اپل سیلیکون ساخت آمریکا – توضیح گزارش های متناقض

و البته هر دو می توانند درست باشند.

به عنوان مثال، در حال حاضر، اپل هنوز در حال ساخت آیفون 12 است. این نشان می دهد که همچنان در سال 2024، زمانی که کارخانه 4 نانومتری TSMC آریزونا آنلاین می شود، آیفون 14 را تولید خواهد کرد. (در واقع، این به احتمال زیاد باعث می شود مدل پایه آیفون 14، که 5 نانومتر است.)

بنابراین، ما اکنون بدون ابهام می دانیم که کارخانه های TSMC شاهد تولید سیلیکون اپل در آمریکا خواهند بود. این فقط نخواهد بود آخر سیلیکون سیب

را فایننشال تایمز همین دیروز گفت که کارخانه‌های آریزونا از آخرین فرآیند استفاده شده در تایوان عقب خواهند ماند، به این معنی که هرگز نمی‌توانند آخرین تراشه‌های سیلیکون اپل را بسازند، که همیشه از آخرین فرآیند استفاده می‌کند.

TSMC چه گفت؟

در ظاهر، به نظر می رسد که اظهارات کوک بر گزارش های قبلی «منبع داخلی» غلبه دارد – اما جدول زمانی ارائه شده مشکل ساز است و دو احتمال مجزا را باز می گذارد…

گزارش های قبلی چه گفته اند؟

TSMC امروز اعلام کرد که علاوه بر اولین کارخانه TSMC آریزونا، که انتظار می‌رود تولید فناوری فرآیند N4 را در سال 2024 آغاز کند، TSMC ساخت کارخانه دوم را نیز آغاز کرده است که انتظار می‌رود تولید فناوری فرآیند 3 نانومتری در سال 2026 آغاز شود.

کوک این را گفت:

مطمئناً کارخانه‌های آریزونا تراشه‌های سیلیکون اپل را برای جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های این شرکت تولید نخواهند کرد. دو احتمال این است…

تراشه برای دستگاه های قدیمی تر

اگر اپل از این رویکرد پیروی کند، به این معنی است که از فرآیند تراشه قدیمی‌تر برای ماشین‌های کاملاً جدید استفاده می‌کند. بنابراین، کارخانه TSMC همچنین می‌تواند تراشه‌های قدیمی‌تری را برای دستگاه‌های جدید تولید کند.

یا البته هر دو

بنابراین، بر اساس اظهارات خود TSMC، کارخانه های آریزونا دو تا سه سال از برنامه عقب خواهند ماند. این بدان معناست که آنها نمی توانند جدیدترین سیلیکون اپل را در آمریکا تولید کنند.

تیم کوک چه گفت؟

برای سادگی، بحث در مورد اینکه آیا فرآیند N4 وجود دارد را کنار می گذاریم واقعا 4 نانومتر، و آن را 4 نانومتر بنامید. بنابراین، در آریزونا:

وقتی متوقف می‌شوید و به آن فکر می‌کنید، شگفت‌انگیز است که فناوری تراشه چه چیزی می‌تواند به دست آورد. امروزه، به لطف تلاش بسیاری از افراد، این تراشه‌ها می‌توانند با افتخار مهر «ساخت آمریکا» را به خود اختصاص دهند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


پس از آن M1 MacBook Air با تراشه 5 نانومتری M1 خود قرار دارد که دو سال پس از عرضه هنوز در حال تولید است. این دوباره نشان می‌دهد که ماشین‌های 4 نانومتری M2 همچنان در سال 2024 تولید خواهند شد، بنابراین این ماشین‌ها کاندیدای اولین کارخانه در آریزونا خواهند بود.

تراشه برای دستگاه های غیر حرفه ای

در اوایل گزارش‌های متناقضی وجود داشت، اما جدیدترین آن‌ها کاملاً ثابت بودند که کارخانه‌های آریزونا از آخرین فناوری ساخت تراشه TSMC، یعنی فرآیند کوچک‌تر استفاده نخواهند کرد.

بنابراین، کارخانه‌های آریزونا دو تا سه سال از آخرین فناوری تراشه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های اپل عقب‌تر هستند، اما آنها به Apple Silicon ساخت آمریکا منجر خواهند شد. این یک یقین و دو احتمال باقی می گذارد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در حالی که اپل واژه Apple Silicon را برای توصیف تراشه‌های سری M که جایگزین تراشه‌های اینتل در مک‌ها شده‌اند ابداع کرد، می‌تواند به طور منطقی این تعریف را به تراشه‌های سری A که در مک‌ها، آیفون و آیپد نیز استفاده می‌شوند، تعمیم دهد. به هر حال آنها یک چیز هستند: تراشه هایی که توسط اپل طراحی شده اند و توسط TSMC به صورت سفارشی ساخته شده اند. بنابراین، کوک می تواند به تراشه های سری A و همچنین تراشه های سری M اشاره کند.

ولی سازمان بهداشت جهانی اپل سیلیکون در آمریکا ساخته می شود؟

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این در مقایسه با تولید تایوان است:

اول، کارخانه‌های ایالات متحده می‌توانند تراشه‌های سری A و سری M را برای دستگاه‌های قدیمی‌تری که شرکت هنوز هم می‌سازد، بسازند.

با آیفون 14، اپل برای اولین بار از یک پردازنده قدیمی تر در یک گوشی جدید براق استفاده کرد: مدل های غیر حرفه ای تراشه 5 نانومتری A15 را از خط آیفون 13 دریافت می کنند.

چیزهای مختلف در زمان های مختلف! اما بیایید به آخرین بیانیه نگاه کنیم:

تیم کوک، مدیر عامل اپل دیروز گفت که کارخانه های TSCM در آریزونا شاهد ساخت اپل سیلیکون در آمریکا خواهند بود. به نظر می‌رسید که این با گزارش‌های قبلی که نشان می‌داد کارخانه‌های ایالات متحده همیشه از فناوری‌های پیشرفته‌تر تراشه‌های مورد استفاده توسط TSMC در تایوان عقب‌تر هستند، تناقض داشت.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که تراشه های ساخته شده برای اپل، تراشه های قدیمی هستند، عمدتاً برای اهداف روابط عمومی، بنابراین شرکت کوپرتینویی می تواند با افتخار اعلام کند که از تراشه های ساخت آمریکا استفاده می کند. این شامل مواردی مانند تراشه های مدیریت انرژی، به جای پردازنده های سری A یا سری M بود.

در چند سال گذشته، پیشرفت‌هایی که با اپل سیلیکون انجام داده‌ایم، دستگاه‌های ما را متحول کرده است. سطوح جدیدی از عملکرد را برای کاربران ما باز کرد و به آنها اجازه داد کارهایی را انجام دهند که قبلاً هرگز نمی توانستند انجام دهند.