اپل به دنبال مهندسانی برای کار با هوش مصنوعی مولد است

در تماس اخیر با سرمایه گذاران، تیم کوک، مدیر عامل اپل موافقت کرد که هوش مصنوعی مولد “بیش از موضوع روز” است و گفت که چنین فناوری “مطمئناً بسیار هیجان انگیز است.” اما در همان زمان، کوک هشدار داد که این هوش مصنوعی ها “مشکلاتی دارند که باید برطرف شوند.”

اما در حالی که کار اپل با هوش مصنوعی واقعاً غافلگیرکننده نیست، این پست شغلی جدید شایعه دیگری را تأیید می کند – اینکه این شرکت در شرف معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود است. شرح شغل بیان می‌کند که مهندس «از مدل‌های نوآورانه برای ساخت برنامه‌های کاربردی بر روی پیشرفته‌ترین فناوری‌های اپل استفاده می‌کند و در عین حال تخصص شما را در واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR) توسعه می‌دهد».

برگشت در ژانویه اطلاعات گزارش داد که اپل می خواهد کاربران بتوانند با استفاده از سیری برنامه های خود را روی هدست ایجاد کنند. داشتن یک هوش مصنوعی مولد این امکان را فراهم می کند. در حالی که این هدست قرار است هفته آینده در WWDC 2023 نمایش داده شود، نسخه جدید سیری مبتنی بر مدل‌های هوش مصنوعی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا روشنایی روز را ببیند.

همچنین بخوانید

این فهرست شغلی جدید اپل به دنبال افرادی است که به «هوش مصنوعی مکالمه‌ای و مولد» علاقه دارند و به نظر می‌رسد راهی برای ساخت اپلیکیشن‌های AR/VR روی هدست وجود خواهد داشت. pic.twitter.com/RAPR7Txwxf

—مارک گورمن (@markgurman) 1 ژوئن 2023

هدست واقعیت ترکیبی

انتظار می رود اولین هدست Reality Pro اپل یک محصول فوق العاده با قیمت حدود 3000 دلار باشد. این گوشی دارای مشخصات رده بالایی خواهد بود، از جمله “تنظیم نوآورانه سه صفحه” با دو پنل 4K Micro-LED. هدست Reality Pro به کاربران این امکان را می‌دهد که بین حالت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سوئیچ کنند، ویژگی که بخشی از نرم‌افزار xrOS خواهد بود.

همانطور که اشاره شد بلومبرگ مارک گورمن، موقعیت جدید به صراحت بیان می کند که مهندس باید در یادگیری ماشین تجربه داشته باشد و به هوش مصنوعی محاوره ای و مولد علاقه داشته باشد. این فناوری‌ها پشت ابزارهایی مانند ChatGPT هستند که اخیراً بسیار محبوب شده‌اند.

در اوایل سال جاری، اپل ده‌ها شغل جدید با تمرکز بر مهندسان و دانشمندانی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، اضافه کرد. این شرکت به تازگی یک آگهی شغلی جدید را به وب سایت خود اضافه کرده است که این بار به طور خاص به دنبال مهندسان نرم افزار با دانش هوش مصنوعی مولد و محیط های واقعیت ترکیبی است.

اپل می خواهد مهندسان با هوش مصنوعی مولد کار کنند

مجله نیویورک تایمز اوایل امسال گزارش شد که مهندسان اپل در حال آزمایش “مفاهیم تولید زبان” برای سیری هستند. 9to5Mac منابعی برای پشتیبان گیری از این گزارش در کد tvOS 16.4 یافت، نرم افزاری که هم اپل تی وی و هم اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل را تامین می کند. با این حال، در این مرحله همه چیز بسیار تجربی است و مشخص نیست چه زمانی این سیری جدید مجهز به هوش مصنوعی را در زندگی واقعی خواهیم دید.



[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی