اپل دیگر بخشی از رتبه بندی بهترین مکان ها برای کار در Glassdoor نیست

با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها پس از همه‌گیری کووید-۱۹ و جنگ ادامه‌دار دوران سختی را پشت سر می‌گذارند، به غیر از تورمی که کل جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، برخی از شرکت‌ها بهتر از سایرین با این وضعیت برخورد می‌کنند. و وقتی صحبت از مدیریت کارمندان می شود، به نظر می رسد که اپل و متا نسبت به رقبای خود کار سخت تری دارند.

این بدان معنا نیست که متا و اپل مکان‌های بدی برای کار هستند، فقط با توجه به رقابتی بودن فهرست امسال، آنها کمی افت کرده‌اند.

اپل از 100 بهترین شرکت Glassdoor برای کار کنار رفت

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در سال 2021، متا در رتبه 11 قرار گرفت، در حالی که اپل در رتبه 31 قرار گرفت. اما در سال 2022، این شرکت ها با افت قابل توجهی مواجه شدند و به ترتیب به رتبه های 47 و 56 رسیدند. رتبه بندی Glassdoor بر اساس بررسی های ارسال شده توسط کارمندان این شرکت ها در این پلتفرم است. برای رتبه بندی سال 2023، Glassdoor صدها هزار شرکت با حداقل 1000 کارمند را بین اکتبر 2021 و اکتبر 2022 تجزیه و تحلیل کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

دانیل ژائو، اقتصاددان ارشد Glassdoor، گفت که غیبت اپل و متا در رتبه بندی امسال “بسیار چشمگیر” است زیرا این دو شرکت در طول یک سال گذشته هرگز از فهرست حذف نشده اند. به عنوان مثال اپل 15 سال است که در جدول حضور داشته است، در حالی که متا (فیسبوک سابق) از سال 2011 در این لیست بوده و حتی در گذشته رتبه اول را داشته است.

از سوی دیگر، متا یک اخراج گسترده را در نوامبر 2022 اعلام کرد. 13 درصد از کارکنان متا با کاهش شدید درآمد شرکت اخراج شدند. البته، کارمندانی را که همچنان در آنجا به کار ادامه می‌دهند، نگران اخراج‌های دسته جمعی احتمالی بیشتر نیز کرده است. درآمد متا در سه ماهه سوم مالی 2022 با 4 درصد کاهش به 27.71 میلیارد دلار رسید.

گرفتن 9to5Mac

این اقتصاددان استدلال می‌کند که اپل و متا در سال‌های اخیر، به ویژه پس از همه‌گیری کووید-19، با چالش‌هایی در ارتباط با کارمندان خود مواجه شده‌اند. برای مثال، اپل سیاست سخت‌گیرانه‌تری برای کار از راه دور نسبت به سایر شرکت‌های دره سیلیکون دارد. بسیاری از کارمندان کلیدی شرکت را ترک کردند، زیرا این شرکت از آنها خواسته بود حداقل سه روز در هفته شخصاً کار کنند.

متأسفانه، در همان زمان، اپل در سال گذشته توسط بسیاری از کارفرمایان متهم شد که تا حد امکان به گزارش های مربوط به آزار جنسی در محل کار رسیدگی نمی کند. اگر اپل تمایلی به تغییر شیوه عملکرد خود نداشته باشد، به نظر می رسد که همچنان استعدادهای خود را از دست می دهد – و نظر خوبی که کارمندانش نسبت به این شرکت دارند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای بیش از یک دهه، اپل به عنوان یکی از بهترین شرکت ها برای کار در نظر گرفته می شد، زیرا به طور مداوم در لیست 100 بهترین مکان برای کار Glassdoor قرار داشت. با این حال، رتبه بندی Glassdoor در سال 2023 به تازگی منتشر شده است و در کمال تعجب، اپل دیگر در این لیست نیست.

همانطور که اشاره شد CNBC، دو شرکت بزرگ فناوری در رتبه بندی 100 بهترین مکان برای کار Glassdoor 2023 غایب هستند: اپل و متا. هر دو شرکت همیشه در سال های اخیر رتبه بندی شده اند، اما این بار چیزی تغییر کرده است. به طور خاص، هر دو شرکت در سال گذشته عملکرد خوب خود را در رتبه بندی Glassdoor متوقف کردند.

در ماه مه 2022، یان گودفلو، مدیر یادگیری ماشین اپل، شرکت را به دلیل مخالفت با خط مشی کار حضوری ترک کرد. در سال 2021، چند تن از مدیران اپل نیز به دلیل سیاست پشت سر گذاشتن اپل، شرکت را ترک کردند. از آنجایی که اپل نمی‌خواهد سیاست‌های کار از راه دور خود را زمانی که شرکت‌های دیگر انجام می‌دهند، کاهش دهد، جای تعجب نیست که کارمندانش از این شرکت ناراضی باشند.