اپل به معترضان طرفدار دموکراسی در تایلند هشدار داده است

واشنگتن پست گزارش می دهد که اپل نرم افزار جاسوسی Pegasus NSO را در آیفون های بیش از 30 فعال و حامی شناسایی کرده است.

NSO Group یک نرم افزار جاسوسی به نام Pegasus می سازد که به سازمان های دولتی و مجری قانون فروخته می شود. این شرکت آسیب‌پذیری‌های امنیتی به اصطلاح «روز صفر» (آنهایی که اپل ناشناخته است) از هکرها خریداری می‌کند و نرم‌افزار آن قادر به نصب اکسپلویت‌های بدون کلیک است – جایی که هیچ تعامل کاربر توسط هدف مورد نیاز نیست.

در میان تایلندی‌هایی که تحت تأثیر پگاسوس قرار گرفته‌اند، پنج عضو و همکاران FreeYouth از جمله جوتاتیپ سیریخان، رئیس سابق اتحادیه دانشجویی در تایلند وجود دارند. چهار عضو WEVO، مخفف We Volunteer، که از گروه‌های دیگر در اقدامات عمومی محافظت می‌کند. و چهار عضو جبهه متحد امور دولتی و اعتراضات از دانشگاه بانکوک.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

دولت ایالات متحده واردات و استفاده از پگاسوس را ممنوع کرد و این شرکت را از پرسودترین پایگاه مشتری خود محروم کرد: مجری قانون ایالات متحده. اپل با شکایت از این شرکت و هشدار دادن به صاحبان آیفون های آلوده بر فشارها افزود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

تایلند در طول سال‌ها دستخوش کودتاهای نظامی متعددی بوده است که جدیدترین آنها در سال 2014 بود، با یک رهبر تحت حمایت ارتش که هنوز پس از انتخابات که به طور گسترده تقلبی تلقی می‌شود، همچنان در قدرت است.

پس زمینه نرم افزار جاسوسی Pegasus NSO

کودتای اخیر در سال 2014 رخ داد، زمانی که رئیس ارتش پرایوت چان اوچا کنترل کشور را به دست گرفت. انتخابات در سال 2019 برگزار شد، اما تعداد کمی از آنها معتقدند که منصفانه بودند، و وقتی حزب پرایوت برنده اعلام شد، هیچ شگفتی وجود نداشت.

NSO ادعا می کند که در تأیید مشتریان محتاط است، اما تعداد کمی از آنها این را باور دارند و مدیر عامل شرکت می خواست حتی قوانین ادعایی را که تحت آن کار می کرد پاره کند.

تاریخ پر دردسر تایلند

به طور خاص، دریافت ساده یک iMessage خاص – بدون باز کردن آن یا تعامل با آن به هیچ وجه – می تواند به آیفون اجازه دهد که در معرض خطر قرار گیرد و اطلاعات شخصی در معرض دید قرار گیرد.

تایلند در ابتدا به عنوان سیام شناخته می شد، یک سلطنت مطلقه با پادشاه در کنترل کامل کشور. این با انقلاب سیامی در سال 1932 تغییر کرد، اما تنش بین سلطنت و دولت ادامه یافت. در سال 1946، پادشاه بومیبول آدولیادج به سلطنت رسید و سلطنت 70 ساله او کمتر از 10 کودتا و 17 قانون اساسی مختلف را شاهد بود.

نخست وزیران، مقامات وزارت خارجه آمریکا، مقامات ارشد اتحادیه اروپا، روزنامه نگاران، وکلا و فعالان حقوق بشر از جمله کسانی هستند که گوشی آیفون آنها توسط پگاسوس هک شده است.

اپل در ماه نوامبر به قربانیان ادعایی پگاسوس هشدارهایی صادر کرد که باعث شد برخی از گیرندگان تایلندی با سازمان‌های مدنی تماس بگیرند که سپس با iLaw، یک گروه حقوق بشر محلی که از قانون اساسی جدیدی که توسط شهروندان منتخب تهیه شده بود، مشورت کردند. سپس iLaw به یافتن قربانیان بیشتر کمک کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


عکس: کلینت اوکا/Unsplash

گروه‌های مدنی یکشنبه شب در اولین کمپین سراسری که به دلیل اینکه اپل به کاربران آیفون هشدار داد هدف قرار گرفته‌اند، اعلام کردند بیش از 30 فعال و هوادار تایلندی با نرم‌افزار جاسوسی قدرتمند Pegasus گروه NSO هک شده‌اند.

سال بعد، حزب اپوزیسیون آینده پیشرو توسط دادگاه منحل شد و اتهامات جنایی علیه بنیانگذار آن، تاناتورن جوانگرونگروانگکیت مطرح شد.

جدیدترین هک آیفون Pegasus که آشکار شد بیش از 30 معترض طرفدار دموکراسی را هدف قرار داد. اپل متوجه شد که گوشی های آنها به نرم افزارهای جاسوسی NSO آلوده شده است و به آنها هشدار داد.

فعالان دموکراسی خواه، عمدتاً توسط دانشجویان، تلاش می کنند قانون اساسی جدید و انتخابات عادلانه را پیش ببرند.

جدیدترین هک آیفون پگاسوس

iLaw گزارش جدیدی منتشر کرده است که تعداد زیادی از قربانیان هک را با نام شناسایی می کند، از جمله دو نفر از شرکت کنندگان خود. گزارش دیگری از آزمایشگاه شهروند مستقر در تورنتو ارائه شده است که ردپای دیجیتال باقی مانده در تلفن های همراه را تجزیه و تحلیل می کند و Pegasus را به عنوان یک برنامه حمله برای نفوذ به دستگاه ها در سال های 2020 و 2021 نام می برد. عفو بین الملل برخی از تلفن ها را با استفاده از روشی متفاوت بررسی کرد و با آن موافقت کرد. یافته های آزمایشگاه شهروند […]

آنون نامپا، وکیل حقوق بشر، که از فعالان متهم به نقض قانون و توهین به پادشاه دفاع می کرد، بارها آلوده شده است.