اپل سیری را برای شناسایی و سازگاری با کاربرانی که از طریق جستجو و فهرست پادکست ها دچار لکنت می شوند، آموزش می دهد

استیو آکوینو دوست سایت به مقاله تحقیقاتی اپل اشاره کرد WSJ گزارش.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در نهایت، اپل به این نتیجه می‌رسد که در حالی که تحقیقات فعلی‌اش بر روی کاربرانی متمرکز است که لکنت دارند، تحقیقات آینده باید دسته‌های دیگری مانند دیزآرتری را که ویژگی‌های متفاوتی دارند بررسی کند.

مقاله تحقیقاتی تصدیق کرد که رویکرد فعلی برای تنظیم سیری برای ناروانی یک رویکرد است، فرصتی برای بهبود تلاش با استفاده از مدل‌های زبانی و روش‌های دیگر وجود دارد.

توانایی تشخیص خودکار رویدادهای لکنت زبان در گفتار می تواند به گفتاردرمانگران کمک کند تا تسلط فرد را در طول زمان ردیابی کنند یا به بهبود سیستم های تشخیص گفتار برای افراد دارای الگوهای گفتاری غیر معمول کمک کند. علیرغم علاقه فزاینده در این زمینه، مجموعه داده های عمومی موجود برای ساختن سیستم های تشخیص عدم سیالیت قابل تعمیم بسیار کوچک هستند و فاقد حاشیه نویسی کافی هستند. در این کار، رویدادهای لکنت زبان در پادکست ها (SEP-28k) را معرفی می کنیم، مجموعه داده ای حاوی بیش از 28 هزار کلیپ با برچسب گذاری با پنج نوع رویداد، از جمله بلوک ها، کشش ها، تکرار صدا، تکرار کلمات، و حروف الفبا. صدا از پادکست های عمومی است که عمدتاً از افرادی که لکنت دارند و با افرادی که لکنت دارند مصاحبه می کنند. ما مجموعه‌ای از مدل‌های صوتی را در SEP-28k و مجموعه داده‌های عمومی FluencyBank مقایسه می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چگونه به سادگی افزایش مقدار داده‌های آموزشی عملکرد تشخیص نسبی را به میزان 28٪ و 24٪ F1 در هر کدام بهبود می‌بخشد. حاشیه نویسی بیش از 32000 کلیپ از هر دو مجموعه داده عمومی خواهد شد.

در اینجا خلاصه ای از تحقیقات اپل آمده است:

در اینجا خبر از روزنامه وال استریت گزارش:

ما از تلاش‌های اخیر شرکت‌های فناوری برای گنجاندن بیشتر جامعه لکنت زبان در فناوری‌های دستیار صوتی خود بسیار هیجان‌زده هستیم. آنها می گویند، در را به روی ده ها میلیون نفر باز می کند که با لکنت دست و پنجه نرم می کنند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی

بیانیه جین فریزر، رئیس بنیاد لکنت، در مورد تلاش‌های شرکت‌های فناوری برای گنجاندن لکنت در الگوهای گفتاری شناسایی شده توسط دستیاران صوتی:

اپل در حال بررسی راه‌هایی برای بهبود دستیار صوتی Siri برای کاربرانی با الگوهای گفتاری غیر معمول است. روزنامه وال استریت. طبق این گزارش، اپل در حال استخراج کتابخانه پادکست خود برای نمونه‌های گفتاری است که می‌تواند سیری را برای سازگاری با کاربرانی که با لکنت صحبت می‌کنند آموزش دهد.

طبق یک مقاله تحقیقاتی که قرار است منتشر شود، این شرکت در حال حاضر در حال تحقیق در مورد روشی برای تشخیص خودکار صحبت کردن با لکنت است و بانکی متشکل از 28000 کلیپ صوتی از پادکست‌های حاوی لکنت برای کمک به انجام این کار ایجاد کرده است. هفته دیده شده توسط وال استریت ژورنال.

سیری را می توان با استفاده از فرمان صوتی «Hey Siri» و به دنبال آن یک درخواست، در iPhone، iPad و Mac و به ویژه HomePod و HomePod mini به صورت صوتی فعال کرد. با این حال، برای کاربرانی که لکنت دارند، نسخه فعلی سیری به طور کلی مکث در گفتار را به عنوان پایان یک فرمان صوتی تفسیر می کند. این به نوبه خود از دستیابی دستیار صوتی به پتانسیل کامل خود برای مجموعه ای از مشتریان جلوگیری می کند.

در حال حاضر، اپل بر ویژگی Hold to Talk خود به عنوان روشی برای تعامل با سیری تکیه می‌کند، بدون اینکه دستیار صوتی کاربران را با الگوهای گفتاری کندتر از آنچه که برای آن تنظیم شده است قطع کند، اما تعامل فیزیکی با یک دستگاه همیشه عملی نیست.