اپل هدف دو ساله خود برای انتقال سیلیکون اپل را از دست داد، اما آیا این مهم است؟

پس از رونمایی، مک پرو با سیلیکون اپل باید عملکرد فوق العاده چشمگیری ارائه دهد. گفته می شود گزینه های پیکربندی شامل 24 و 48 هسته CPU و 76 و 152 هسته گرافیکی است. همچنین می توانید دستگاه را با حداکثر 192 گیگابایت حافظه یکپارچه پیکربندی کنید.

من فکر می کنم بزرگنمایی و نگاه کردن به تصویر بزرگتر نیز مهم است. انتقال سیلیکون اپل در ژوئن 2020، تنها چند ماه پس از شروع همه‌گیری COVID-19 اعلام شد. از آن زمان، زنجیره تامین اپل دچار اختلالات بسیاری شده است که بدون شک بر انتقال سیلیکون اپل تاثیر گذاشته است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

بنابراین ما را به جایی که امروز هستیم رها می کند. شما گزینه های Apple Silicon را برای هر دسته محصول در سری Mac به جز Mac Pro دارید. جان ترنوس، رئیس اپل در رویداد ماه مارس خود گفت که مک پرو با اپل سیلیکون اعلامی برای یک روز دیگر است. آن روز اما هنوز فرا نرسیده است.

اپل در تاریخ 22 ژوئن 2020 برنامه‌های خود را برای انتقال مک اینتل به پردازنده‌های سیلیکون اپل اعلام کرد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که “اولین مک” را با اپل سیلیکون تا پایان سال 2020 ارسال خواهد کرد و “این انتقال را در حدود دو سال آینده تکمیل خواهد کرد.” سال ها.” این نقشه راه دو ساله گذشته است و اپل هنوز این انتقال را تکمیل نکرده است. این چیزی است که ما هنوز منتظر آن هستیم.

جدول زمانی انتقال سیلیکون اپل

هنگامی که عرضه و تولید محدود است، اپل باید تصمیم بگیرد که کدام مک را ترجیح می دهد. Mac Pro بدون شک در انتهای نظرسنجی توتم قرار دارد. در حالی که این قدرتمندترین مک در خط تولید اپل است، اما از مواردی مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو نیز یک پله بالاتر است. اگر مجبور به انتخاب شود، اپل همیشه مک بوک ایر و مک بوک پرو را به جای مک پرو انتخاب می کند.

از سوی دیگر، برخی افراد استدلال کرده اند که فرآیند انتقال سیلیکون اپل به طور رسمی با معرفی اولین مک های M1 آغاز شد. تراشه M1 به طور رسمی در 10 نوامبر 2020 رونمایی شد. در همان زمان، اپل نسخه های جدید مک بوک ایر، مک بوک پرو و ​​مک مینی را با تراشه M1 معرفی کرد.

در حالی که اپل سیلیکون مک پرو برای سال 2022 برنامه ریزی شده بود، و احتمالاً در ابتدا برای عرضه در سال 2022 برنامه ریزی شده بود، اکنون در اوایل سال 2023 منتظر عرضه آن هستیم.

در همین حال، محصولاتی مانند مک بوک پرو به لطف ظهور سیلیکون اپل دستخوش تعمیرات اساسی شده اند. مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی که از تراشه‌های M1 Pro و M1 Max بهره می‌برند، نه تنها عملکرد بسیار بهبود یافته‌ای را نسبت به مدل‌های قبلی اینتل ارائه می‌کنند، بلکه از طراحی‌های کاملاً جدید با پورت‌های بیشتر، نمایشگرهای بهبودیافته و غیره بهره می‌برند. .

همیشه بحث هایی در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی اپل قصد داشت تا انتقال سیلیکون اپل را تکمیل کند، وجود داشته است. برخی از مردم اعلام اولیه WWDC 2020 را به عنوان شروع انتقال می دانستند. در این سناریو، شرکت در حالت ایده آل می توانست تا ژوئن 2022 این انتقال را تکمیل کند.

شما چی فکر میکنید؟ آیا مشکلی است که Mac Pro هنوز فقط با تراشه های اینتل در دسترس است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

اگر اعلامیه نوامبر را به عنوان آغاز فرآیند انتقال در نظر می گیرید، اپل باید همه چیز را تا نوامبر 2022 به پایان می رساند. این مهلت نیز به پایان رسیده است. این بدان معناست که اپل در هر مهلتی که در نظر بگیرید، هدف انتقال دو ساله خود را از دست داده است.

ما هنوز منتظر چی هستیم؟

و البته مک استودیو نیز وجود دارد. مک استودیو یک محصول کاملاً جدید برای اپل است که نمایانگر ورود جدید نادری به سری مک است. این دستگاه با Mac mini به عنوان یک گزینه قدرتمندتر با اتصال گسترده وجود دارد و برای بسیاری از افراد خلاء ناشی از عدم وجود Mac Pro با سیلیکون اپل را پر می کند.

سیلیکون اپل نیز قدرت دارد همه چيز محصولات اپل اگرچه پردازنده‌ها نام‌های متفاوتی دارند، اما بسیاری از فناوری‌های مشابه را در داخل به اشتراک می‌گذارند. این بدان معناست که اپل نه تنها باید انتخاب کند که کدام مک ها را در اولویت قرار دهد، بلکه باید تقاضای سیلیکون برای آیفون را نیز در نظر بگیرد. و آیفون پادشاه است.

اما با تمام آنچه گفته شد، اپل در دو سال گذشته کار بزرگی را انجام داده و اکثریت بزرگ مک هایش را به Apple Silicon تغییر داده است. برخی از ماشین‌ها، مانند مک بوک ایر، نه تنها به Apple Silicon تغییر مکان دادند، بلکه در همان پنجره به تراشه‌های جدید Apple Silicon نیز ارتقا یافتند.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

جالب اینجاست که اپل همچنان به فروش نسخه ای از مک مینی با اینتل ادامه می دهد. این دستگاه احتمالاً در آینده ای نزدیک متوقف خواهد شد، اما احتمالا هنوز یک گزینه محبوب برای برخی از خریداران تجاری است.

گرفتن 9to5Mac

نمایشگر خارجی مک پرو

در حال حاضر چند حوزه تمرکز در خط تولید مک وجود دارد. هیچ آی‌مک با صفحه‌نمایش بزرگ اپل با سیلیکون وجود ندارد، و اپل نیز آی‌مک‌های قدیمی‌تر مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ اینتل را نمی‌فروشد. در عوض، تنها گزینه iMac شما آی مک 24 اینچی با تراشه M1 در داخل است.

اپل هدف دو ساله خود برای تکمیل سیلیکون اپل را از دست داد، اما آیا واقعاً مهم است؟ نه، اینطور نیست. آنچه تاکنون برای انتقال سیلیکون اپل دیده‌ایم چشمگیر نبوده است و این انتقال را نباید به دلیل عدم وجود Apple Silicon Mac Pro یک “شکست” در نظر گرفت.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.




[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

نوع M2 مک بوک ایر دارای طراحی مجدد کامل است که به طور کامل از فرم فاکتور گوه ای شکل قبلی حذف می شود. iMac 24 اینچی با M1 در داخل نیز یک طراحی کاملاً جدید با ضریب فرم فوق‌العاده نازک است.