باید گوشی شما Jailbreak شده باشد 9to5mac Farsi

این گوشی اپل نه تنها از نظر فناوری با سایر آیفون ها متفاوت است بلکه شکل ظاهری آن نیز تغییرات بسیاری به خود دیده به طوری که تمام قاب جلویی آنرا صفحه نمایش پوشانده و از دکمه فیزیکی هوم آیفون هم خبری نیست. یکی از چالشهای اپل در طراحی سخت افزاری آیفون ۲۰۲۱ عمر باتری بوده که حالا به لطف تلاشهای این شرکت ما شاهد افزایش ۲.۵ ساعت از عمر باتری هستیم. علاوه بر این، رنگهای متنوع و مختلفی هم برای این گوشی در نظر گرفته نشده است تا گوشی حرفهای و جدید اپل از هر نظر خاص باشد. با توجه به افزایش تقاضای مصرف پروپیلن در سال های گذشته، شرکت های چند ملیتی تمرکز ویژه ای بر روی توسعه فرایندهای با بازدهی بالا داشته اند چرا که روش های با بازدهی پایین به تنهایی پاسخ گوی تقاضا نمی باشند. خلاصه بگوییم، اگر به دنبال بهترین گوشیهای شیائومی هستید، باید یکی از پرچمداران سری Mi را انتخاب کنید. در گوشیهای سامسونگ، سری نوت به گوشیهای ردهبالای مدیریتی این شرکت اختصاص دارد، اما در گوشیهای شیائومی، سری Mi Note در واقع در سطح پایینتری نسبت به پرچمداران اصلی قرار میگیرد.

در این قسمت از وارد کردن شمارههای غلط بپرهیزید زیرا که ممکن است اکانت شما برای همیشه بسته شود. زیرا موارد مربوط به ال سی دی موبایل، نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و عدم توجه به این موضوع، گوشی شما را به کل غیرقابل استفاده، خواهد کرد. از اعداد و ارقام مربوط به دوربینها که بگذریم، حالت شب (Night Mode) در این آیفون خروجی فوقالعادهای به همراه دارد که استانداردهای عکسبرداری در نور کم هوآوی و گوگل را جابجا کرده است. اپل از محبوب ترین برندها در زمینه تولید و عرضه گوشی است که دنبال کنندگان و علاقه مندان بسیاری را دارد. اپل به مناسبت ده سالگی گوشی های آیفون محصولی ویژه با نام iPhone X معرفی کرد که مجهزترین آیفون از نظر امکانات تا به امروز است.

از تبلیغات موجود در MIUI گرفته تا جمعآوری اطلاعات در اپلیکیشنهای مختلف و سایر اطلاعات، این شرکت هزینههای تولید را از طریق کسب درآمد از استفاده شما از گوشی، جبران میکند. به همین دلیل نمایندگی رسمی گوشیاتو، در عرضه ی ساعت های هوشمند سامسونگ و اپل نیز فعالیت دارد تا بتواند از این طریق نیز، نیاز های مشتریان عزیز را مرتفع سازد. سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یک موبایل فروشی با نصب اپل آیدی بر روی گوشیهای آیفون، اقدام به اخاذی از مشتریان خود کرده بود. با توجه به قیمتهای پایین گوشیهای شیائومی، منطقی است که تمرکز این شرکت روی کشورهایی باشد که مردم در آن به دنبال محصولات ارزان هستند.

توضیح این نکته که دومین شرکت بزرگ تولیدکننده دنیا تنها دو شعبه فروش حضوری دارد و روش فروش خود را بر بخش آنلاین متمرکز کرده است راهگشای گره ذهنی ما نسبت به قیمت ارزان گوشی های شیائومی است. عنوانی که مردم دنیا به این سری از گوشی ها داده اند خرید ارزانترین گوشی شیائومی است.سری ردمی با تولید گوشی موبایل ارزان قیمت آغاز به کار کرد و در واقع ارزانترین راه ممکن برای خرید گوشی شیائومی برای افرادی بوده که توان خرید گوشیهای گرانقیمت سری می یا می نوت را نداشتند. به عنوان مثال، گوشی Xiaomi Mi 11 یکی از اولین محصولاتی بوده که با چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 888 در بازار عرضه شد. گوشی های آیفون از کیفیت بالایی برخوردار اند و از بهترین و پرطرفدار ترین محصولات هستند اما شرکتهای چینی نسخه های کپی این گوشی های را تولید و به بازار عرضه می کنند. آیفون 13 همچنان لبههای تخت را از نسل پیشین خود به ارث برده است و با نمایشگر ۶.۱ اینچی بدون حاشیه خود، نهایت امکان مشاهده محتوای تصویری را برای کاربران فراهم آورده است. دسترسی طولانی مدت در بازار به گوشی موبایل شیائومی چطور ممکن شده است ؟

ما در اینجا به 3 دلیل مهم که باعث چنین موفقیتی شده است، اشاره میکنیم. ردمی از سال 2019 به عنوان یک برند مستقل تحت نظر شیائومی فعالیت میکند. این موضوع با گذر زمان مشخص خواهد شد، اما در حال حاضر میتواند پوکو را به عنوان برندی شناخت که گوشیهایی باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه میکند. البته مدل می 1 منحصر به بازار چین بوده و در بازارهای غربی عرضه نشده است. چندوقتی خبری از سری جدید پوکو نبود، تا اینکه نهایتاً پوکو هم به عنوان یک برند مستقل فعالیت خود را آغاز کرده و جایگزین مدل F1 را با نام Poco F2 Pro روانه بازار کرد.

شرکت اپل، هر ساله گوشی های آیفون جدید خود را به بهترین و جدید ترین سخت افزار موجود تجهیز می کند که عملکرد و سرعت بسیار بالایی را برای آیفون ها به ارمغان می آورد. البته شیائومی در سالهای اخیر سعی کرده که ظاهر MIUI را از یک نمونه کپی از iOS، به ظاهر اندروید خام نزدیکتر کند، موضوعی که قطعاً رضایت بسیاری از افراد را جلب خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این شرکت چگونه میخواهد خود را از شیائومی متمایز کند، به عنوان مثال مدلهای Poco F2 Pro، Poco X2، Poco M2 Pro و Poco F3 همگی مدلهایی از شیائومی بودهاند که با نام جدید پوکو روانه بازار شدند. شاید این موضوع برای همه خوشایند نباشد، به خصوص که بیشتر اطلاعات جمعآوری شده در سرورهای این شرکت در چین قرار میگیرد. هر سری محصولی با یک عدد همراه است، علاوه بر این محصول، شاخههای فرعی دیگری نیز در هر نسل عرضه میشوند که قیمتی کمتر یا بیشتر از مدل اصلی دارند. متأسفانه شیائومی محصولات خود را برای بازارهای مختلف در نظر گرفته و هر محصول، در مناطق محدودی عرضه میشود. متأسفانه روند عرضه محصولات این سری چندان پایدار نبوده و آخرین گوشی سری Mi A، مدل Mi A3 میباشد که در سال 2019 عرضه شده است.

آیفون ایکس اس 5.8 اینچی و iPhone XS Max 6.5 اینچی بود و در ساخت هردوی آنها از دوربین دوگانه استفاده شده بود. فروش آیفون ایکس یا همان ۱۰ در بازار ایران با قیمتهای نجومی در حالی آغاز شد که این گوشی از سوی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران قاچاق شناخته شده و نمیتواند خدمات اپراتوری بگیرد. از آنجاییکه آیفون بهصورت رسمی وارد کشور نمیشود و اپل در ایران نماینده قانونی ندارد، قیمت این گوشیها نسبت به دیگر برندها کمی بالاتر است. آیفون ۱۰ از روز یکشنبه ۱۶ آبان به بازارهای جهانی وارد شده است اما افرادی که سفارش این محصول را برای واردات به ایران ثبت کردهاند، تاکنون این کالا را وارد نکردهاند؛ بنابراین اگر هم آیفون ایکسی در بازار ایران باشد، قاچاق است و در صورت خریداری، موفق به دریافت سرویس نخواهد شد.

جدیدترین گوشیهای گیمینگ شیائومی ، یعنی سری Black Shark 4 با چیپستهای اسنپدراگون 888 و 870، نمایشگرهای دارای نرخ تازهسازی بالا، مشخصات قدرتمند و طراحی منحصربهفرد مناسب برای بازی همراه هستند. این سری در چهار مدل آیفون ۶، آیفون 6S، آیفون ۶ پلاس و آیفون 6S Plus تولید شد. مثلاً فناوری بریدگی صفحه نمایش برای اولین بار در آیفون X به دنیا معرفی شد. با این حال، سختافزار میانرده این گوشی در مقایسه با استانداردهای امروزی بسیار ضعیف به نظر میرسد. البته به لطف پروژه Android One این گوشی در حال حاضر اندروید 11 را نیز دریافت کرده است. طراحی ساده و تمام شیشه با صفحه نمایش زیبا ۵٫۸ اینچی Super Retina، تراشه A11 Bionic، شارژ بی سیم و دوربین های دوگانه تثبیت کننده تصویر نوری تنها بخشی از ویژگی های فوق العاده این محصول به شمار می آیند. البته هنوز هم گوشیهای هوشمند شیائومی در ایالات متحده عرضه نشده و شرکت چینی به فروش گوشیهای ساده در این کشور میپردازد. در حال حاضر بیشتر شرکتها به جای استفاده از اندروید خام، محصولات خود را با رابط کاربری اختصاصی خود عرضه میکنند، این موضوع به آنها اجازه میدهد که امکانات بیشتری را در گوشیهای خود قرار داده و نوعی برند برای خود بسازند.

سری Mi بهترین محصولات شیائومی را تشکیل میدهد. البته تبلیغات مزاحم و عرضه کند بهروزرسانی نسخههای اندروید، هنوز هم در گوشیهای شیائومی وجود دارد. سری میکس هنوز هم شاهد محصولات جدید بوده و آخرین گوشی این سری، Mi Mix Fold نام دارد. می میکس Fold محصولی مشابه با Galaxy Z Fold 2 بوده که با قیمتی مناسبتر روانه بازار شده است. برخیها برادر بزرگ خانواده iPhone 11 یعنی Pro Max را بهترین گوشی حال حاضر بازار نامیدند و برخی دیگر از قیمت بالای این گوشی انتظارات بسیار بیشتری داشتند. خانواده Mi 11 علاوه بر مدل معمولی، شامل مدلهای Pro، Lite و Ultra نیز میشود. تقریباً یک سال پس از طوفانی که اپل در ژوئن ۲۰۰۷ با معرفی اولین نسل iPhone به راه انداخت، دومین عضو این خانواده نیز با تغییرات کم و بیش قابل توجه به بازار ارائه گردیدهاست و دو فاکتور توزیع گسترده و حوزه قیمتی مناسب، آن را به بزرگترین رقیب برای iPhone کلاسیک بدل کردهاست. شیائومی در این سری جدیدترین تکنولوژی خود را به کار گرفته و محصولاتی خلاقانه را عرضه میکند. هر سال یک مدل جدید از این سری عرضه میشود که در حال حاضر جدیدترین نسخه آن، Mi 11 نام دارد.

هرچند در نهایت سیستم عامل های اندروید بیشترین بازدید را دارند، اما اکثر برنامه ها اولین بار در فروشگاه برنامه اپل یا همانApple App Store حضور دارند. در این روز بسیاری از علاقهمندان با تشکیل صفهای طولانی در برابر فروشگاههای اپل و شرکت ایتی اند تی در صف ایستادند تا جزو اولین کسانی باشند که این گوشی را میخرند. برای خرید جدیدترین مدلهای گوشی شیائومی در زمان عرضه لازم نیست مثل شرکت اپل در صف های طولانی انتظار بایستید و در نهایت هم با تاخیر های زمانی 3 تا 6 ماهه یک مدل جدید آیفون بخرید فقط کافیه که در زمان عرضه به وب سایت شرکت Xiaomi سر بزنید در چند ثانیه صاحب یک مدل جدید از سری گوشی های شیائومی بشید. لیسا جکسون مدیر بخش محیط زیست اپل درباره علت حذف شارژر از جعبه گوشی های جدیدترین سری آیفون گفت: “حذف شارژر و ایربادهای سیمی باعث کاهش انتشار کربن شده و از استخراج و استفاده از مواد گران بها جلوگیری می کند. علاوه بر این این موضوع به کوچکتر شدن جعبه گوشی های آیفون منجر می شود، در نتیجه تعداد بسته های بیشتری را می توان با جعبه های حمل و نقل جا به جا کرد و آلودگی های محیط زیستی که به سبب این نقل و انتقالات ایجاد می شود را کاهش داد.” البته این اقدام اپل باعث نارضایتی کاربران زیادی شد و عده بسیاری به این موضوع انتقاد کردند که اپل با این کار قصد درآمدزایی بیشتری از طریق فروش لوازم جانبی دارد.

مقدار رم و حافظه داخلی آیفون 12 و 12 مینی به 4 و 256 گیگابایت محدود میشد؛ اما دو مدل Pro در ورژنهای 6 و 512 گیگابایتی هم به بازار عرضه شدند. مقدار رم تمام گوشیهای این سری، 4 گیگابایت بود؛ اما حافظه داخلی نسخه استاندارد به 256 گیگابایت محدود میشد، درحالیکه دو مدل دیگر تا 512 گیگابایت فضای ذخیرهسازی را در اختیار کاربران قرار میدادند. سیستم عامل پیشفرض iPhone X در زمان عرضه iOS 11.1.1 است که قابل ارتقا بوده، این محصول در دو ظرفیت حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایت تولید شده و از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند. همانطور که گفته شد شرکت هواوی گوشیهای موبایل پایینرده و میان ردهخود را در دو خط تولید جداگانه، Honor و سریY تولید کرده است. همانطور که MIUI، در واقع هویت گوشیهای شیائومی در دنیای اندروید را تشکیل میدهد.

MIUI در سالهای ابتدایی بسیاری از امکانات اساسی اندروید از جمله منوی برنامهها را به همراه نداشت، همین موضوع باعث شد تا بسیاری از افراد، نسبت به این رابط کاربری دید منفی پیدا کرده و آن را با iOS مقایسه کنند. از همین رو، شیائومی سری Mi A را تحت پروژه اندروید وان و با رابط کاربری اندروید خام روانه بازار نمود. اما در بازار رقابتی گوشی شیائومی چگونه این کار را انجام میدهد؟ همچنین میتوانید با جستوجو در اینترنت، نحوه آنلاک کردن بوت لودر گوشی و نصب رام کاستوم روی گوشی را یاد بگیرید. برای افزایش رام خود میتوانید از کارت حافظه micro SD نیز استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید، برنامه هایی که از کارت حافظه ذخیره میشوند و اجرا میشوند کندتر هستند. برای این کار باید به وبسایت CheckCoverage اپل مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال یا IMEI پشت جعبه، از وضعیت روشن شدن دستگاه و یا آکبند بودن آن مطمئن شد. وارد مرورگر شده و سایت org را جستجو کنید. این موارد در بین محصولات شیائومی به دفعات مشاهده میشود، در نتیجه توصیه میکنیم که در هنگام خرید یک محصول از برند شیائومی، به مشخصات گوشی شیائومی در سختافزارها و امکانات به کاربرده شده در آنها دقت کنید.

بله، گوشی Mi A3 یکی از آخرین گوشیهای شیائومی است که بدون رابط کاربری MIUI عرضه شده است. به خصوص در بازار هند که شیائومی با اختلاف موفقترین برند بوده و با فاصله زیادی شرکتهای دیگر از جمله اپل و سامسونگ را پشت سر گذاشته است. ساده بگوییم، این رابط کاربری به گونهای است که یا عاشق آن میشوید و یا از آن متنفر خواهید شد. MIUI (با تلفظ مییوآی) نامی است که شیائومی برای رابط کاربری محصولات خود در نظر گرفته است. همچنین با بررسی مدل گوشی نیز می توانید بفهمید که آیا گوشی اورجینال و اصل است و یا یک گوشی ریفربیشید و مدل تعمیری است. همچنین احتمالاً در ادامه سال، شاهد مدلهای سری Mi 11T نیز خواهیم بود. این رویه در سال بعد یعنی آیفون ۶ اس نیز ادامه داشت و تفاوت نسخه معمولی و پلاس آن تنها به همین موارد محدود میشد. اگر به برند سامسونگ علاقمند هستید و تمایل دارید گوشی خود را از بین محصولات این شرکت انتخاب کنید حتماً ادامهی این مقاله را مطالعه کنید. در سالهای اخیر تمایل افراد نسبت به خرید آنلاین گوشی موبایل اپل و سایر محصولات و کالاهای دیجیتال، افزایش یافتهاست. این شرکت به تازگی مدلهایی را با مشخصات پرچمدار عرضه نموده که به عنوان مثال میتوان به گوشی Redmi K40 Pro Plus اشاره کرد.

آیا گوشیهای شیائومی به سرویسهای گوگل دسترسی دارند؟ بله، گوشیهای گلوبال شیائومی به طور کامل به سرویسها، برنامهها و فروشگاه پلی گوگل دسترسی دارند. پس از نصب به آسانی به تمامی اپها دسترسی خواهید داشت. شیائومی تمامی محصولات خود را با حاشیه سود بسیار اندک عرضه میکند. موبایلهای امروزی از نظر تکنولوژی بسیار هوشمند طراحی شدهاند و روز به روز میزان این هوشمندی در موبایلها افزایش پیدا میکند. رم به کار رفته در این محصول 3 گیگابایت می باشد که در کنار پردازنده جدید و قدرتمند Apple A11 Bionic با سرعت بالایی داده ها را پردازش می کند. فناوری های بلوتوث، وایفای و شبکه های مخابراتی که پر سرعت ترین شان 4G است و سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را به محصول می دهد، راه های ارتباطی هستند که برای iPhone X در نظر گرفته شده اند.

مؤسس شیائومی، آقای Jei Lun با جمع کردن تعدادی از متخصصین عرصه تکنولوژی (از جمله کارمندان سابق گوگل و موتورولا) و اعلام اهداف شرکت مورد تأسیس خود، در همان روزهای اول موفق شد میلیونها دلار سرمایه سایت 9to5mac جذب کند. در هرحال، Apple در زمان معرفی سری آیفون 13، این قیمتها را برای ورژن پایه 4 مدل آن در نظر گرفت: قیمت آیفون 13 مینی 699 دلار، قیمت آیفون 13 استاندارد 799 دلار، قیمت آیفون 13 پرو 999 دلار و قیمت آیفون 13 پرو مکس 1099 دلار، قیمت آیفون SE نسل دوم 399 دلار. این رویه در تولید آیفونهای سری ۱۳ نیز تکرار شد. به عنوان مثال گوشیهای این سری دارای ماشههای مخصوص بازی بوده که تجربه بهتری از بازیهای موبایلی را در اختیار کاربران قرار میدهند. یکی از قابلیتهای جدیدی که به آیفون ایکس اضافه شده، انیموجی (Animoji) نام دارد.