باتری اصلی گوشی اچ تی سی HTC Desire 820 9to5mac Farsi

گوشی شیائومی در ابتدا ظاهری شبیه به گوشی های اپل داشت ولی آن شباهت فقط برای جذب مشتری های اولیه بود. این نرم افزارها کمک میکنند که تعادل رنگ در این حالت به حالت اولیه خود باز گردد. قاب های شیشه ای و فلزی پشت گوشی شیائومی، در رنگ های سفید، مشکی و آبی، تلالو نور را به شکل زیبایی بازتاب میدهند. 0 مجهز است که در پایین آن فلش دوگانه LED با دو ته رنگ متفاوت برای بهبود کیفیت رنگی عکسها قرار دارد. قیمت پایین این گوشی یکی از دلایل فروش بالای آن بود. این شرکت به جای اینکه روی فروش محصولاتش در بازارهای ایالات متحدهی آمریکا و اروپا تمرکز کند، توجه ویژهای به بازارهای جوان و نوظهور دارد.

اما با وجود تلاشهای هواوی برای دور زدن تحریمهای آمریکا، این برند در بازار چین هم دیگر حرف زیادی برای گفتن ندارد. در مقابل، در بعضی از کشورهای دیگر خیلی از مردم اسم شیائومی را هم نشنیدهاند و خیلیها هم نمیدانند چطور باید نام آن را تلفظ کنند. با این حال، بسیار از مردم اطلاعی از ویژگیهای دیتا-ماینینگ شیائومی ندارند یا به آن اهمیتی نمیدهند و همین که میتوانند با یک قیمت بسیار خوب، یک گوشی با قابلیتهای عالی داشته باشند، برایشان کافی است. به دلیل قیمت پایین گوشی شیائومی، منطقی است که این شرکت محصولات خودش را در کشورهایی عرضه کند که مردم آنها به دنبال خرید گوشی ارزان هستند. برند شیائومی، به غیر از گوشیهای هوشمند محصولات الکترونیکی دیگری مثل لپتاپ و تبلت، ساعتهای هوشمند، تلویزیون، محصولات خانگی هوشمند مثل لامپهای هوشمند و لوازم جانبی تولید میکند. این نکته نیز شایان ذکر است که نمایشگر این گوشی با بهرهمندی از تراکم پیکسل 409 پیکسل بر اینچ، تصاویری شارپ و واضح را به نمایش گذاشته و با وجود تولید 430 نیت نور، زیر نور مستقیم خورشید نیز شما را با مشکل مواجه نخواهد کرد. انرژی مورد نیاز اچ تی سی Desire 820 را باتری پلیمر لیتیوم 2600 میلی آمپر ساعتی آن تأمین میکند که جز دسته باتری های جدا نشدنی می باشد و توسط خود کاربر قابل تعویض نمی باشد.

بیشترین میزان روشنایی روی این گوشی 587 نیتس است که البته به صورت عملی تا 650 نیتس به صورت عملی نیز ثبت سایت 9to5mac میشود. دوربین پشت نیز مشابه همین قابلیت را نه بهصورت real-time اما با امکان تعیین میزان و شدت makeup در بخش تنظیمات خود دارد. آیا صفحه بزرگتر برای شما اهمیت دارد یا ترجیح میدهید کیفیت دوربین بالاتر باشد؟ اگر با مشکل خاموش نشدن صفحه نماش گوشی اچ تی سی خود روبهرو هستید، لازم است با نصب یک آنتی ویروس قوی برنامه مخرب را پیدا کنید. یکی از بزرگترین مشکلات کاربران در استفاده از گوشیهای شیائومی، فریم ورک MIUI نصب شده روی سیستم عامل اندروید این گوشیها است. سیستم عامل ردمی نوت 8، نسخه 9.0 اندروید بوده و شیائومی نسخه 10.3.3 از رابط کاربری ویژهاش یعنی MIUI را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است. طراحی از دیگر مواردی است که در هنگام خرید گوشی برای بسیاری از کاربران بیشتر از موارد دیگر حائز اهمیت است به طوری که قبل از توجه کردن به هر ویژگی ابتدا آن را در نظر می گیرند.

بلک شارک ار نظر فنی، یک برند مجزا از شیائومی است اما به اندازهی پوکو و ردمی، استقلال ندارد. جدیدترین گوشیهای بلک شارک، گوشیهای ردهی بلک شارک ۴ هستند. گفته شد که این برند چینی، گوشیهایی ارزانقیمت در مقایسه با برندهای دیگر ارائه میدهد و علاوه بر ۵ ردهی اصلی گوشیهایش دارای سه برند جانبی ردمی، پوکو و بلک شارک است. تیم انبار و خرید موبایل ۷ یکی از بهترین تیم های حال حاضر ایران در این موضوع می باشد و تمام تلاش خود را در جهت ارائه مناسب ترین قیمت گوشی در ایران از سر گرفته است. در این مقاله 5 راهکار مختلف برای ریست فکتوری سامسونگ ارائه می دهیم. در اینجا میخواهیم هر چیزی را که لازم است در رابطه با گوشی شیائومی بدانید، برای شما توضیح دهیم و امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید راحتتر برای خرید گوشی شیائومی تصمیم بگیرید. در این مقاله در رابطه با برند جوان شیائومی و گوشیهای آن صحبت کردیم. ردهی Mi گوشیهای شیائومی منبع اصلی درآمدزایی این غول فناوری چینی است. گوشیهایی که این شرکت تولید میکند دارای سیستمعامل اندروید هستند، و این شرکت سابقاً مدلهای با سیستم عاملهای ویندوز موبایل، ویندوز فون و برو موبایل (Brew Mobile) نیز تولید میکرد.

با این حال، گوشی شیائومی در ایالات متحدهی آمریکا موجود نیست. گوشیهای هانر در هر محدودهی قیمتی، از گوشیهای اقتصادی تا گوشیهای پرچمدار، موجود هستند. مسئله مهمی که هواوی را متمایز میکند عرضه امکانات رضایت بخش در عین قیمت گذاری منطقی و اقتصادی محصولات است. این برند محصولات میان ردهی دیگری مثل پوکو ایکس ۳ و پوکو اف ۳ نیز وارد بازار کرده است. با وجود آن که این مدل از گوشیهای میانرده شیائومی از وجود قاب پشتی شیشهای بهره میبرد، اما تنها 190 گرم وزن دارد و این موضوع در کنار خمیدگیهای لبهی قاب، ردمی نوت 8 را به یک گوشی خوشدست بدل کرده است. قاب جلویی و پشتی این گوشی 6.3 اینچی از جنس شیشه محافظت شده با گوریلاگلس 5 بوده و فریم آن نیز به جهت ضربهگیری از جنس ABS میباشد. HD و رزولوشن 720 در 1600 پیکسل میباشد و دارای 270 پیکسل بر هر اینچ است. در قسمت پشتی یک سنسور دوربین اصلی قدرتمند با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض در کنار سنسور هشت مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultrawide) و سنسور دو مگاپیکسل ماکرو، سنسورهای دوربین سهگانه Poco X4 Pro 5G را تشکیل میدهند. این شرکت گارانتی گوشی سامسونگ، گارانتی گوشی شیائومی و چند برند معتبر دیگر در ایران را بر عهده دارد و خدمات بسیار خوبی به کاربران ارائه میدهد.

البته رابط کاربری اختصاصی یا EMUI از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با ظاهر اصلی اندروید ندارد و به حالت اصلی آن شبیه است. به جرئت میتوان گفت یکی از مهمترین ویژگی های ظاهری این گوشی، ضخامت بسیار پایین آن است که حس خوبی را از در دست داشتنش القا میکند. اکنون ظاهر گوشی های شیائومی منحصر به فرد و بسیار جذاب است. این تبلیغات در هنگام کار کردن با خود اندروید و نه اپلیکیشنهایی که روی گوشی نصب میکنید، ظاهر میشوند. با اینکه بسیاری از کاربران از این تغییر استقبال کردهاند، تبلیغات MIUI و به روزرسانیهای دیر به دیر سیستم عامل، هنوز به قوت خود باقی است.

ممکن است بعد از مدتی استفاده از گوشیهای اچ تی سی، رنگهای صفحه نمایش دقیق و کامل دیده نشوند، یا اینکه در برخی از زوایا رنگها به درستی به چشم نیایند. یکی از بخشهای ارزشمند این رابط کاربری، قابلیتی است به نام BlinkFeed که با پیمایش به سمت چپ صفحه Home در دسترس قرار میگیرد. با این حال، اگر از تمام آن پیچیدگیها صرف نظر کنیم، میتوان گفت که این برند چینی، تنها ۵ ردهی اصلی از گوشیهای هوشمند تولید میکند و خیلی از آنها مدتها است که محصولی وارد بازار نکردهاند. شیائومی تا مدتها ردمی را به طور مستقیم زیر پرچم خود داشت و گوشیهای مقرون به صرفهاش را تحت این نام تجاری روانه بازار میکرد. متاسفانه، شیائومی به طور پیوسته گوشیهای Mi A را وارد بازار نمیکند. در سال 1997 کمپانی زیمنس مدل S10 خود را در رنگهای سفید، آبی، سبز و قرمز روانه بازار شد. گوشیهای شیائومی (و اغلب محصولات این شرکت) قیمتهای بسیار مطلوبی در مقایسه با خیلی از گوشیهای موجود در بازار دارند. پس از آپدیت سیستم عامل اغلب پیشنهاد میشود که گوشی را ریست فکتوری کنید تا تمامی مشکلات پس از آن حل شود.

اما صادقانه باید گفت از زمانی که ردمی به یکی از زیربرند های مستقل شیائومی تبدیل شده، موفق شده تا قابلیتهایی بیش از یک میانرده عادی را در گوشیهای تولید شدهاش ارائه دهد. این خبر برای طرفداران شیائومی خبر خوبی محسوب می شود چون بر خلاف دیگر برندها که تمایل دارند سود و قیمت های خود را افزایش دهند، شیائومی همچنان بر عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب تاکید دارد. افزایش 5 پلهای به معنای فرآیند ساخت 6 نانومتری جدیدتر (8 نانومتر در نمونه قبلی) و همچنین کلارک CPU کمی بالاتر است. تعداد خیلی کمی از برندها، از نسخهی خام اندروید روی گوشیهای خود استفاده میکنند و به جای این کار، ظاهر و تجربهی کاربری اندروید را شخصیسازی کرده و ویژگیهای جدیدی به آن اضافه مینمایند.

نمایشگر ردمی نوت 8 از نوع LCD تخت بوده و 81 درصد از قاب جلویی این گوشی را به خود اختصاص داده است. اخیرا ردمی تولید گوشیهای پرچمدار را شروع کرده است. این گوشی در سراسر دنیا، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. بدون شک این شرکت توانسته است در مدتی بسیار کوتاه، رشد چشمگیری داشته باشد. با وجودی که عمر شیائومی نسبت با سایر برندها در تولید گوشی کوتاه تراست ولی در همین مدت کوتاه، توانسته به عنوان یک رقیب قابل برای آن ها عرض اندام کند و سهم بزرگی از بازار را نصیب فروش گوشی های خود کند. در این جور مواقع بعضی از تعمیر کار ها یک گوشی آکبند را تبدیل به قطعات برای تعمیر گوشی های جدید که هنوز قطعه ندارند می کنند. ما از آنها برای برقراری ارتباط، گرفتن عکس، ذخیره فایلها در فضای ابری، گشتوگذار در اینترنت و حتی به عنوان پاوربانک برای شارژ سایر دستگاه ها استفاده میکنیم. 19کالا مرجع موبایل ، ارزانترین سایت خرید گوشی همواره برای شناخت بهتر موبایل ها، بدنه، کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در آنها را بررسی میکند، عملکرد گیم و نمایشگر آنها را محک زده، همچنین سرعت شارژ و مصرف باتری را نیز آزمایش میکند و دوربین آنها را در شرایطهای مختلف نوری و محیطی به چالش میکشد تا در نهایت بتوانید مدل مورد نظر خود را با شناخت بهتری انتخاب کنید.

وابسته است، اما با این موارد بازهم قیمت هواوی نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار بسیار پایینتر است و این قیمت مناسب در کنار کیفیت و کارایی بسیار بالا قرار گرفته است. حسگرهای اولتراسونیک سرعت و دقت بسیار بالایی دارند اما به همان نسبت قیمت خیلی بالایی هم دارند. سری mate هم بیشتر در زمینه پردازنده و نمایشگر با کیفیت در بازار عرضه شد. در مجموع، هر گوشی پرچمدار شیائومی با جدیدترین پردازندهی کوالکام موجود در بازار و یک سیستم دوربین بسیار پیشرفته وارد بازار میشود. وجه تمایز شیائومی از دیگر گوشیهای موجود در بازار چیست؟ یکی از اشکالات دیگر وایلدفایر ایکس این است که خود اچتیسی کار زیادی برای این گوشی نکرده و مجوز ساخت این برند را به یک سازنده چینی داده است. دوربین چهارگانه این گوشی، چهار سنسور را در بر گرفته که سنسور اصلی و 48 مگاپیکسلی آن ساخت شرکت سامسونگ است که با دیافراگم f/1.8 در تاریکی شب نیز تصاویری واضح و شفاف را ثبت میکند. شرکت شیائومی بعضی از محصولاتش را تحت برندهای دیگری به فروش میرساند که عبارتند از ردمی (Redmi)، پوکو (Poco) و بلک شارک (Black Shark). به همین دلیل، اغلب فروش محصولات شیائومی در کشورهای چین و هند انجام میشود.

این باتری ها به شکل بسیار نازک و حتی در حد ضخامت کارت های اعتباری قابل ساخت هستند. این شرکت معمولا گوشیهایش را فقط اندکی بالاتر از قیمت تمام شدهی ساخت آنها، قیمتگذاری میکند. با اینکه شرکت سامسونگ بسیار بزرگتر از اپل است و محصولات بسیار بیشتر و متنوعتری را وارد بازار میکند، اما گوشیهای آیفون نیز از فناوریهای بسیار پیشرفته و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. گوشی های سری Y یا محصولات میان رده هواوی، عمدتاً از صفحهنمایشهای LCD برخوردار هستند و بسته به مدلهای مختلف با یکی از تراشههای کایرین و مدیاتک عرضه میشوند. کنار گذاشتن باتری قابل تعویض، به شرکت های سازنده اجازه می دهد که فضای داخل گوشی را بهتر مدیریت کنند به همین دلیل باتری هیچ یک از گوشی های جدید قابل تعویض نیست. البته همانطور که اشاره شد، شیائومی کنترل کامل اپلیکیشنها را در اختیار کاربر قرار داده و مدیریت آن ها را سادهتر کرده است. قابلیت شخصی سازی و مدیریت اپلیکیشنها در این گوشی با پیشرفت روبهرو بوده و حتی امکان قفل کردن برنامهها با کد پین یا حتی اثرانگشت نیز برای کاربران فراهم آمده است. در قاب جلویی این گوشی شاهد یک ناچ قطرهای هستیم که دوربین سلفی را در بر گرفته و از طرفی بدنه پشتی این گوشی میزبان حسگر اثرانگشت است.

در واقع بر تولید محصولات شیک و سرگرمکننده تمرکز داشته و یکی دیگر از خطوط تولید این کمپانی بوده که امکانات بسیار عالیرا ارائه میدهند، به طوری که میتوان عملکرد برخی از انواع گوشی هواوی را بین مدلهای میانرده و پرچمدار قلمداد کرد. با این حال، این گوشی فقط در چین موجود بود و به کشورهای دیگر صادر نشد. این ویژگی شیائومی، به ویژه از آن جایی که این شرکت در چین واقع شده است، میتواند هر کسی را در خرید گوشی شیائومی مردد کند. شرکت سینا اوایل سال جاری قرارداد میزبانی ابری را با بانک خلق چین امضا کرده بود و بنظر میرسد که توانسته قابلیت پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال (DCEP) را درون یک والت سخت افزاری ادغام کند. این فریمورک، تجربهی کار کردن با اندروید را تا حد زیادی دگرگون کرده است که بسیاری از کاربران را خسته میکند. و محصولات خود را تحتنام اپراتورهایی مثل تی-موبایل عرضه میکرد. وب سایت مقداد آی تی بهعنوان پیشرو در زمینه ارائه تنوع عالی از گوشیهای هوشمند، به شما کمک میکند که قیمت هر کدام از محصولات را مقایسه کرده و بسته به نیاز و سطح بودجه خود، یک گزینه عالی برای خرید انتخاب کنید.

