خریدار بالقوه ای بود – و یکی از آنها کسی نیست جز اپل. با این حال، در حالی که اپل مطمئناً از خرید EA سود می برد، به نظر نمی رسد این اتفاق بیفتد.

اگرچه نه EA و نه اپل در مورد معامله احتمالی اظهار نظری نکرده اند، شایعات حاکی از آن است که EA می خواهد تجارت خود را بفروشد یا حداقل با شرکت دیگری ادغام شود. این اتفاق پس از آن رخ می دهد که مایکروسافت اوایل سال جاری اکتیویژن بلیزارد را به قیمت 68 میلیارد دلار و سونی بانجی را به قیمت 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد. البته یک معامله با EA نیز باید میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

EA مسئول برخی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی جهان از جمله The Sims، SimCity، Need for Speed، Burnout، EA Sports FC (فیفا سابق)، Plants vs. زامبی و غیره این شرکت همچنین روی یک کار کرد بازی فوتبال جدید کالج NCAA.

EA و اپل

یک واقعیت جالب در مورد الکترونیک آرتز این است که تریپ هاوکینز، موسس این شرکت، در دهه 1970 در اپل کار می کرد و قبل از تاسیس EA در سال 1982، EA سپس سایر کارمندان سابق اپل را استخدام کرد و حتی از استیو وزنیاک دعوت کرد تا در هیئت مدیره خود بنشیند.

از آنجایی که رایانه‌های شخصی ویندوزی بسیار محبوب شدند و کنسول‌های بازی نیز وجود داشت، Mac هرگز به عنوان یک ماشین بازی در نظر گرفته نشد. در سال 2007، EA عناوین بیشتری مانند Need for Speed: Carbon و Spore را برای کاربران Mac OS X آورد.

اپل همچنین همیشه با EA برای تبلیغ بازی ها در دستگاه های iOS همکاری نزدیکی داشته است. عناوینی مانند Plants vs. زامبی ها و حتی نسخه های موبایلی بازی هایی مانند Need for Speed ​​بارها در رویدادهای اپل به نمایش درآمده اند. با در نظر گرفتن همه اینها، می توان فرض کرد که شرکت ها رابطه خوبی با هم دارند.

EA's Need for Speed ​​Shift برای iPad.

بازی اپل

اگرچه اپل هرگز اهمیت زیادی به بازی‌ها نمی‌داد، این شرکت Apple Arcade را در سال 2019 راه‌اندازی کرد. این پلتفرم چندین بازی بدون آگهی را برای iPhone، iPad، Mac و Apple TV از طریق اشتراک ماهانه ارائه می‌دهد.

با این حال، Apple Arcade هرگز واقعاً موفق نشد. اپل با نسخه‌های بازسازی‌شده بازی‌های موبایل کلاسیک مانند Angry Birds و Fruit Ninja تلاش کرده است تا این پلتفرم را به جلو ببرد. اما همانطور که سال گذشته نوشتم، اگر اپل واقعاً بخواهد با کنسول های واقعی مانند پلی استیشن یا ایکس باکس رقابت کند، هنوز راه زیادی در پیش است.

Apple Arcade اساسا یک پلتفرم بازی موبایل است، اگرچه در مک و اپل تی وی نیز موجود است. فاقد بازی‌های سه‌گانه A در سطح کنسول است – و حتی اگر اپل یک پلتفرم قوی با تراشه‌های iOS و Apple Silicon دارد، به نظر نمی‌رسد توسعه‌دهندگان بزرگ به Apple Arcade علاقه‌مند باشند.

یک بازی Apple Arcade که روی macOS اجرا می شود.

اگر اپل EA را بخرد، ممکن است تغییر کند. این شرکت نه تنها توانست فرنچایز بازی های محبوب را به دستگاه های خود بیاورد، بلکه بازی های کلاسیک را در Apple Arcade نیز منتشر کند. با در دست داشتن EA، اپل به راحتی می تواند Apple Arcade را جذاب تر از همیشه کند، در حالی که به توسعه دهندگان نشان می دهد که مک ها و Apple TV نیز پلتفرم های بازی عالی هستند.

داشتن استودیوی بازی سازی خود نیز یک امتیاز مثبت برای اپل برای ارتقای قابلیت های بازی هدست فرضی AR/VR خواهد بود.

آیا هرگز این اتفاق خواهد افتاد؟

متأسفانه، خرید EA توسط اپل بعید به نظر می رسد. با وجود اپل آرکید، اپل هرگز علاقه ای به داشتن بازی های خاص خود نداشت. در عوض، با توسعه دهندگان کار می کند تا آنها را وادار کند که بازی های خود را به پلتفرم های اپل بیاورند.

نگرانی های ضد انحصاری نیز وجود دارد. با توجه به اینکه اپل به دلیل اقدامات ضدرقابتی تحت بررسی است، خرید یکی از بزرگترین شرکت های بازی ممکن است در این مرحله ایده خوبی نباشد. اگر اپل مایل نباشد به EA استقلال بدهد تا به انتشار بازی‌ها برای پلتفرم‌های دیگر ادامه دهد، مطمئناً در درازمدت برای شرکت کوپرتینویی مشکل‌ساز خواهد بود.

در نهایت، در حالی که اپل از خرید EA سود می برد، اپل یک شرکت بازی نیست – فقط در DNA اپل نیست. من واقعاً دوست دارم همه عناوین EA را به پلتفرم‌های اپل ببینم، اما در عین حال، به اپل برای اجرای چنین فرنچایزهای مهم صنعت اعتماد ندارم.

نظر شما در مورد این خرید بالقوه چیست؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ربات جاروبرقی Roborock Q5+


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی