بررسی آیفون ۱۴ پرو در برابر ۱۳ پرو بررسی تفاوت‌های کلیدی

اپل با معرفی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از صفحه نمایش ProMotion رونمایی کرد. حالا این صفحه نمایش را روی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هم مشاهده می‌کنیم. در ادامه بررسی iphone 14 pro max باید به طراحی دوربین پشت اشاره کنیم. آیفون ۱۴ پرو مکس در قسمت طراحی دوربین پشت هم بسیار به آیفون ۱۳ پرو مکس شبیه است.

  • علاوه‌بر‌این به گفته اپل، لنزهای اولتراواید و تله فوتو با حفظ همان کیفیت قبلی به روز شده و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth نیز دارای فوکوس خودکار شده است.
  • آیفون استاندارد ۱۳ مانند آیفون ۱۲ همچنان از پنل ۶۰ هرتزی استفاده می‌کند.
  • آنچه مهم است ویژگی‌های جدیدی مانند حالت سینمایی و Dolby Vision با سرعت 60 فریم بر ثانیه در A15 و Deep Fusion در A14 و …است که SoC آنها را فعال می‌کند.
  • آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس برای نخستین بار با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED، سخت‌افزار دوربین جدید (قابلیت ضبط ویدیوهای سینماتیک)، سخت‌افزار داخلی کاملا جدید و باتری‌هایی با ظرفیت بالا (دوام باتری بیش از یک روز) عرضه شدند.

آیفون برای جلوگیری از افزایش بیش از حد حرارت به ناچار عملکرد تراشه را تا ۳۰ کاهش می‌دهد که نسبت به رقبا چندان ناامید کننده نیست. در زمان بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه 15 سیستم عامل iOS روی آنها 9to5mac نصب شده و طبق سنت اپل به‌روزرسانی‌های آینده را دستکم تا ۶ نسل دریافت خواهند کرد. در ادامه با بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس همراه درجه باشید تا نگاهی عمیق و همه جانبه به شاهکارهای جدید اپل بیندازیم.

آیا با پورت لایتنینگ خداحافظی می کنیم؟ همه چیز درباره قرارداد اتحادیه اروپا

اپل در این زمینه نیز ریسک نکرده و شما همچنان با قاب و شیشه در بدنه دستگاه سر و کار دارید و استاندارد IP67 نیز برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار وجود دارد. نکته مهم دیگر در این زمینه لغزنده بودن دستگاه در دست است، که شاید به خاطر نازک بودن آن باشد. شما می‌توانید از حالت پرتره برای عکاسی از اجسام ساکن که انسان یا حیوان نیستند نیز استفاده کنید.

سیستم عامل و رابط کاربری

بسیاری از افرادی که برای خرید آيفون 13 اقدام می‌کنند، نسخه‌های قدیمی‌تر این محصول را داشته یا در طرح تعویض محصولات اپل شرکت کرده‌اند. به عنوان یکی از بهترین قابلیت‌های جدید دوربین، می‌توان به استایل‌های عکاسی اشاره کرد. به این ترتیب زمانی که تصویر خروجی را مشاهده کنید، با اطمینان کامل می‌توانید این موضوع را از زاویه یا فیلترهای قرار گرفته روی تصویر تشخیص دهید. البته پس از چند سال کار کردن با آیفون‌های مجهز به فیس آیدی، وجود ناچ به هیچ وجه شما را آزار نخواهد داد. همچنین از آن جا که اپل هیچ استفاده‌ای از این کاهش ابعاد ناچ نکرده است، لذا چنین تغییری آنچنان که باید و شاید به چشم کاربران نمی‌آید.

FaceTime اکنون به شما اجازه می‌دهد با استفاده از یک لینک، کاربران اندروید را دعوت و به تماس‌های خود اضافه کنید. امکان جداسازی نویز پس‌زمینه و ایجاد صداهای مختلف از جمله دیگر ویژگی‌های آن است. در مورد صفحه نمایش، اندازه نسبت به محصول سال گذشته اپل تغییری نکرده است. گوشی آیفون ۱۳ همچنان از یک پنل ۶٫۱ اینچی OLED با حاشیه‌های بسیار نازک استفاده کرده است.