البته این شرکت پس از مدتی از تولید هر مدل، تغییراتی جزئی در آن ایجاد میکند تا آن گوشی به روز باقی بماند. شیائومی چه محصولاتی تولید میکند؟ خوشبختانه، این شرکت محصولاتی جدید از این سری وارد بازار خواهد کرد. هر سال یک شمارهی جدید از این رده وارد بازار میشود و جدیدترین آنها، Mi 11 است. با این حال، سری Mi Mix، یک محصول جدید وارد بازار کرده است: گوشی شیائومی می میکس فولد . اچ تی سی مدل میانرده جدید خود را با قیمت 295 دلار در کشور تایوان معرفی کرده است. ظرف چندین ماه شیائومی اولین محصول خودش را معرفی کرد: یک فریم ورک MIUI که روی اغلب گوشیهای اندرویدی نصب میشد. امروزه خرید گوشی شیائومی در خود چین، هند، اغلب کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله ایران امکانپذیر است. تکنولوژی 5G هنوز به صورت عمومی قابل استفاده نیست اما اگر از جمله افرادی هستید که دیر به دیر گوشی خود را عوض میکنید بهتر است همین حالا اقدام به خرید گوشی 5G کنید. مدل کسبوکار شیائومی، به جای تمرکز روی بازارهای توسعه یافته از جمله اروپا و ایالات متحده، روی بازارهای در حال توسعه متمرکز است. از آن جایی که ردمی نوت 8 در میان گوشیهای مقرون به صرفه شجاعانه قد علم کرده و هواخواهان ویژه خود را یافته بد نیست تا در این فرصت به نقد و بررسی کامل این گوشی بپردازیم.

در صورتی که مشکل با موارد بالا حل نشد، ریست فکتوری را انجام دهید. البته، این گفته در تمامی موارد صادق نیست. به علاوه، تبلیغاتی که در این پوسته نمایش داده میشوند، یکی از دلایلی است که برای کاربران چندان خوشایند نیست ولی باعث میشود که این شرکت بتواند گوشیهایش را با قیمتهای بسیار پایینی وارد بازار کند. جدیدترین گوشیهای شیائومی می نوت، گوشی Mi Note 10 و گوشی شیائومی می نوت ۱۰ پرو هستند که هر دوی آنها در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار شدند. نهایتا این سری گوشی شیائومی به عنوان یک برند جدید، از این غول چینی جدا شد و گوشی پوکو اف ۲ پرو را وارد بازار کرد. این گوشی هوشمند جدید، دارای یک پردازندهی پرچمدار (اسنپدراگون ۸۴۵) و در عین حال، قیمتی بسیار پایین است.

شیائومی چگونه میتواند گوشیهایش را با این قیمتهای پایین وارد بازار کند و سود هم ببرد؟ گوشی اچ تی سی Desire 820 در سال 2014 ساخته و وارد بازار شده است. باتری گوشی اچ تی سی HTC Desire 625 را میتوانید با نازلترین قیمت و به صورت کاملا اورجینال از دکترباتری تهیه کنید. با این حال، حتی در سال ۲۰۱۹، از نظر سختافزاری چندان قوی نبود و در مقایسه با گوشیهای امروزی، یک گوشی کاملا ضعیف محسوب میشود. شرکت شیائومی در تولید گوشی های خود دو فاکتور مهم را در نظر می گیرد تا خرید گوشی شیائومی، اولویت اول مشتریان شود.