اپل در نبرد یک دهه ای علیه ترول ثبت اختراع بدنام برنده است

در سال 2016، یک قاضی فدرال در شرق تگزاس حکم داد که اپل باید 302.4 میلیون دلار غرامت به دلیل نقض پتنت های VirnetX با خدماتی مانند FaceTime و iMessage بپردازد. این خسارات بعداً به دلیل بهره، خسارات تشدید شده و سایر هزینه ها به 440 میلیون دلار افزایش یافت. اپل تلاش کرد به نتیجه این پرونده اعتراض کند، اما درخواست آن توسط دادگاه استیناف ایالات متحده در سال 2019 رد شد.

برای تجدید حافظه، اپل و VirnetX در 13 سال گذشته با چندین پرونده حقوقی مختلف برای نقض حق اختراع روبرو شده اند. در سال 2012، یک قاضی تگزاس شرقی حکم داد که اپل چندین پتنت VirnetX مربوط به فناوری شبکه را نقض کرده و خسارتی را 368 میلیون دلار تعیین کرده است. پس از چندین بار تجدیدنظرخواهی و محاکمه مجدد، این پرونده سرانجام در سال 2020 به دادگاه عالی ایالات متحده راه یافت، جایی که آخرین تلاش اپل برای تجدید نظر رد شد. سپس اپل 454 میلیون دلار به VirnetX پرداخت تا این پرونده را حل و فصل کند.

با تصمیم امروز فدرال، VirnetX و اپل اکنون در انتظار تصمیم نهایی در درخواست تجدیدنظر اپل در مورد رای اصلی تگزاس شرقی هستند. با این حال، انتظار این است که باطل کردن پتنت ها، حکم اولیه 502 میلیون دلاری را لغو کند و اپل بر VirnetX پیروز شود.

این ما را به جایی که امروز هستیم می رساند، زیرا اپل و VirnetX در یک پرونده جداگانه در مورد پتنت های مربوط به خدمات FaceTime، VPN و iMessage قرار دارند. در سال 2018، هیئت منصفه ایالت تگزاس شرقی به VirnetX 502 میلیون دلار غرامت پرداخت و متوجه شد که اپل چندین اختراع مربوط به فناوری VPN را نقض کرده است. اپل بلافاصله از این تصمیم به مرکز فدرال شکایت کرد.

با این حال، ثبت اختراع در این مورد، توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در سال گذشته باطل شد. همانطور که رویترز امروز گزارش داد، دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال تصمیم PTO ایالات متحده را تایید کرد و حق اختراع مورد بحث را باطل کرد. این اختراعات “با توجه به انتشارات قبلی که همان اختراعات را توصیف می کردند” نامعتبر تلقی شدند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل درگیر یک نبرد یک دهه ای با شرکت مجوز اختراع VirnetX است که اغلب به عنوان “ترول حق ثبت اختراع” توصیف می شود. در تصمیم جدیدی که امروز منتشر شد، اپل از دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار فدرال پیروز شد، اما این پرونده هنوز به پایان نرسیده است.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون