ایالات متحده و بریتانیا می گویند سناریوی روز رستاخیز اپل یک احتمال واقعی است

بنابراین حمله چین به تایوان به عنوان یک سناریوی بالقوه جنگ جهانی سوم تلقی می شد که در آن چین خود را در درگیری مسلحانه با ایالات متحده می دید.

چرا خطر در حال حاضر وجود دارد

این بدترین سناریوی اپل به دو دلیل خواهد بود.

خطر تسلط چین به زور تایوان همیشه وجود دارد. با این حال، یک عامل بازدارنده اصلی، قانون روابط تایوان ایالات متحده بوده است. این یک تعهد قانونی برای ایالات متحده ایجاد می کند تا به تایوان در دفاع در برابر تهاجم چین کمک کند.

Wray اف‌بی‌آی هشدار داد که اگر چین تایوان را به زور تصرف کند، «یکی از وحشتناک‌ترین اختلالات تجاری است که جهان تاکنون دیده است».

اول اینکه جامعه کوپرتینویی به شدت به خود تایوان وابسته است. تراشه های سری A، M و S آن همگی توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) ساخته شده اند. تقریباً تمام این تولید در کارخانه های این شرکت در تایوان انجام می شود. یک درگیری مسلحانه تأثیر مخربی بر کشور و مردم آن خواهد داشت و باعث اختلال گسترده در عملیات تولیدی آن خواهد شد.

کن مک کالوم، رئیس MI5 و کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، اکنون این خطر را به‌عنوان یکی از تهدیدات چین برجسته کرده‌اند.

دوم، اجتناب ناپذیر است که ایالات متحده و اکثر کشورهای جهان به تسلط چین بر تایوان واکنش نشان دهند، همانطور که به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان دادند: تحریم ها.

و در حال حاضر، چین شواهد کافی از تهاجم به اوکراین دارد مبنی بر اینکه مداخله نظامی غرب در صورت انجام همین کار در تایوان بعید است.

وی گفت: «ما چین را دیده‌ایم که به دنبال راه‌هایی برای محافظت از اقتصاد خود در برابر تحریم‌های احتمالی است و سعی می‌کند در صورت انجام کاری برای جلب خشم جامعه بین‌المللی، از خود در برابر آسیب محافظت کند. در دنیای ما، این نوع رفتار را سرنخ می نامیم.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اگر این اتفاق بیفتد، منجر به اختلال تقریباً کلی در اکثریت قریب به اتفاق منابع تولید اپل خواهد شد.

وضعیت تایوان

وضعیت تایوان بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. دولت چین این جزیره را قلمرو کشور خود می داند. تایوان، به نوبه خود، هنوز از نظر فنی مدعی کنترل سرزمین اصلی چین است، اما هیچ حرکت عملی برای اعمال قدرت انجام نمی دهد و راضی است که خود را یک کشور مستقل بداند.

آیفون‌ها، آی‌پدها، اپل واچ‌ها، مک‌ها – شما نام ببرید، بیشترین حجم از هر محصول اپل در چین مونتاژ می‌شود و بسیاری از قطعات نیز در آنجا ساخته می‌شوند.

با این حال، چین از روابط دیپلماتیک با هر کشوری که استقلال تایوان را به رسمیت می‌شناسد، امتناع می‌کند، بنابراین اکثر کشورهای غربی با داشتن «دفاتر نمایندگی» در جزیره – که سفارتخانه‌هایی هستند به جز نام، وانمود می‌کنند که این کار را نمی‌کنند، بازی سختی را انجام می‌دهند.

چرا تسلط چین بر تایوان هنوز اتفاق نیفتاده است؟

این زوج گفتند چین قبلاً تمایل خود را برای خطر درگیری جهانی از طریق حملات سایبری، جاسوسی صنعتی و مداخله در انتخابات نشان داده است.

سناریوی فاجعه اپل

اگر این تحریم‌ها به اندازه تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه گسترده بود، اپل دیگر نمی‌توانست به شرکت‌های چینی – جایی که اکثریت قریب به اتفاق محصولات اپل در آنجا ساخته می‌شوند – تجارت بدهد.

در ماه مارس گذشته، ما درباره خطر بدترین سناریوی اپل هشدار دادیم: تسلط چین بر تایوان. روز گذشته، روسای سرویس‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا هشداری «بی‌سابقه» دادند که نه تنها این امکان وجود دارد، بلکه چین اقداماتی را برای آماده شدن برای آن انجام داده است.

بله، ایالات متحده به طور اسمی متعهد به کمک به تایوان برای دفاع در برابر تهاجم است، اما چیزی وجود دارد که برخی آن را “ابهام استراتژیک” در متن قانون می نامند. با توجه به اینکه دقیقاً همان خطر تشدید جنگ هسته‌ای با چین وجود دارد که با روسیه وجود دارد، دورنمای ایالات متحده در عمل همیشه محتمل به نظر می‌رسید.

Wray گفت که این به دور از یک ریسک نظری است – چین قبلاً برخی اقدامات مقدماتی را انجام داده است.

تایوان قانون اساسی، انتخابات، پاسپورت، ارز و نیروهای مسلح خود را دارد.

همانطور که در ماه مارس اشاره کردیم، واکنش جهانی به حمله روسیه به اوکراین به چین نشان داد که اگرچه می‌تواند با حمله به تایوان با خطرات اقتصادی روبرو شود، اما بعید است که با خطرات نظامی مواجه شود.

غیرممکن است که تهدیدی را که این امر برای اپل ایجاد می کند بیش از حد برآورد کرد، و این واقعیت که سران MI5 و FBI برای اولین بار انتخاب کرده اند که این سناریو را به عنوان یک خطر واقعی و فعلی مطرح کنند، چیزی است که باید وحشتناک باشد. مدیران ارشد شرکت

روسای امنیتی بریتانیا و ایالات متحده برای هشدار نسبت به تهدید چین ظاهر مشترک بی سابقه ای داشتند […]

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.