اپل افزایش قیمت تراشه های TSMC را می پذیرفت

این نشان می‌دهد که اپل می‌تواند همین رویکرد را برای سایر محصولات در آینده دنبال کند و تراشه‌های جدید و گران‌تر را برای محصولات پیشرفته‌اش حفظ کند.

سامسونگ می تواند به این رقابت بپیوندد

طبق گزارش ها، TSMC روی تراشه جدید A17 Bionic اپل کار می کند که اولین تراشه ای است که با فرآیند 3 نانومتری ساخته می شود. انتظار می رود در آینده از همین فناوری برای ساخت تراشه های M3 اپل استفاده شود. تراشه A16 Bionic اپل که توسط TSMC نیز ساخته شده است، از فناوری 4 نانومتری استفاده می کند. با این حال، اپل آن را برای مدل های گران قیمت آیفون 14 پرو رزرو کرده است.

بر اساس این گزارش، TSMC به مشتریان خود (مانند اپل و انویدیا) اطلاع داده است که قصد دارد قیمت ویفرهای تراشه 8 اینچی را تا 6 درصد و ویفرهای تراشه 12 اینچی را تا 5 درصد افزایش دهد. در ابتدا اپل به سازنده نیمه هادی تایوانی اعلام کرد که افزایش قیمت را نمی پذیرد. اما اخبار امروز حاکی از آن است که اپل قیمت جدید تعیین شده توسط TSMC را پرداخت خواهد کرد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اخبار اقتصادی روزانه اشاره می کند که علیرغم کاهش تقاضا برای گوشی های هوشمند، رایانه ها و تبلت ها در سال جاری، کمبود تراشه همچنان کل صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.

اپل یکی از مشتریان اصلی TSMC است، این شرکت تراشه‌هایی را برای دستگاه‌های اپل مانند آیفون، آی‌پد و مک ارائه می‌کند. با توجه به تعداد بالای سفارش های اپل در هر سال، مذاکره با قیمت های بهتر برای این شرکت آسان تر است. با این حال، برخی افزایش قیمت ها به دلیل شرایط فعلی اقتصاد جهانی اجتناب ناپذیر است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.



گزارشی از اخبار اقتصادی روزانه هفته گذشته فاش کرد که TSMC به اپل گفته است که قیمت تولید تراشه های این شرکت را برای سال 2023 افزایش خواهد داد، اما ظاهرا اپل قیمت های جدید را رد کرده است. با این حال، اخبار اقتصادی روزانه اکنون با گزارش جدیدی بازگشته است که این بار نشان می دهد که اپل تصمیم گرفته است افزایش قیمت تراشه های TSMC را بپذیرد.

تراشه های TSMC گران تر می شوند

در همین حال، سامسونگ تلاش زیادی برای رقابت با TSMC در ساخت تراشه با فرآیند 3 نانومتری داشته است. لازم به یادآوری است که سامسونگ تراشه های سری A را تا آیفون 6s به اپل عرضه کرده است. سپس، در سال 2016، آیفون 7 اولین مدلی بود که دارای تراشه های ساخته شده به طور انحصاری توسط TSMC بود.

اگر این شرکت کره جنوبی موفق به ساخت تراشه های 3 نانومتری شود، ممکن است بتواند به یکی از تامین کنندگان اپل برای محصولات آینده تبدیل شود.