اپل از داده های شما برای آموزش Apple Intelligence استفاده نمی کند


یک مقاله تحقیقاتی به صراحت بیان می کند که اپل از داده های شما برای آموزش هوش اپل استفاده نمی کند. این با خط مشی OpenAI متفاوت است، که از جلسات ChatGPT شما برای کمک به آموزش مدل خود استفاده می کند.

با این حال، اپل ادعا می کند که محتوای وب سایت ها را از طریق Applebot حذف می کند و صاحبان وب سایت ها اگر نمی خواهند این اتفاق بیفتد باید صریحاً از این موضوع انصراف دهند…

نحوه آموزش سیستم های هوش مصنوعی مولد

مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT و Apple Intelligence با ارائه مقادیر زیادی از نمونه‌های متن نوشته شده توسط انسان به آن‌ها آموزش داده می‌شوند.

برخی این را بحث برانگیز می‌دانند زیرا مطالب دارای حق چاپ تجزیه و تحلیل می‌شوند و برخی از شرکت‌ها در حال حاضر از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به جای محتوای نوشته شده توسط انسان استفاده می‌کنند. در واقع، نویسندگان می بینند که از کار خود برای کمک به آموزش سیستم های هوش مصنوعی که برای جایگزینی آنها استفاده می شود، استفاده می شود. علاوه بر این، بسیاری از وب‌سایت‌ها حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند نظرات و پست‌های انجمن هستند، بنابراین فقط نویسندگان نیستند که می‌بینند کلماتشان به این شکل استفاده می‌شود.

OpenAI فراتر می رود و به طور پیش فرض نیز از جلسات ChatGPT شما به عنوان مواد آموزشی اضافی استفاده می کند. می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید (به زیر مراجعه کنید)، اما اکثر کاربران نمی‌دانند که این اتفاق می‌افتد و بنابراین نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند.

اپل از داده های شما برای آموزش Apple Intelligence استفاده نمی کند

یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در این هفته توضیح می‌دهد که اپل چگونه مدل‌های خود را بر روی دستگاه‌ها و سرورها آموزش می‌دهد و حفاظت‌هایی را که این شرکت در اختیار دارد شرح می‌دهد.

تضمین داده شده این است که از تعاملات شما با Apple Intelligence به عنوان مواد آموزشی استفاده نخواهد شد:

ما هنگام آموزش مدل های پایه خود از داده های شخصی خصوصی یا تعاملات کاربر استفاده نمی کنیم.

توجه داشته باشید که این خط‌مشی برای استفاده از ChatGPT که از سیری در iOS 18 و macOS 15 منتقل می‌شود نیز اعمال خواهد شد.

وب را خراب می کند و مالکان باید اشتراک خود را لغو کنند

با این حال، مانند OpenAI و Google، اپل برای ایجاد مدل‌های خود، وب را خراش می‌دهد – و این شرکت نیز با این فرض که قابل قبول است، تا زمانی که صاحبان وب‌سایت صراحتاً انصراف ندهند، همین رویکرد را اتخاذ می‌کند.

اسکراپر وب اپل، Applebot، سال هاست که این کار را انجام می دهد تا به آموزش سیری و ارائه پیشنهادات Spotlight فراتر از دستگاه های شما کمک کند. Applebot اکنون برای آموزش Apple Intelligence نیز استفاده می شود.

ما مدل‌های پایه خود را بر اساس داده‌های دارای مجوز، از جمله داده‌های انتخاب شده برای بهبود ویژگی‌های خاص، و همچنین داده‌های در دسترس عموم جمع‌آوری‌شده توسط خزنده وب ما، AppleBot، آموزش می‌دهیم. ناشران وب این توانایی را دارند که از محتوای وب خود برای آموزش Apple Intelligence با کنترل‌های استفاده از داده خودداری کنند.

برای دریافت دستورالعمل لغو اشتراک به زیر مراجعه کنید.

محافظت های اضافی اپل برای محتوای وب

اپل می‌گوید که از محافظت‌های اضافی برای محتوای وب استفاده می‌کند، که برای اطمینان از اینکه سهوا شامل داده‌های شخصی نمی‌شود و محتوای توهین‌آمیز بالقوه را فیلتر می‌کند، طراحی شده است.

ما فیلترهایی را برای حذف اطلاعات شناسایی شخصی مانند شماره‌های تامین اجتماعی و کارت اعتباری که در اینترنت در دسترس عموم هستند، اعمال می‌کنیم. ما همچنین فحاشی و سایر مطالب بی کیفیت را فیلتر می کنیم تا از گنجاندن آنها در مجموعه آموزشی جلوگیری کنیم.

به طور کلی‌تر، اپل می‌گوید تلاش می‌کند از انعکاس سوگیری در نتایج Apple Intelligence جلوگیری کند.

ما به طور مداوم برای جلوگیری از تداوم کلیشه ها و تعصبات سیستمی در ابزارها و مدل های هوش مصنوعی خود تلاش می کنیم.

GIGO – Garbage In, Garbage Out – یکی از مشکلات بزرگ LLM ها بوده است. به عنوان مثال، بسیاری از مطالب جنسیتی و نژادپرستانه در وب وجود دارد، و بدون اقداماتی برای فیلتر کردن آن، هوش مصنوعی ممکن است در نهایت آن را بازگرداند.

لغو اشتراک از آموزش Apple Intelligence

ناشران وب می‌توانند با قرار دادن دستورالعمل‌ها در فایل robots.txt انصراف دهند – همان روشی که مدت‌ها توسط وب‌سایت‌ها برای کنترل فهرست‌بندی توسط Google استفاده می‌شود.

Applebot از دستورالعمل‌های استاندارد robots.txt در تجزیه و تحلیل جستجوی عمومی با هدف قرار دادن Applebot پیروی می‌کند. در این مثال، Applebot سعی نمی‌کند اسنادی را که در زیر /private/ یا /not-allowed/ قرار دارند بخزد:

User-agent: Applebot
Allow: /
Disallow: /private/
User-agent: *
Disallow: /not-allowed/

علاوه بر این، اپل با پیروی از دستورالعمل‌های Googlebot احتیاط می‌کند.

توجه داشته باشید که نمی توانید به تنهایی از آموزش Apple Intelligence انصراف دهید: اگر Applebot را مسدود کنید، محتوای سایت شما در پیشنهادات Spotlight نیز ظاهر نمی شود.

لغو اشتراک از آموزش ChatGPT

همانطور که گفته شد، ChatGPT در مورد تعاملات ناشی از تحویل سیری در iOS 18 و macOS 15 آموزش نمی بیند. اما اگر نمی خواهید جاری تعامل با ChatGPT به عنوان مواد آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین می توانید اشتراک آنها را لغو کنید.

برنامه iOS

  • منوی سه نقطه در بالا سمت راست، تنظیمات > کنترل‌های داده
  • «بهبود مدل برای همه» را خاموش کنید.

برنامه مک

  • در نوار منو، ChatGPT > Settings > Data Controls
  • «بهبود مدل برای همه» را خاموش کنید.

کلاژ 9to5Mac: پس‌زمینه اپل، نماد لوگوی اپل توسط Icons8

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی