اپل در حال مذاکره برای انتقال بخشی از تولیدات آی پد به هند است

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


به گفته دو منبع نزدیک به دولت هند، هند در حال بررسی گزینه هایی برای آوردن بخشی از تولید آی پد اپل از چین به کشور است. گفته می شود که این غول فناوری در حال مذاکره با مقامات است. هیچ برنامه مشخصی طراحی نشده است، اما در صورت موفقیت آمیز بودن، ردپای اپل را در کشور گسترش خواهد داد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در حال حاضر، چین بزرگترین مرکز تولید اپل برای اکثر محصولاتش است، هرچند که در تغییر آن پیشرفت هایی داشته است. علاوه بر تولید آیفون در هند، برخی از مدل ها در برزیل نیز تولید می شوند. شرکای اپل Luxshare و Inventec در ویتنام واقع شده اند، جایی که محصولات AirPods و HomePod در آنجا تولید می شوند.

گسترش بیشتر تولید آی‌پد در خارج از چین، گام بزرگی در نقشه راه اپل برای کاهش قابل توجه اتکای اپل به این کشور خواهد بود. گزارشی از روزنامه وال استریت روز شنبه گفت که اپل در حال پیشبرد برنامه های خود برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود است. به ویژه، اپل تامین‌کنندگان خود را تحت فشار قرار می‌دهد تا کارهای NPI (معرفی محصول جدید) بیشتری را در خارج از چین انجام دهند.

قرنطینه مداوم COVID-19 در چین تأثیر قابل توجهی بر تولید در سال گذشته داشته است. در اوایل ماه نوامبر، اپل هشدار داد که بسته شدن تاسیسات مونتاژ اصلی در ژنگژو، چین تاثیر قابل توجهی بر در دسترس بودن آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در این فصل تعطیلات دارد.

انتقال کار NPI به خارج از چین به ایجاد اکوسیستم های تولیدی پیشرفته در کشورهایی مانند هند کمک می کند. در حال حاضر، فقدان فرآیندهای تولید پیشرفته تر در کشورهای دیگر، بزرگترین گلوگاه کار اپل برای خروج از کشور است.

اپل در حال حاضر برخی از مدل های آیفون را در هند مونتاژ می کند، از جمله آخرین آیفون 14 و چندین مدل قدیمی که هنوز هم می فروشد. طبق گفته a نیکی آسیا گزارش اوایل سال جاری

با این حال، منابع هشدار می دهند که فقدان استعدادهای بسیار ماهر و افراد متخصص در ساخت دستگاه های بسیار پیچیده مانند iPad می تواند این برنامه ها را در هند کند کند. زمینه سیاست خارجی نیز کمکی نمی کند، با تنش های فزاینده بین هند و چین. دو کشور در سال‌های اخیر بر سر اختلافات ارضی با هم درگیر شده‌اند که منجر به افزایش حضور نظامی در مرز هند و چین شده است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی از آنجایی که این شرکت به دنبال کاهش قابل توجه اتکای خود به چین است، ظاهراً این شرکت در حال بررسی انتقال برخی از تولیدات iPad به هند است. CNBC می‌گوید اپل «بحث‌های مداومی با مقامات» درباره تولید آی‌پد در هند دارد، اگرچه «هیچ برنامه‌ای مشخص نشده است».

اما فراتر از این مسائل زنجیره تامین، روابط گسترده‌تر اپل با چین تحت نظارت شدید قرار دارد. اخیراً، پس از اینکه معترضان از این ابزار برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات انتقادی از دولت محلی استفاده کردند، این شرکت به دلیل محدود کردن عملکرد AirDrop در کشور مورد انتقاد قرار گرفت. اگر اپل برای تولید چندان به چین وابسته نبود، ممکن بود تمایل بیشتری به عقب نشینی از این نوع درخواست ها داشته باشد.

هند می تواند کشور بعدی باشد که سخت افزار آی پد در آن تولید می شود CNBC: