با ادامه شکست رقبا، رویکرد «زمان خود را» اپل عاقلانه نشان می‌دهد


اپل به خاطر صرف وقت خود با فناوری های جدید شهرت دارد. او به ندرت اولین کسی است که محصولاتی را ارائه می دهد، اما اغلب پیشنهادی ارائه می دهد که استاندارد جدیدی را تعیین می کند.

این رویکرد همواره مورد انتقاد بوده و امروزه نیز این گونه است. اما شکست های اخیر برخی از بزرگترین رقبای اپل، به ویژه در فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و روباتیک، بار دیگر مزیت روش اپل را ثابت کرده است.

سلسله ناکامی های رقبا ادامه دارد

اوایل امروز، آمازون اعلام کرد که ساخت روبات‌های چرخدار به سبک Wall-E را برای مشاغل متوقف می‌کند. Astro for Home هنوز وجود دارد، اما نسخه Business تمام شده است. این تغییر رخ می دهد:

  • تنها هفت ماه پس از راه اندازی Astro for Business
  • با بازپرداخت کامل برای مشتریانی که آن را خریداری کرده اند
  • و اجازه دهید اشاره کنم: این ربات ها نه تنها از بازار حذف شده اند، بلکه در واقع کاملا آجری هستند

گزارش‌هایی وجود دارد که اپل در حال کار بر روی محصولات روباتیک خود است، اما به سبک کلاسیک اپل، تا زمانی که برای زمان پربیننده آماده نشوند، در مورد آنها چیزی نخواهیم شنید.

بدون شک با نزدیک شدن به عرضه محصولات رباتیک اپل، مطالبی درباره تاخیر این شرکت نوشته خواهد شد.

اما در واقع، تصور کنید که این شرکت یک ربات راه اندازی می کند، سپس شش ماه بعد فروش را متوقف می کند و آن را مسدود می کند. چه کسی این کار را می کند؟

آمازون تنها نمونه اخیر یک محصول خراب نیست که شکست خورده است. مایکروسافت با عرضه رایانه شخصی Copilot Plus خود، اپل را در شرایط سختی قرار داد و دائماً محصولات خود را با MacBook Air M3 مقایسه کرد.

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت

هدف بازاریابی مایکروسافت برای کامپیوترهای جدیدش کاملاً بر هوش مصنوعی متمرکز است. اما ویژگی شاخص هوش مصنوعی، Recall، یک فاجعه امنیتی نامیده شد، سپس از یک ویژگی غیرفعال به یک ویژگی فعال منتقل شد، قبل از اینکه در نهایت شاهد تاخیر در عرضه عمومی آن برای مدت نامحدود باشیم.

پس از کنفرانس مطبوعاتی بزرگ مایکروسافت، کارشناسان اشاره کردند که اپل در زمینه هوش مصنوعی “عقب” است. در حالی که، البته، این شرکت بی سر و صدا بر روی ارائه هوشمند اپل خود برای WWDC کار می کرد.

آیا هوش مصنوعی حوزه مهمی برای اپل است؟ البته. آیا شرکت از جنبه‌های خاصی «پشت» است؟ البته. اما پیشنهادات هوش مصنوعی آن، زمانی که پاییز امسال وارد بازار شوند، احتمالاً همچنان بهترین شانس را برای تبدیل شدن به جریان اصلی هوش مصنوعی دارند.

و احتمالاً بدون ایجاد شکست های شرم آور هوش مصنوعی مانند این.

انجام درست کارها زمان می برد

به طور کلی، وقت گذاشتن و انجام کاری خوب یک فرمول برنده است.

مطمئناً این مورد برای اپل بوده است.

من نمی گویم که محصولات اپل همیشه بهتر از رقبای خود هستند. اما این شرکت بارها و بارها ثابت کرده است که می تواند با صرف زمان و ایجاد محصولات با رویکردی متفکرانه به موفقیت های خارق العاده ای دست یابد.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا تاکتیک های اپل در زمینه هدست های واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و روباتیک موفق خواهند بود یا خیر. با تمام آنچه می دانیم، آنها ممکن است یک شکست باشند.

اما من اصلاً شرکت را سرزنش نمی کنم که در این زمینه ها وقت گذاشته است. نه تنها از بسیاری از شکست های شرم آور رقبای خود جلوگیری می کند، بلکه تمایل دارد محصولات بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

و آیا محصولات بهتر آن چیزی نیست که همه ما می خواهیم؟

شما چی فکر میکنید ؟ موافقید؟ مخالف بودن ؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی