اپل به OpenAI برای استفاده از ChatGPT در iOS 18 پرداخت نمی کند: گزارش


روز دوشنبه در WWDC، اپل همکاری بسیار مورد انتظار خود را با OpenAI برای آوردن ChatGPT به iOS 18 اعلام کرد. در حالی که اپل و OpenAI در مورد جزئیات این معامله ناامید هستند، گزارش جدیدی از بلومبرگ به ما نگاهی اجمالی به پشت صحنه می دهد. طبق این گزارش، اپل طبق این قرارداد به OpenAI پرداخت نمی کند.

جزئیات معامله اپل با OpenAI

مارک گورمن توضیح می دهد که شراکت بین اپل و OpenAI “انتظار نمی رود حداقل در ابتدا درآمد قابل توجهی برای هیچ یک از طرفین ایجاد کند.” به این ترتیب، اپل به OpenAI و همچنین OpenAI به اپل پرداخت نمی کند.

در واقع، طبق گزارش‌ها، اپل معتقد است که دیدی که ادغام iOS 18 به OpenAI می‌دهد، «ارزش برابر یا بیشتر» از پول نقد است:

این ترتیب شامل ادغام ChatGPT، یک دستیار دیجیتالی است که به درخواست‌های اطلاعات به زبان ساده، در سیری اپل و ابزارهای نوشتاری جدید پاسخ می‌دهد. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که اپل به عنوان بخشی از شراکت به OpenAI پرداخت نمی کند زیرا شرایط معامله خصوصی است. در عوض، اپل معتقد است که گسترش نام تجاری و فناوری OpenAI به صدها میلیون دستگاه خود ارزشی برابر یا بیشتر از پرداخت های پولی دارد.

نگاه به آینده، بلومبرگ ادعا می کند که هدف اپل منعقد کردن قراردادهای تقسیم درآمد با شرکت های هوش مصنوعی است. در چنین ترتیبی، اپل «سهمی از شرکای هوش مصنوعی را که از نتایج چت بات در پلتفرم‌های اپل کسب درآمد می‌کنند، دریافت می‌کند».

ادغام ChatGPT در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia به صورت رایگان برای کاربرانی که تصمیم به ثبت نام دارند در دسترس خواهد بود. مشترکین ChatGPT Plus می توانند برای باز کردن قفل ویژگی های اضافی به حساب های خود وارد شوند. در حال حاضر، برنامه مستقل ChatGPT OpenAI برای iOS از پرداخت ChatGPT Plus از طریق سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل پشتیبانی می‌کند و به اپل 15 تا 30 درصد تخفیف برای این اشتراک‌ها می‌دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی