اپل برنامه‌های تراشه رده بالای M2 Extreme را لغو می‌کند، اما مک پرو جدید گزینه‌های قابلیت ارتقا برای رم و فضای ذخیره‌سازی را حفظ خواهد کرد.

برای کاهش این کمبود، گورمن می‌گوید که مک پرو جدید گزینه‌های قابلیت گسترش برای رم، فضای ذخیره‌سازی و سایر اجزا را فراتر از آنچه در خود تراشه M2 Ultra گنجانده شده است، حفظ خواهد کرد.

اپل در ابتدا اعلام کرد که انتقال سیلیکون اپل در عرض دو سال کامل می‌شود، که نسخه‌های سیلیکون اپل از کل خط تولید مک را تا نوامبر سال 2022 در دسترس خواهند داشت. هیچکدام یک Apple Silicon Mac mini رده بالا ندارند.

انتظار می‌رود مک پرو به تراشه نسل بعدی M2 Ultra (به جای M1 Ultra) متکی باشد و یکی از ویژگی‌های کلیدی خود را حفظ کند: قابلیت افزایش آسان برای حافظه اضافی، فضای ذخیره‌سازی و سایر اجزا.

گورمن می گوید تراشه M2 Extreme با مشکلات پیچیدگی تولید و مشکلات هزینه مواجه بود. با حرکت نکردن به جلو، TSMC silicon fab را برای استفاده از ظرفیت تولید تراشه در تراشه‌های با حجم بالاتر برای محصولات مصرف‌کننده اپل آزاد می‌کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


انتظار می‌رود تا اواخر سال 2023، iMac جدید مجهز به M3 عرضه شود. اپل Silicon iMac Pro نیز در دست ساخت است، اگرچه گورمن می‌گوید که با تاخیرهایی مشابه در توسعه مک پرو مواجه شده است.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

در حالی که بسیار بیشتر از نیازهای مردم است، لازم به ذکر است که 192 گیگابایت رم همچنان به میزان قابل توجهی کمتر از 1.5 ترابایت رم پشتیبانی شده توسط نسل فعلی مک پرو 2019 خواهد بود. همچنین مشخص نیست که پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای چگونه روی هم قرار می‌گیرد، زیرا مک پرو فعلی از نظر تئوری می‌تواند با چهار کارت گرافیک داخلی پیکربندی شود.

گورمن می گوید که M2 Pro Mac mini و M2 Ultra Mac Pro در حال آزمایش هستند و انتظار می رود در سال 2023 عرضه شوند. مدل های 14 و 16 اینچی MacBook Pro M2 Pro و M2 Max نیز در اوایل سال جدید وارد بازار خواهند شد. . . ظاهراً یک Pro Display XDR جدید و نسل دوم استودیو نمایشگر نیز در دست توسعه هستند.

تراشه “Extreme” در اصل یک M2 Ultra دوگانه بود. اما به نظر می رسد مسائل پیچیدگی و هزینه این برنامه ها را به حاشیه برده است. گورمن همچنان می‌گوید که اپل در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک مک پرو جدید با M2 Ultra در داخل است، با طراحی که امکان گسترش در برخی اجزا مانند RAM و فضای ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند.

ظاهراً اپل از برنامه‌های خود برای ایجاد یک Apple Silicon Mac Pro با تراشه پیشرفته M2 Extreme که دارای 48 هسته پردازنده و 152 هسته پردازشگر گرافیکی است، دست برداشته است. این را مارک گورمن در آخرین ویرایش خود می گوید برای روشن شدن خبرنامه گورمن همچنین می‌گوید که مک پرو جدید در ویتنام ساخته می‌شود، که تفاوتی چشمگیر با اینتل مک پرو «ساخت ایالات متحده» 2019 دارد.

تراشه M2 Ultra از 24 هسته CPU، 76 هسته GPU و حداکثر 192 گیگابایت رم یکپارچه پشتیبانی می کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: