اپل از طریق دو سیاست – شکایت – حقوق کمتری به کارمندان زن پرداخت می کند


یک شکایت دسته جمعی از طرف 12000 کارمند فعلی و سابق ادعا می کند که اپل در یک دوره چهار ساله حقوق کمتری به کارمندان زن داده است.

در این شکایت آمده بود که حتی اگر شرکت کوپرتینویی عمداً این کار را انجام نمی‌داد، دو سیاست داشت که منجر به این نتیجه شد…

Engadget گزارش می دهد که اپل از دو روش مختلف برای کمک به تعیین حقوق پیشنهادی به نامزدها استفاده کرده است.

تا تابستان 2017، اپل از کاندیداها می‌پرسید که در موقعیت فعلی‌شان چه حقوقی دریافت می‌کنند و پیشنهاد خود را بر اساس بهبود در این رقم استوار کرد. مشکل این است که اگر کارمندی در موقعیت قبلی خود دستمزد کمتری دریافت می‌کرد، اپل مابه‌التفاوت را به حقوق جدیدش منتقل می‌کرد.

اپل این مشکل را تشخیص داد و از پرسیدن سوال خودداری کرد. در عوض، استخدام کنندگان سوالاتی در مورد انتظارات حقوقی نامزدها می پرسیدند و پیشنهاد خود را بر اساس این عناصر استوار می کردند. با این حال، شکایت کالیفرنیا ادعا می کند که این شکاف دستمزد را نیز تداوم می بخشد، زیرا مطالعات نشان می دهد که متقاضیان تمایل دارند این رقم را بر اساس افزایش حقوق فعلی خود قرار دهند.

در این دادخواست ادعا شده است که هر دوی این شیوه ها به کاهش نرخ دستمزد زنان در محل کار منجر شده است. او همچنین ادعا می‌کند که سیاست دوم که از کارکنان بالقوه در مورد انتظارات حقوقی آنها سوال می‌کند، «به شدت با حقوق گذشته مرتبط است. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که در مورد انتظارات حقوقی آنها سؤال می‌شود، معمولاً رقمی را ارائه می‌دهند که کمی بالاتر از حقوق در شغل فعلی یا آخرین کارشان است.

در این دادخواست ادعا شده است که سیاست های پرداختی متقاضیان کار، الگویی از دستمزدهای کمتر را برای کارمندان زن ایجاد کرده است: «سیاست یا رویه اپل در جمع آوری اطلاعات در مورد انتظارات حقوق و استفاده از آن اطلاعات برای تعیین حقوق اولیه، تأثیری بر تداوم اختلاف دستمزدهای گذشته و پرداخت کمتر داشته است. زنان نسبت به مردان کارهای مشابهی را انجام دهند.

این پرونده همچنین ادعا می کند که مردان و زنان برای رفتارهای یکسان در طول ارزیابی عملکرد به طور متفاوتی رتبه بندی شده اند.

در این دادخواست ادعا شده است که اپل، از جمله موارد دیگر، قانون پرداخت برابر کالیفرنیا را نقض کرده است و به دنبال غرامت برای پرداخت های ناقص ادعا شده، و همچنین جریمه ها و بهره است.

این مشکل قبلاً در سال 2021 به وجود آمده بود، زمانی که یک نظرسنجی داخلی که توسط کارمندان انجام شد، شکاف حقوقی 6 درصدی را بین مردان و زنانی که موقعیت‌های مشابهی را اشغال می‌کردند، نشان داد. اپل با ممنوعیت هر گونه نظرسنجی داخلی بیشتر از کارکنان پاسخ داد.

عکس توسط ThisisEngineering در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی