این پیشرفت می تواند خودروسازان را متقاعد کند که نسل بعدی CarPlay را به کار گیرند


اپل شانس چندانی برای متقاعد ساختن خودروسازان به استفاده از نسل بعدی CarPlay خود نداشته است، که در آن رابط کاربری خودش تمام یا بیشتر صفحه نمایش های خودرو را در اختیار دارد. اما یکی از ویژگی‌هایی که به عنوان punch-through شناخته می‌شود، می‌تواند مصالحه‌ای باشد که به شرکت اجازه می‌دهد حداقل به بخشی از این امر دست یابد.

Punch-through در ابتدا به گونه‌ای طراحی شد که به رابط کاربری خودرو اجازه می‌دهد در موارد بسیار محدودی مانند فعال کردن خودکار دوربین‌های معکوس هنگام انتخاب دنده عقب، کنترل شود، اما می‌توان از آن به‌طور کلی برای رضایت همه استفاده کرد.

نسل بعدی CarPlay

CarPlay که همه ما می شناسیم و دوست داریم بسیار ساده است. آیفون خود را از طریق یک صفحه نمایش سیمی یا بی سیم به خودروی خود متصل کنید و رابط کاربری CarPlay روی یکی از صفحه های خودرو ظاهر می شود.

در جریان WWDC 2022 بود که اپل نسل بعدی CarPlay را با جاه طلبی های بسیار بیشتر معرفی کرد. ایده در اینجا یکپارچگی بسیار عمیق‌تر بود، جایی که سیستم‌های خودرو داده‌ها را به آیفون شما منتقل می‌کردند، که سپس آن را تصاحب می‌کرد. همه یا چند صفحه نمایش در ماشین برای نمایش این داده ها، از جمله دسته ابزار.

در زمان اعلام این خبر، لیست بسیار چشمگیری از خودروسازان حضور داشتند: لندرور، مرسدس بنز، لینکلن، آئودی، ولوو، هوندا، نیسان، فورد، جگوار، آکورا، پولستار، اینفینیتی و رنو. . پورشه و استون مارتین در خط مقدم خواهند بود.

اما به نظر می رسد خودروسازان مردد هستند

اما از آن زمان، همه چیز تکامل یافته است بسیار آرام هیچ چیزی راه اندازی نشده است. اکثر برندهای موجود در این لیست چیزی در مورد برنامه های خود نگفته اند و یکی از آنها – مرسدس – از آن زمان کناره گیری خود را اعلام کرده است.

اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز به صراحت اعلام کرده است که این شرکت برنامه‌ای برای استفاده از نسل بعدی CarPlay ندارد، علیرغم اینکه اپل به عنوان شریک معرفی می‌شود. […]

کالنیوس در پاسخ خود به صراحت اعلام کرد که پشتیبانی از نسل بعدی CarPlay برای خودروهای مرسدس بنز برنامه ریزی نشده است. در عوض، این شرکت بر روی سیستم عامل مرسدس بنز خود تمرکز کرده است که انتظار می رود سال آینده معرفی شود.

پانچ از طریق می تواند سازش کلیدی باشد

در حالی که اپل می‌خواست رابط کاربری خود اساساً تمام صفحه‌های خودرو را در اختیار بگیرد، این شرکت اذعان کرد که باید استثناهایی وجود داشته باشد.

برای مثال، هیچ چیزی وجود ندارد که یک رابط کاربری اپل بتواند برای چیزی مانند دوربین دید عقب در معکوس به مهمانی بیاورد – فقط می خواهید نمای عقب صفحه را پر کند. و برخی از خودروسازان ممکن است دارای ویژگی های پیشرفته ای باشند که رابط کاربری اپل از آنها پشتیبانی نمی کند.

برای پرداختن به هر دوی این موارد، CarPlay نسل بعدی قابلیتی را فعال می‌کند که به نام punch-through شناخته می‌شود. اینجاست که سیستم‌های خودرو به CarPlay می‌گویند که باید کنترل صفحه‌نمایش‌ها را پس بگیرند.

اما همانطور که لبه یادداشت ها، هیچ چیز تولیدکنندگان خودرو را از استفاده از پانچ در هر زمان باز نمی دارد.

خودروسازان می توانند تقریباً برای هر چیزی که می خواهند از رابط کاربری پانچ استفاده کنند و حتی دکمه های CarPlay را عمیقاً به رابط کاربری خود متصل کنند.

و شاید این همان چیزی باشد که آنها را متقاعد به ثبت نام کند. به جای اینکه UI CarPlay پادشاه باشد، برندهای خودرو می توانند دقیقاً انتخاب کنند که چه زمانی از رابط کاربری خود استفاده شود و چه زمانی به CarPlay اجازه می دهند تا مدیریت را در اختیار بگیرد.

[It] به نظر می‌رسد بسیاری از اپل متوجه شده‌اند که خودروسازان تنها رابط‌های خود را کنار نمی‌گذارند – به‌ویژه از آنجایی که آنها قبلاً روی طراحی این نوع رابط‌های سفارشی برای سیستم‌های بومی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بسیاری از آنها اکنون روی Unreal Engine با مقدار زیادی کار می‌کنند. انیمیشن‌های سرگرم‌کننده و سرویس‌های Google مانند Maps که مستقیماً یکپارچه شده‌اند. اجازه دادن به خودروسازان برای ایجاد این رابط ها از طریق CarPlay در نهایت می تواند سرعت پذیرش را افزایش دهد – و همچنین می تواند یک کابوس از رابط های ترکیبی و تطبیق ایجاد کند.

از 9to5Mac بگیرید

اکثر (و نه همه) خودروسازان CarPlay را به عنوان استاندارد پذیرفتند، زیرا می‌دانستند که بین بسیاری از مشتریانشان محبوبیت دارد و یک نقطه فروش برای ماشین است.

اما نسل بعدی CarPlay بسیار بیشتر از یک رویکرد همه یا هیچ است – که در آن برندهای خودرو مجبور شده اند کنترل صفحه نمایش را به طور کامل واگذار کنند – و این فروش بسیار سخت تر است. اکثر خودروسازان سیستم های اطلاعات سرگرمی خود را به عنوان بخشی ضروری از تجربه برند می دانند و دیگران امیدوارند که از آنها برای فروش خدمات اشتراک استفاده کنند.

Punch-through ممکن است این مشکل را حل کند. اپل هیچ محدودیتی برای زمان استفاده از آن قائل نیست، بنابراین یک خودروساز می‌تواند، در صورت تمایل، آن را برای تقریباً هر عملکردی، به استثنای چند مورد، اعمال کند.

جالب‌ترین چیز برای دیدن این است که چگونه این در طول زمان تکامل می‌یابد. در نهایت، خریداران خودرو تصمیم می گیرند. اگر واقعاً نسل بعدی CarPlay را می‌خواهند و برندی از آن پشتیبانی نمی‌کند، پول خود را به کسی که این کار را می‌کند می‌دهند.

من گمان می‌کنم ممکن است آینده‌ای را ببینیم که در آن خودروسازان در ابتدا به اپل اجازه دسترسی بسیار محدود به صفحه‌نمایش خود را می‌دهند، اما خریداران بیشتر تقاضا خواهند کرد و در نهایت مجبور به رعایت آن خواهند شد.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش کارپلی 9to5mac فارسی