اپل و اریکسون به توافق جدیدی برای حل و فصل اختلافات مربوط به پتنت دست یافتند

این توافقنامه به شکایت های مطرح شده توسط دو شرکت در چندین کشور، از جمله در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی تگزاس، و همچنین شکایات ارائه شده به کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (USITC) خاتمه می دهد.

اپل و اریکسون به توافقی برای صدور مجوز دست یافتند که به نبرد حقوقی فزاینده‌ای که سال‌ها بین دو شرکت در جریان بوده، پایان خواهد داد. همانطور که در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام شد، این توافقنامه شامل “مجوز متقابل فناوری های سلولی هسته ای ثبت شده و برخی حقوق ثبت اختراع دیگر است.”

موقعیت اپل در این نبرد حقوقی با تصاحب کسب و کار مودم اینتل که به آن امکان دسترسی به مجموعه خود از پتنت های ضروری استاندارد مربوط به فناوری سلولی را می داد، تقویت شده بود. در سال‌های آینده، اپل از استفاده از مودم‌های کوالکام در آیفون به مودم‌های داخلی خود تغییر خواهد کرد. با وجود این تغییر، مجوزهای ثبت اختراع از شرکت هایی مانند اریکسون و کوالکام همچنان ضروری خواهد بود.

به گفته این شرکت‌ها، توافقی که امروز اعلام شد به «تمام اختلافات حقوقی مرتبط با پتنت» بین اریکسون و اپل پایان می‌دهد. همانطور که گزارش شد، همین هفته، یک دعوای حقوقی بین دو شرکت در دادگاه های منطقه شرقی تگزاس آغاز شد ثبت اختراعات فوس.

در حالی که دعاوی اولیه حل و فصل شد، نبرد در اکتبر 2021 از سر گرفته شد، این بار بر سر مجوز ثبت اختراع مربوط به فناوری 5G. این دو شرکت از یکدیگر به دلیل نقض حق ثبت اختراع شکایت کرده اند و اریکسون تا آنجا پیش رفته که به دنبال ممنوعیت واردات آیفون است. اپل اریکسون را به “تاکتیک قوی” در مذاکرات برای مجوز فناوری ارتباطات ثبت شده متهم کرده است.

اریکسون و اپل قراردادی چند ساله بین این دو شرکت برای صدور مجوز ثبت اختراع در سراسر جهان منعقد کرده اند. این قرارداد شامل مجوز متقابل فناوری‌های سلولی هسته‌ای ثبت‌شده است و برخی حقوق ثبت اختراع دیگر را اعطا می‌کند.

علاوه بر این، اریکسون و اپل متقابلاً توافق کرده‌اند که همکاری‌های فناوری و تجاری خود را تقویت کنند، از جمله در زمینه فناوری، قابلیت همکاری و توسعه استانداردها.

در توافق جدید همچنین اریکسون و اپل “همکاری فنی و تجاری خود را تقویت خواهند کرد”. قابل ذکر است، این بیانیه مطبوعاتی از سوی اریکسون است، نه اپل، و اپل به طور علنی در مورد این معامله بین شرکت ها اظهار نظر نکرده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این دو شرکت برای اولین بار در سال 2015 شکایت کردند و یکدیگر را به نقض حق اختراع مختلف و اختلافات صدور مجوز بر سر فناوری های 2G، 3G و 4G متهم کردند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی