اپل در نبرد قانونی App Store با Epic Games برنده تجدید نظر شد

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپیک گیمز از اپل به دلیل عدم استفاده از پلتفرم پرداخت خود به جای خریدهای درون برنامه ای از طریق اپ استور شکایت کرد و اپل 30 درصد کاهش داد.

با توجه به درخواست تجدیدنظر متقابل اپل، هیئت داوری تصمیم دادگاه ناحیه UCL به نفع Epic را تایید کرد و دریافت که دادگاه منطقه به وضوح در تشخیص آسیب دیدگی Epic اشتباه نکرده است، اما در هنگام اعمال استانداردهای مسئولیت انعطاف پذیر کالیفرنیا اشتباه کرده است یا از آن سوء استفاده کرده است. صلاحدید خود در هنگام ایجاد یک درمان عادلانه. در بخشی از این معکوس، این هیئت متوجه شد که دادگاه منطقه اشتباه کرده است، زمانی که تصمیم گرفت که اپل تحت عنوان غرامت DPLA حق دریافت حق الوکاله را ندارد.

با این حال، دادگاه حکم دادگاه منطقه را مبنی بر اینکه اپل مستحق هزینه های وکالت Epic نبود را لغو کرد. بر اساس تصمیم امروز، این تصمیم لغو شده و برای رسیدگی های بعدی مجدداً ارجاع شده است.

Epic در حال اعتراض به این حکم است که App Store یک انحصار نیست و استدلال می کند که هیچ راه دیگری برای توسعه دهندگان برای فروش برنامه های آیفون به جز از طریق اپل وجود ندارد. سازنده آیفون به نوبه خود استدلال می کند که دادگاه هنگام بررسی موضوع ضد جهت گیری اشتباه قانونی کرده است.

با اعمال محدودیت‌های اپل، کاربران می‌توانند آزادانه تصمیم بگیرند که از کدام پلتفرم تراکنش اپلیکیشن استفاده کنند. کاربرانی که به امنیت و حریم خصوصی اهمیت می دهند می توانند (با خرید آیفون) پلتفرم بسته اپل را انتخاب کرده و قیمت کمی بالاتر برای اپلیکیشن ها بپردازند. کاربران کم هزینه می توانند (با خرید یک دستگاه اندروید) یکی از چندین پلت فرم تراکنش برنامه باز را انتخاب کنند که امنیت و حریم خصوصی کمتری را ارائه می دهد. محدودیت‌های اپل یک بازار ناهمگون برای پلتفرم‌های تراکنش اپلیکیشن ایجاد می‌کند که به نوبه خود، رقابت بین برندها را افزایش می‌دهد، هدف اصلی قانون ضدتراست.

تصمیم امروز توضیح می دهد:

در بیانیه ای هنگام اعلام حکم اولیه، اپل از حکم دادگاه استقبال کرد و گفت دادگاه “آنچه را که ما همیشه می دانستیم تایید کرده است: اپ استور نقض قانون نیست. ضد انحصار”.

در نهایت، تصمیم اولیه نوامبر 2021 همچنین شامل این تصمیم بود که اپل دیگر نمی‌تواند توسعه‌دهندگان را از هدایت کاربران به گزینه‌های پرداخت شخص ثالث منع کند. این تصمیم همچنین در اطلاعیه امروز حوزه نهم استیناف ایالات متحده تایید شد.

تصمیم کامل حوزه نهم استیناف ایالات متحده در زیر موجود است.

دادگاه حکم داد که اپل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تا کاربران برنامه را به پلتفرم های پرداخت خارجی هدایت کنند، اما دریافت که این شرکت معیارهای قانونی را برای انحصار در نظر گرفتن ندارد – و بنابراین به فروشگاه های برنامه رقابتی برای برنامه های iOS اجازه نمی دهد. اپل و اپیک گیمز در مورد جنبه‌های مختلف این تصمیم اعتراض کرده‌اند.

در درخواست اپیک، هیئت داوری انکار مسئولیت ضدتراست توسط دادگاه منطقه و رد آن دفاع غیرقانونی Epic از نقض ادعای متقابل قرارداد توسط اپل را تایید کرد. این هیئت اعلام کرد که دادگاه منطقه در تعریف بازار ضد انحصار مربوطه اشتباه کرده و دریافته است که یک قرارداد پیوستن بدون مذاکره، مانند DPLA، خارج از محدوده قانون شرمن § 1 است، اما این اشتباهات بی ضرر بودند. این هیئت دریافت که صرف نظر از اشتباهات دادگاه منطقه، Epic نتوانسته است در واقع تعریف بازار پیشنهادی خود و وجود یک تعریف کمتر محدودکننده را ایجاد کند.

دادگاه همچنین اضافه کرد که اپ استور از حریم خصوصی و داده‌های کاربران محافظت می‌کند، در حالی که به کاربران اجازه می‌دهد پلتفرم را انتخاب کنند:

«تصمیم امروز، با 9 مورد از ده ادعایی که به نفع اپل صادر شده است، مجدداً بر پیروزی قاطع اپل در این پرونده تأکید می‌کند. برای دومین بار در دو سال گذشته، یک دادگاه فدرال حکم داد که اپل از قوانین ضد انحصار ایالتی و فدرال تبعیت می کند. اپ استور به ترویج رقابت، ایجاد نوآوری و گسترش فرصت ها ادامه می دهد و ما به کمک های عمیق آن به کاربران و توسعه دهندگان در سراسر جهان افتخار می کنیم. ما با احترام با تصمیم دادگاه در مورد تنها ادعای باقی مانده طبق قانون ایالتی مخالفیم و بررسی بیشتر را در نظر می گیریم.

تصمیم امروز

نبرد بین اپل و اپیک گیمز زمانی آغاز شد که اپیک سیاست‌های اپ استور را دور زد و گزینه پرداخت مستقیم را به فورتنایت برای آیفون اضافه کرد. در اینجا خلاصه ای از موقعیت ما در نبرد حقوقی Epic علیه اپل قبل از تصمیم امروز آمده است:

اپل بار دیگر در نبرد حقوقی خود با Epic Games پیروز شد. همانطور که توسط بلومبرگحوزه نهم استیناف ایالات متحده حکمی را که برای اولین بار در نوامبر 2021 صادر شد، تأیید کرد که نشان می‌داد اپل «طبق قوانین ضدانحصار فدرال یا ایالتی» یک انحصار نیست.

بیانیه اپل در مورد تصمیم امروز