این ویدیو بینش عمیق تری از نحوه کار ربات دیزی اپل ارائه می دهد

در سال 2018، اپل “دیزی” را معرفی کرد – یک ربات جدید که قادر به جداسازی قطعات آیفون برای بازیافت قطعات دستگاه است. اکنون با تشکر از YouTuber سارا دیچدر نهایت می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به هر قدمی که دیزی برای جدا کردن دقیق آیفون برمی‌دارد بیاندازیم.

هنگامی که شخصی آیفون را در دستگاه قرار می دهد، شروع به حذف تمام اجزای دستگاه به تنهایی می کند. دیزی چهار ماژول مختلف برای جداسازی قطعات آیفون و مواد مختلف آنها دارد.

ماژول اول وظیفه حذف صفحه نمایش را بر عهده دارد، در حالی که ماژول دوم باتری را از دستگاه جدا می کند. از آنجایی که باتری به پشت آیفون چسبانده شده است، این ربات از یک وزش شدید هوای واقعا سرد برای جدا کردن چسب ها استفاده می کند. سپس ماژول سوم پیچ ها را از روی گوشی جدا می کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


Dietschy برای بازدید از یکی از تأسیسات اپل در تگزاس دعوت شد، جایی که این شرکت دستگاه های خود را بازیافت می کند. ربات دیزی به طور خاص برای جدا کردن آیفون‌ها ساخته شده است و اپل قبلاً گفته بود که این دستگاه قادر است تا 200 آیفون را در ساعت جدا کند. یک ربات دیزی می تواند سالانه 1.2 میلیون آیفون را بازیافت کند.

لازم به ذکر است که این اولین ربات برچیده کننده اپل نیست. دیزی از نسل لیام است، روبات دیگری که در سال 2016 توسط اپل معرفی شد و همچنین برای جدا کردن آیفون‌ها ساخته شد. با این حال، لیام بسیار بزرگتر و پیچیده تر بود، بنابراین اپل دیزی را با طراحی بسیار فشرده تر و کارآمدتر توسعه داد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

حتما ویدیوی کامل پنج دقیقه ای سارا دیتسچی را برای گشت و گذار در چهار ماژول ربات دیزی تماشا کنید.

همانطور که YouTuber توضیح می دهد، ماژول چهار، همه اجزا و قطعات را روی یک تسمه نقاله قرار می دهد تا انسان بتواند آنها را در سطل های بزرگ جدا کند. این فرآیند بسیار مهم است تا اپل بتواند فلزات و پلاستیک های دستگاه های قدیمی را بازیافت کند و از آنها برای تولید وسایل جدید استفاده کند.