اپل و آمازون با دعوای تعیین قیمت به اتهام تبانی مواجه شدند

این توافق “تعداد فروشندگان شخص ثالث محصولات اپل در بازار آمازون را از تقریباً 600 به تنها هفت فروشنده کاهش داد”. این شکایت در مورد معامله سال 2019 بین اپل و آمازون است که باعث شد اپل برای اولین بار یک فروشگاه رسمی در آمازون ایجاد کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در این دادخواست آمده است: «از ابتدای این گفتگوها، طرفین درباره «مسدود کردن» فروشندگان شخص ثالث بحث کردند. در نهایت، اپل پیشنهاد داد و آمازون موافقت کرد که تعداد نمایندگی‌های فروش در هر کشور را به بیش از 20 نفر محدود کند.

این دعوای دسته جمعی توسط Hagens Berman، شرکت حقوقی که در گذشته چندین بار اپل را هدف قرار داده است، هدایت می شود. مهم‌تر از همه، Hagens Berman در سال 2013 با موفقیت از اپل به دلیل تثبیت قیمت کتاب‌های الکترونیکی شکایت کرد که منجر به پرداخت مستقیم به مشتریان شد. این شرکت همچنین از توسعه دهندگان کوچک در یک شکایت دسته جمعی علیه اپل که منجر به تسویه حساب 100 میلیون دلاری شد، نمایندگی کرد. وکلا همچنین در حال مبارزه با دعوای ضد تراست Apple Pay از طرف بانک ها هستند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این شکایت دسته جمعی جدید ضد انحصار اپل و آمازون را هدف قرار می دهد و ادعا می کند که این دو شرکت در یک “توافق افقی غیرقانونی برای حذف یا حداقل کاهش قابل توجه تهدید رقابتی ناشی از تجار شخص ثالث” شریک شده اند.

اپل با یک شکایت دسته جمعی ضد انحصار جدید مواجه است و این بار به تبانی با آمازون برای افزایش قیمت متهم شده است. این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه غربی واشنگتن تنظیم شده است، اپل و آمازون را متهم می کند که با هم همکاری می کنند تا از طریق حذف نمایندگی های فروش شخص ثالث اپل در بازار آمازون، رقابت را خفه کنند.

شکایت اپل + آمازون برای تثبیت قیمت

دادخواستی که توسط هاگنس برمن انجام شده است توضیح می دهد:

این معامله همچنین در گذشته چندین بار تحت نظارت ضد انحصار قرار گرفته است:

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

جزئیات کامل این شکایت را می توانید در وب سایت Hagens Berman مشاهده کنید. نه اپل و نه آمازون هنوز به این اتهامات پاسخ نداده اند.

طبق این دادخواست، داده های موجود نشان می دهد که حداقل 100 فروشنده منحصر به فرد آیفون و حداقل 500 فروشنده آی پد در پلت فرم آمازون قبل از معامله وجود داشته است و پس از آن هیچ کدام باقی نمانده است. بیش از هفت نفر، کاهش 98 درصدی در رتبه سوم. -فروشندگان مهمانی محصولات اپل. این شکایت به پذیرش آمازون در کنگره مبنی بر انعقاد توافقنامه ای با اپل اشاره دارد که به «هفت فروشنده محصولات جدید اپل» اجازه می دهد روی پلتفرم خود قرار گیرند.

هاگنز برمن افرادی را که آیفون یا آی‌پد را از «جعبه خرید» آمازون خریداری کرده‌اند تشویق می‌کند تا با این شرکت تماس بگیرند و می‌گوید این افراد «ممکن است بیش از حد پول پرداخت کرده‌اند و طبق قوانین حقوق مصرف‌کننده مستحق غرامت هستند».

  • محصول خریداری شده: هر مدل آیفون یا آیپد اپل
  • محدوده زمانی: ژانویه 2019 – امروز
  • فروشنده: از Amazon.com خریداری شده است