اپل در حال توسعه تراشه های WiFi، بلوتوث و 5G سفارشی برای آیفون است

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل و کوالکام در یک نبرد حقوقی زشت بر سر اختلافات بر سر مجوز، پتنت و حق امتیاز مربوط به تراشه های مودم درگیر شدند. در حالی که این شکایت ها در آخرین لحظه به پایان رسید، اپل به وضوح اعلام کرده است که هدفش توسعه فناوری مودم خود برای دستگاه های آیفون و آیپد آینده است.

مودم داخلی جدید اپل قرار بود امسال عرضه شود اما بلومبرگ می گوید «مشکلات توسعه» آن را به اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 بازگردانده است.

همه اینها یک تعهد بزرگ برای اپل است، زیرا این شرکت در طول تاریخ به شدت به شرکای شخص ثالث برای این اجزای حیاتی متکی بوده است. اینها انواع تغییراتی هستند که به سالها آزمایش در دنیای واقعی نیاز دارند، بنابراین جالب است که ببینیم اپل چگونه همه چیز را عرضه می کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

جالب‌ترین جنبه گزارش امروز این است که اپل همچنین روی تراشه‌ای کار می‌کند که این سه عنصر را در یک واحد ترکیب می‌کند: بلوتوث، وای‌فای و سلولار. اگرچه این ممکن است در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما می تواند یک بهبود عمده در کارایی باشد و در نتیجه عمر باتری آیفون را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اپل همچنین برای سایر اجزای آیفون، از جمله تراشه‌های فرکانس رادیویی و قطعات شارژ بی‌سیم، به Broadcom متکی است، اما طبق گفته اپل، اپل «در حال کار بر روی سفارشی‌سازی آن قطعات نیز بوده است». بلومبرگ

گرفتن 9to5Mac

در حالی که برنامه های اپل برای حرکت به سمت فناوری مودم داخلی چندین بار گزارش شده است، این اولین باری است که از برنامه های بلوتوث داخلی و تراشه های وای فای آن می شنویم. همه اینها با اعتقاد تیم کوک که اپل باید مهمترین اجزای خود آیفون را کنترل کند، همسو است.

برای تقویت این تلاش‌ها، اپل خرید کسب‌وکار مودم اینتل را در سال 2019 تکمیل کرد. این به این شرکت امکان دسترسی به استعدادهای مهندسی و مجموعه بزرگی از پتنت‌های ضروری استاندارد مربوط به فناوری سلولی را داد. با این حال، اپل همچنان باید مجوز برخی از پتنت‌های کوالکام و اریکسون را صادر کند، حتی اگر به مودم‌های داخلی منتقل شود.

برای کنار گذاشتن Broadcom، اپل در حال توسعه یک تراشه ترکیبی Wi-Fi و بلوتوث است که می تواند در اوایل سال 2025 معرفی شود. همچنین در حال کار بر روی نسخه بعدی از این تراشه است که مودم سلولی، Wi-Fi و فناوری بلوتوث را در یک دستگاه ترکیب می کند. تک دستگاه. تراشه.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


آیا از اینکه اپل از Broadcom و Qualcomm به Wi-Fi، بلوتوث و اتصال سلولی حرکت می کند عصبی هستید؟ در کامنت ها به ما اطلاع دهید.

اپل چندین سال است که روی توسعه مودم خود کار می کند و به دنبال کاهش وابستگی خود به کوالکام است. گزارشی جدید از بلومبرگ امروز نشان می دهد که این سوئیچ می تواند در اوایل سال 2024 شروع شود، در حالی که اضافه می کند که اپل همچنین در حال توسعه تراشه WiFi و بلوتوث خود است. همچنین به آن اجازه می دهد تا Broadcom را علاوه بر کوالکام حذف کند.

افرادی که درخواست کرده اند به دلیل خصوصی بودن این طرح ها نامش فاش نشود، به عنوان بخشی از این تغییر، اپل همچنین قصد دارد اولین تراشه مودم سلولی خود را تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 آماده کند و به آن اجازه دهد وسایل الکترونیکی را با شرکت Qualcomm تعویض کند. . پیش از این انتظار می رفت که اپل در اوایل امسال قطعه کوالکام را جایگزین کند، اما مشکلات توسعه برنامه را به عقب انداخته است.