اپل مهندسی تراشه های سیلیکون 3 نانومتری اپل را بر پروژه های دیگر در اولویت قرار داده است

کو می گوید که اپل بیشتر منابع مهندسی خود را برای آینده قابل پیش بینی به سمت تراشه های سیلیکون اپل که بر اساس فرآیند 3 نانومتری ساخته شده است، هدایت می کند. این منجر به بهبودهای قابل توجهی در “عملکرد و مصرف انرژی” خواهد شد و بنابراین اولویت اصلی تیم های اپل است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کو پیش‌بینی می‌کند که «پیشرفته‌ترین پردازنده‌های ۳ نانومتری جهان» اپل در اوایل امسال وارد تولید انبوه خواهند شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


در نهایت، Kuo گزارش اخیر بارکلیز را تأیید می کند که نشان می دهد آیفون 15 از Wi-Fi-6E پشتیبانی می کند. در واقع، سرعت استانداردهای جدید Wi-Fi مانند Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 یکی از دلایلی است که اپل تصمیم گرفت توسعه تراشه Wi-Fi خود را متوقف کند.

اپل در تلاش برای جلب توجه بیشتر به پردازنده های سیلیکون اپل، توسعه تراشه وای فای سفارشی خود را متوقف می کند. به گفته مینگ چی کو، “به روز رسانی آهسته پردازنده” یکی از نگرانی های اپل است. بنابراین، او می خواهد منابع بیشتری را به توسعه تراشه های 3 نانومتری برای محصولات اپل سیلیکون اختصاص دهد.

مهندسی تراشه 3 نانومتری در صدر فهرست کارهای اپل قرار دارد

این تحلیلگر ادعا می کند که “منابع توسعه ناکافی” باعث تاخیر در پروژه مودم 5G شده است. او می‌گوید: «مشاهده توسعه تراشه‌های Wi-Fi اپل حتی از تراشه باند پایه 5G خود کمتر است.

حرکت به سمت ترانزیستورهای 3 نانومتری باید برای اپل سیلیکون، از جمله پردازنده‌های مورد استفاده در مک، آیفون و آی‌پد، یک امتیاز بزرگ در عملکرد باشد. تراشه های سری M1 و M2 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری ساخته شده اند. این نشان دهنده فاصله بین ترانزیستورهای روی تراشه است و هر چه فاصله کمتر باشد، عملکرد و کارایی بهتری دارد.

گزارش امروز Kuo تنها بر روی تراشه وای فای سفارشی که اپل برای جایگزینی Broadcom در حال توسعه آن بود، متمرکز است. این شرکت همچنان در حال کار بر روی مودم سلولی 5G خود برای جایگزینی کوالکام است، اگرچه تاخیرها بر این پروژه نیز تأثیر گذاشته است.

کاهش سرعت ارتقاء پردازنده ها به فروش محصولات نهایی (مانند تراشه های سری A16 و M2) لطمه می زند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه پیشرفته‌ترین پردازنده‌های 3 نانومتری جهان می‌توانند در سال‌های 2023-2025 به تولید انبوه وارد شوند و ارتقای عملکرد و بهبود مصرف انرژی می‌تواند به طور قابل‌توجهی نسبت به نسل‌های قبلی بهبود یابد، اپل بیشتر منابع طراحی IC خود را به توسعه پردازنده اختصاص داد. .

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: