اپل بار دیگر به تنبیه ناعادلانه حامیان اتحادیه متهم شد. این شرکت این اتهامات را رد می کند

[ad_1]

اپل از این باور که کارمندان اپل استور با عدم عضویت در اتحادیه بهتر هستند، طفره نرفت. اخیراً، این شرکت جلسات سراسری با کارگران خرده‌فروشی برگزار کرد تا در مورد خطرات اتحادیه‌سازی بحث کند.

در گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، مجله نیویورک تایمز با چندین کارمند سابق اپل استور صحبت کرد که می گویند به دلیل نقششان در تلاش های اتحادیه سازی اخراج شده اند. این گزارش همچنین تلاش‌های اپل را با آنچه شرکت‌های مشابه مانند استارباکس در سال‌های اخیر انجام داده‌اند، مقایسه می‌کند.

در این گزارش، یکی از کارمندان سابق اپل استور پیشنهاد می‌کند که او به دلیل فعال بودن در سازمان‌دهی کارگری در فروشگاهش در کانزاس سیتی، میسوری مورد هدف قرار گرفته و در نهایت اخراج شده است. جما وایات در مصاحبه ای ادعا می کند که سال گذشته به دلیل “چندین بار دیر رسیدن در هفته های گذشته” تنبیه شد.

در فوریه سال جاری، وایات گفت که توسط اپل اخراج شده است زیرا “یک جلسه فروشگاه را از دست داد زیرا بیمار بود اما به مدیران به زودی چیزی نگفت.” وایات در این مصاحبه گفت که او حداقل پنجمین کارمند فروشگاه اپل در کانزاس سیتی است که از پاییز گذشته اخراج شده است. او گفت: “مدتی طول کشید تا متوجه شدیم که آنها ما را فقط به دلیل زمان و حضور اخراج نمی کنند.” مجله نیویورک تایمز.

وایات در میان تعدادی از کارمندان سابق اپل استور در فروشگاه کانزاس سیتی است که در ماه مارس شکایتی را به هیئت ملی روابط کار ارائه کرد. در آن پرونده، وایات گفت که “پس از دیر رسیدن به شیفت خود به طور متوسط ​​یک دقیقه، سه بار در ماه، تنبیه شد.”

D’lite Xiong، یکی دیگر از کارمندان سابق اپل استور در کانزاس، گفت که به آنها گفته شده است که در اکتبر سال گذشته اخراج خواهند شد. در این گزارش آمده است که آنها در نهایت به مرخصی رفتند تا «زمان لازم برای تجدیدنظرخواهی در مورد تصمیم را بخرند» و سرانجام پس از بازگشت در ژانویه آزاد شدند.

شیونگ گفت که آنها «اخیراً ترفیع گرفتند» و «به خاطر انجام یک کار عالی» پیش از اخراج ناگهانی «تحسین شدند». آنها حدس می زنند که اپل “پس از تلاش برای استخدام همکاران، نقش خود را در سازماندهی نیروی کار کشف کرد.”

در میان آن اخراج‌ها، فروشگاه‌های اپل در تاوسون، مریلند و اوکلاهاما سیتی به اتحادیه شدن رای دادند. علاوه بر اخراج‌ها، مقامات فروشگاه اپل کانزاس سیتی گزارش می‌دهند که «تعدادی از افرادی را که از تشکیل اتحادیه حمایت می‌کردند به خاطر مسائل مربوط به تأخیر یا غیبت‌هایی که سایر کارگران عموماً به دلیل آن مجازات نشده‌اند، تنبیه کردند».

در بیانیه ای به مجله نیویورک تایمز، اپل اتهامات این کارمندان سابق را رد کرده است. این شرکت گفت که هیچ کارگری را به دلیل فعالیت های صنفی «تنبیه یا اخراج نکرده است». این شرکت گفت: “ما قویاً این ادعاها را رد می کنیم و مشتاقانه منتظر ارائه مجموعه کامل حقایق به NLRB هستیم.”

اپل همچنین با ممیزی شخص ثالث از شیوه های کاری خود در میان این اتهامات ضد اتحادیه موافقت کرد. این شرکت در پرونده ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که ممیزی شخص ثالث اطمینان حاصل می کند که با سیاست های حقوق بشر مطابقت دارد. در آتلانتا، یک مدیر منطقه ای NLRB به این نتیجه رسید که اپل با تاکتیک های خود در فروشگاه اپل در آن شهر قانون را زیر پا گذاشته است.

در تاوسون، مریلند، اپل به طور فعال در حال مذاکره با نمایندگان اتحادیه در مورد خواسته های کارمندان اتحادیه است. اخیراً گزارش شده است که کارمندان انعام می خواهند، 10 درصد افزایش حقوق و بیشتر.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی