برتری اپل نسبت به اینتل توسط دو پیشکسوت کلیدی صنعت توصیف شده است

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

اما آنهایی بودند به دنبال به حداقل رساندن میزان برتری اپل

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


هدف M1 نه تنها رفع مشکلات اینتل، بلکه PPC نیز بود. او از دهه گذشته + یاد می گرفت.

در مورد دستگاه‌های x86، SIP (سیستم در بسته) اینتل اعتراف به ناتوانی آن‌ها در ادغام تمام ارگان‌های CPU در یک SoC (سیستم روی تراشه) است.

در حالی که پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل ممکن است در توصیف اپل سیلیکون به عنوان “بسیار خوب” اکراه داشته باشد، او اعتراف کرد که شرکت کوپرتینویی موفق شده است تراشه ای بهتر از هر چیزی که توسط شرکت خودش ارائه می شود بسازد.

در نتیجه، عملکرد SIP به دلیل سرعت اتصال کمتر آن، به ویژه در مقایسه با یک SoC کاملاً یکپارچه، آسیب می‌بیند. به عنوان مثال، انتقال حافظه ارائه شده توسط M1 Pro و Max به 200 و 400 گیگابیت در ثانیه می رسد، سرعتی که در اجرای یک CPU SIP دست نیافتنی است.

استیون سینوفسکی درباره “نوآوری شگفت انگیز” اپل

به‌ویژه، او می‌گوید، اینتل نتوانسته است راز کلیدی موفقیت اپل سیلیکون را کشف کند: قرار دادن همه چیز در یک تراشه.

با این حال، دو پیشکسوت صنعت هر دو گفته اند که این نوع اخراج مزخرف است.

ژان لوئیس گاسی برتری اپل نسبت به اینتل است

Sinofsky مک بوک پرو مبتنی بر M1 را به عنوان “نوآوری خیره کننده” توصیف می کند که ما را در تاریخچه تراشه های اپل از PowerPC می برد. او گفت که اپل موتورولا را به مقصد PowerPC ترک کرد، به همان دلیلی که اکنون اینتل را به خاطر تراشه های خود کنار گذاشته است.

با این حال، کسانی بودند که پیشنهاد کردند این پیشروی اندک یا موقتی است. دو شخصیت با این ادعا مخالفت می کنند: رهبر سابق مک ژان لوئیس گاسی و رئیس سابق ویندوز استیون سینوفسکی.

او گفت که M1 Pro و M1 Max نشان می‌دهند که اپل می‌تواند اینتل را شکست دهد همه چیزنه فقط عملکرد

اپل اساساً توسط یک شریک تراشه معلق ماند، زمانی که محصول اصلی آنها به مشتریان یک رایانه بود. وضعیت غیرممکن به نظر می رسید […]

Jean-Louis Gassée زمانی سمت استیو جابز را به عنوان رئیس توسعه مکینتاش بر عهده داشت و زمانی به شدت انتظار داشت که مدیر عامل شرکت شود. که در یک پست وبلاگاو مقایسه دریاچه توسکا را کنار می‌گذارد – که الف را مقایسه می‌کند روان، سلیس تولید لپ تاپ تراشه با a پیش بینی شده است تراشه برای کامپیوترهای رومیزی. این به وضوح مضحک است، زیرا خود اپل در حال کار بر روی یک تراشه دسکتاپ بسیار سریعتر برای مک پرو بعدی است و این مبنایی برای مقایسه با همان خواهد بود.

حتی بر اساس برآوردهای عملکرد خود اپل، این تراشه کندتر از پردازنده آلدر لیک آینده اینتل خواهد بود.

تراشه M1 تحقق تمام کارهای آی پد و آیفون (حسگرها، سیستم عامل پورت، امنیت، مدیریت انرژی، گرافیک و غیره) بود.

وقتی امروز به M1 Pro/Max نگاه می کنید، فکر کردن به این موضوع از نظر عملکرد وسوسه انگیز است، اما عملکرد به ازای هر وات و گرافیک یکپارچه و حافظه یکپارچه و پردازنده های برنامه یکپارچه نوآوری در جهتی کاملاً متفاوت است. […]

سینوفسکی رئیس سابق ویندوز بود که مایکروسافت را از گمنامی ویستا خارج کرد و از طریق وارونه کردن کامل رویکرد این شرکت به ویندوز 7 وارد شد. به جای اینکه خیلی قول بدهی و بعد چیزی ارائه نکنی، سینوفسکی رویکردی شبیه به اپل را در پیش گرفت و تا زمانی که محصولی باکیفیت آماده عرضه نداشت، چیزی نگفت.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

پیشتازی اپل نسبت به اینتل در تراشه های لپ تاپ غیرقابل انکار است، حتی توسط خود سازنده تراشه های آمریکایی. یک غواصی عمیق نشان داد که مک‌بوک پرو جدید حتی با بهترین رایانه‌های شخصی رومیزی مجهز به تراشه‌های اینتل رقابت می‌کند، و داستان مشابهی در برابر پردازنده‌های گرافیکی فوق‌العاده پیشرفته در حال ظهور است.

قابلیت‌های M1x حافظه مشترک، SoC که نه تنها کوچک‌تر است، بلکه عملکردهای کمکی بسیار زیادی دارد، Pro Res، SSD فوق‌العاده سریع، حتی چندین پورت TB – همه این موارد به نرم‌افزار عمیق یکپارچه نیاز دارند (از چیپست گرفته تا تجربه).

هر دو قطعات ارزش خواندن کامل را دارند برای یک نسخه سبک تر، نگاه کنید به از بین بردن ماکالوپه برخی از پوشش های رد کننده