بررسی اولیه آیفون 14 پرو iPhone 14 Pro؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها تکراتو

شاید خواهان لنزهای تله‌فوتو و ماکرو باشید، اما حالت سینماتیک و Dolby Vision این کمبودها را پوشش می‌دهند. دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو مکس هم برای اولین‌بار به فوکوس خودکار مجهز شده و می‌تواند عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت کند. برای اینکه بیشتر متوجه عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس شوید، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم.

  • مخالفان بر این عقیده‌اند که این صفحه‌نمایش با دارا بودن رزولوشن پایین، حاشیه‌های فراوان و اندازه کوچک چیز خاصی برای تعریف ندارد و اپل می‌توانست بهتر از این‌ها عمل کند.
  • نویز یا وزوز صدای اسپیکر‌ها ممکن است در اثر تجمع گرد و غبار در منافذ آن‌ها باشد.
  • آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس سال گذشته طراحی آیفون ۱۲ با استقبال بالایی مواجه شد و اپل در نسل جدید بدون دست زدن به ترکیب برنده از همان طراحی استفاده کرده است.
  • به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است.

دوربین های سه گانه آیفون 11 پرو مکس قاتل، عمر باتری عالی و صفحه نمایش فوق العاده روشن باعث می شود این گوشی همه را مغلوب خود کند. با این وجود پردازنده آیفون ۱۲ پرو مکس هم همین حالا از عهده اجرای هر بازی و اپی برمی‌آید. هر چند دوربین هم بهتر از قبل شده اما اگر عکس‌های مدل قبلی و جدید را کنار هم بگذارید به سختی می‌توان آنها را از هم تشخیص داد. آيفون ۱۳ پرو مکس با ۲۴۰ گرم وزن یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های دنیاست و با احتساب کاور وزنش به ۲۷۰ گرم نیز خواهد رسید. این وزن زیاد کار کردن یک دستی با گوشی را بسیار سخت و طاقت‌فرسا کرده است. وضعیت آیفون ۱۳ پرو هم نسبت به قبل بهتر شده اما شارژدهی آن به خاطر ظرفیت کمتر باتری برای ۱۸ ساعت تماشای ویدیو یا ۱۷ ساعت وبگردی کفایت می‌کند.

نقد و بررسی می بند 7

الگوریتم Night Mode امکان نوردهی دو یا سه ثانیه‌ای حین عکاسی در دست را فراهم می‌سازد؛ اما با قرار دادن دستگاه روی پایه، به نوردهی ۳۰ ثانیه‌ای نیز می‌توان دست یافت. الگوریتم Deep Fusion با تمامی دوربین‌های آیفون ۱۳ در دسترس قرار دارد. اپل می‌گوید آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی با شارژرهای سیمی ۲۰ واتی ظرف ۳۰ دقیقه به‌مقدار ۵۰ درصد شارژ می‌شوند. به‌‌گفته‌ی اپل، گوشی‌های جدید با یک بار شارژ کامل، به‌ترتیب می‌توانند ۱۹ و ۱۷ ساعت ویدئوی آفلاین پخش کنند. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب اپل تغییرات ظاهری خاصی را درمقایسه‌با iOS 14 تجربه نمی‌کند؛ اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است. قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در سافاری و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از سیری و نمایش سه‌بعدی نقشه، از جمله‌ی ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

عمر باتری و شارژ شدن

یکی از تغییرات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس حالت عکاسی ماکرو است که وقتی گوشی را به سوژه نزدیک می‌کنید، فورا فعال می‌شود و می‌توانید به راحتی عکس‌های ماکرو ثبت کنید. آیفون ۱۳ در ابعاد 146.7 × 71.5 × 7.7 میلی‌متر و وزن 174 گرم عرضه می‌شود. در حقیقت در قسمت طراحی این گوشی تغییرات خاصی به چشم نمی‌خورد و از همان زبان طراحی نسل قبل بهره می‌برد.

در تصویر نمونه می توانید عکس زنی را ببینید که با وجود نور کم هنگام عکاسی، جزئیات لباس او پیداست. IOS 15 برای اکثر آیفون‌ها عرضه می‌شود؛ بنابراین قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل فقط منحصر به آیفون ۱۳ پرو مکس نیست و می‌توانید از قابلیت‌های این سیستم‌عامل در گوشی‌های قدیمی نیز استفاده کنید. جمع‌بندی این تغییرات باعث شده تا آیفون ۱۳ پرو مکس نمایشگر OLED فوق‌العاده‌ای 9to5mac داشته باشد. تولید رنگ‌های زیبا و استفاده مناسب از قابلیت‌های مانند پخش Dolby Vision برای تماشای فیلم‌ها با جزئیات و وضوح بالا، تکمیل‌کننده مجموعه نمایشگر هستند. ترکیب کلی نمایشگر بسیار خیره‌کننده است؛ حتی اگر فناوری آن جدید نباشد. گوشی آیفون ۱۳ درست مانند آیفون‌های قبلی، صدای استریو گسترده‌ای را برای فیلم‌ها با سرعت 192 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌کند.