اپل همچنان با جنجال های سرکوب کننده باتری گیت آیفون دست و پنجه نرم می کند

ظاهراً این مبارزه ای است که اپل هرگز واقعاً نمی تواند به آن پایان دهد…

پیامدهای Batterygate iPhone همچنان ادامه دارد…

در مورد تصمیم خود برای محدود کردن عملکرد بر اساس سلامت باتری، اپل گفت که “تنها عملکرد آیفون 6 را به طور متوسط ​​10٪ کاهش می دهد.”

اپل در پاسخ کتبی خود استدلال کرد که این شکایت “بدون اساس” است و گفت که اکثر باتری های آیفون معیوب نیستند. با این حال، این شرکت اذعان کرد که «تعداد کمی از مدل‌های iPhone 6s» باتری‌های معیوب داشتند، اما به این کاربران پیشنهاد تعویض باتری رایگان داده شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

سال‌ها بعد، اپل همچنان با عواقب تصمیم بحث‌برانگیز خود در قفل کردن آیفون‌های قدیمی‌تر به دلیل بدتر شدن سلامت باتری آن‌ها مواجه است. همانطور که امروز گزارش شد رویترز، اپل در حال حاضر با یک شکایت ۲ میلیارد دلاری در بریتانیا بر سر این تصمیم مواجه است و استدلال می‌کند که این پرونده «بی ارزش» است.

ارزش این دعوا 1.6 میلیارد پوند به اضافه سود است که معادل 2 میلیارد دلار است. رویترز گزارش می دهد که این شکایت توسط “جاستین گاتمن قهرمان مصرف کننده به نمایندگی از کاربران آیفون در بریتانیا” رهبری می شود. وکلای مدافع گاتمن ادعا می کنند “مشکلات پنهان باتری در برخی از مدل های تلفن و “به طور مخفیانه” یک ابزار مدیریت انرژی را نصب کرده اند که عملکرد را محدود می کند.

باید دید این دعوای قضایی در بریتانیا در نهایت به کجا می انجامد، اما به نظر می رسد اپل قصد دارد به مبارزه با آن ادامه دهد.

اپل به خاطر بحث Batterygate با شکایت هایی در سراسر جهان روبرو شده است. رویه این شرکت در خنثی کردن آیفون‌های قدیمی‌تر بر اساس عملکرد، اولین بار در سال 2017 توسط کاربران در Reddit و بعداً کشف شد. 9to5Mac گزارش. اپل با پرداخت 500 میلیون دلار برای حل و فصل دعوی در ایالات متحده بر سر آن موافقت کرده است. او همچنین با پرداخت 113 میلیون دلار برای حل و فصل تحقیقات چند ایالتی موافقت کرد.

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

این شکایت اپل را متهم به “پنهان کردن باتری های معیوب در میلیون ها آیفون” با محدود کردن عملکرد این دستگاه ها می کند. این کمی متفاوت از برخی دیگر از شکایت های Batterygate است که در طول سال ها به دلیل اتهام معیوب بودن باتری ها دیده ایم.

در آن زمان، اپل مجبور شد عذرخواهی عمومی کند، جایگزینی باتری با تخفیف ارائه دهد و به کاربران اجازه دهد که این ویژگی را فعال کنند یا نه. از آن زمان، این شرکت همچنین ویژگی های جدیدی را برای iOS طراحی کرده است که برای کاهش تخریب طولانی مدت باتری طراحی شده است.