اپل شغل نمادین «رئیس طراحی صنعتی» را برکنار کرد

[ad_1]

اپل یکی از برجسته ترین پست های اجرایی خود را کاهش می دهد. طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، اپل نقش «طراحی صنعتی ارشد» را به عنوان بخشی از یک تغییر گسترده‌تر حذف می‌کند. این نقش قبلاً توسط Jony Ive و اخیراً توسط Evans Hankey بر عهده داشت.

بر اساس این ساختار جدید، تیم طراحی به مدیر عامل اپل، جف ویلیامز گزارش خواهد داد.

اپل ساختار تیم طراحی صنعتی خود را متزلزل می کند

هانکی از سال 2019 به عنوان برترین طراح محصولات اپل بوده و به عنوان معاون طراحی صنعتی فعالیت می کند. او جانشین جانی آیو می شود که در سال 2019 اپل را ترک کرد. در این ساختار، هانکی مسئولیت طراحی سخت افزار را بر عهده دارد، در حالی که Alan Dye مدیر طراحی نرم افزار است. و دارای عنوان معاون طراحی رابط انسانی است

با این حال، انتظار می‌رود که هانکی در ماه‌های آینده اپل را ترک کند، همانطور که قبلاً در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از سه سال حضور در این نقش.

بلومبرگ اکنون گزارش شده است که پس از جدایی هانکی، اپل یک مدیر اجرایی جدید را برای پر کردن سمت “طراحی ارشد صنعتی” منصوب نخواهد کرد. این یک تغییر قابل توجه در ساختار رهبری اپل است، زیرا “معاون طراحی صنعتی” برای چندین دهه وجود داشته است.

در این گزارش آمده است که «گروه اصلی طراحان صنعتی اپل» اکنون به جف ویلیامز، مدیر عامل اپل گزارش خواهند داد. تحت ساختار قبلی، Hankey به ویلیامز گزارش داد، اما تیم طراحی هسته به Hankey گزارش داد.

با این تغییر، طراحان ” ارشد” اپل “نقش های بزرگ تری” خواهند داشت، اما هیچ یک از آنها به “رئیس طراحی صنعتی” سطح بالا ارتقا نمی یابند.

در عوض، تیم اصلی شرکت متشکل از حدود 20 طراح صنعتی به جف ویلیامز، مدیر عامل اپل گزارش خواهند داد. این شرکت همچنین نقش های بزرگ تری را به گروهی از طراحان ارشد اپل خواهد داد. هانکی از زمانی که این کار را در سال 2019 آغاز کرد، زمانی که طراح برتر جونی آیو برای شروع کسب و کار خود را ترک کرد، به ویلیامز گزارش داده است.

این گروه نقش های بزرگتری در تغییر خواهد داشت. اما ویلیامز تصمیم گرفت که هیچ کس به عنوان رهبر جدید منصوب نشود و کل تیم به او گزارش دهند. این اقدام گروه عملیات اپل را بیشتر به طراحی مرتبط می کند – ترتیبی که باعث خشم برخی از اعضای ستاد خلاق اپل شده است. همچنین ویلیامز را که به عنوان جانشین احتمالی تیم کوک، مدیر عامل شرکت در نظر گرفته می شود، ارتقاء خواهد داد.

ویلیامز مسئولیت‌های فزاینده‌ای در اپل دارد. صفحه وب رهبری شرکت اعلام می کند که ویلیامز “بر تمام عملیات جهانی اپل و همچنین خدمات و پشتیبانی به مشتریان نظارت می کند.” او همچنین پروژه‌های مرتبط با سلامتی اپل را رهبری می‌کند، “مسیرهای جدید را ایجاد می‌کند و تحقیقات پزشکی را پیش می‌برد.”

ویلیامز به عنوان جانشین بالقوه تیم کوک برای نقش مدیر عامل اپل در نظر گرفته می شود. طبق گزارش‌ها، اپل به طور فزاینده‌ای بر برنامه‌ریزی جانشین پروری در داخل متمرکز است و ویلیامز یکی از رقبای اصلی پست مدیرعامل بعدی این شرکت است. وقتی در سال 2021 از او پرسیده شد که آیا 10 سال دیگر در اپل خواهد بود یا خیر، کوک گفت: “احتمالا نه.”

گرفتن 9to5Mac

مشارکت روزافزون مدیران عملیات در فرآیند طراحی اپل مورد انتقاد مفسران اپل و همچنین طراحان و خلاقان اپل قرار گرفته است. بعید است تصمیم به استخدام ویلیامز، یک مدیر اجرایی کهنه کار، این نگرانی ها را برطرف کند.

من فکر می کنم مهم است که در نظر داشته باشیم که ویلیامز چندین سال در این مرحله با تیم طراحی درگیر بوده است. Hankey از سال 2019 به ویلیامز گزارش داده است. تفاوت اکنون این است که نقطه مشترک بین ویلیامز و بقیه تیم طراحی حذف شده است.

طراحی محصول اپل از زمانی که Hankey در سال 2019 سکان هدایت را به دست گرفت به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است، به طوری که بسیاری از محصولات از زبان طراحی Ive برای ساختن اشیا تا حد امکان نازک و سبک اجتناب می کنند. در واقع، من فکر می‌کنم جدایی هانکی احتمالاً تأثیر بیشتری بر تیم طراحی اپل خواهد داشت تا اینکه ویلیامز نقش بزرگ‌تری را ایفا کند. با این حال، در این مرحله، این دو از بیرون با هم اشتباه گرفته می شوند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی