بررسی هاب Thunderbolt 4: CalDigit Element

[ad_1]

CalDigit ماه گذشته Element Hub جدید خود را به عنوان راهی فشرده برای افزودن تعداد زیادی پورت USB-A قدیمی به مک‌ها همراه با آخرین ورودی/خروجی از طریق درگاه‌های Thunderbolt 4/USB4 راه‌اندازی کرد. ما چند هفته است که این هاب کوچک و قدرتمند Thunderbolt 4 را با M1 Mac آزمایش کرده‌ایم، برای بررسی کامل ما به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اپل 2020 مک M1 اولین شرکتی هستند که از Thunderbolt 4/USB4 پشتیبانی می کنند. اگرچه حداکثر سرعت کلی تاندربولت 4 با تاندربولت 3 در 40 گیگابیت بر ثانیه یکسان است، اما تعدادی پیشرفت مانند اتصالات PCIe دو برابر شده و به 32 گیگابیت بر ثانیه (قبلاً 16 گیگابیت بر ثانیه) (قبلاً 16 گیگابیت در ثانیه)، ساده‌سازی کابل، پشتیبانی بهتر نمایشگر و غیره وجود دارد.

جدید CalDigit Element Thunderbolt 4 Hub یک افزودنی عالی برای هر مک است، اما مخصوصاً برای کاربران M1 MacBook Air و Pro قانع‌کننده است زیرا آنها فقط با دو پورت Thunderbolt 4/USB-C عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی

  • ابعاد جمع و جور در 4.48 x 2.75 x 0.7 اینچ (114 x 70 x 18 میلی متر)
  • طراحی برگشت پذیر
  • 4 پورت USB-A با سرعت داده 10 گیگابیت در ثانیه (USB 3.2 gen 2) و توان خروجی 7.5 وات
  • 3 پورت Thunderbolt 4/USB4/USB-C با حداکثر سرعت 40Gbps داده و توان 18W
    • پشتیبانی از یک نمایشگر تا 6K @ 60Hz (همه مک ها)، نمایشگر دوگانه 4K @ 60Hz (Mac Intel)
    • پشتیبانی از زنجیره دیزی برای دستگاه های Thunderbolt، USB4 و USB-C
  • پاس برق 60 وات
  • یک کابل Thunderbolt 4 2.62 فوت (0.8 متر) و منبع تغذیه 150 وات در جعبه موجود است.
  • قیمت: 179.99 دلار

مواد و ساخت

CalDigit Element Hub دارای ساختار محکم با بدنه آلومینیومی است. با درگاه بالادستی TB4/USB4 که در کنار هاب به رایانه شما متصل می شود، از یک طراحی برگشت پذیر مناسب استفاده می کند که به شما امکان می دهد آن را برگردانید و پایه های لاستیکی قابل جابجایی در هر دو طرف کار کنند (قرار دادن اتصال در سمت چپ یا درست).

بررسی CalDigit Element Thunderbolt 4 Hub - کناری

نکته ای که در مورد منبع تغذیه باید به آن توجه کرد، کمی بزرگ است. اما من فکر می‌کنم به همین دلیل است که Element Hub خود بسیار فشرده است و بیش از 130 وات کل خروجی را به دستگاه‌ها ارائه می‌کند.

منبع تغذیه 150 وات دارای طول کابل بیش از 7 فوت است، بنابراین پنهان کردن آن آسان است. به طور کلی، آن را با منابع تغذیه از دیگر هاب تاندربولت قابل مقایسه است.

بررسی CalDigit Element Thunderbolt 4 Hub - مقایسه قدرت و اندازه

CalDigit شامل یک ضمانت دو ساله با Element Hub است.

عنصر Thunderbolt 4 Hub در حال استفاده است

برای راه اندازی، از Element Hub با MacBook Pro 13 اینچی، LG UltraFine Thunderbolt استفاده می کنم. SSD تاندربولت 3 قابل اتصالدانگل ماوس متحد کننده لاجیتک و موارد دیگر.

من چهار پورت USB-A را در جلوی هاب پیدا کردم زیرا احتمال اینکه این دستگاه ها را مرتباً وصل یا جدا کنم بیشتر است. و همه لوازم جانبی من، از جمله SSD و صفحه نمایش Thunderbolt، همیشه خوب کار می کردند.

بررسی CalDigit Element Thunderbolt 4 Hub – راه اندازی MacBook Pro

همانطور که انتظار دارید، من متوجه شده ام که Element Hub با درایوهای Thunderbolt به همان شکلی کار می کند که وقتی آنها را مستقیماً به مک وصل می کنید.

در اینجا نگاهی به تست سرعت Thunderbolt 3 SSD من است که می‌توان آن را از طریق Element Hub وصل کرد و سپس مستقیماً به مک‌بوک پرو من متصل شد. SSD به عنوان ارائه حداکثر سرعت خواندن 2400 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 1800 مگابایت بر ثانیه تبلیغ می شود. تست‌های سرعت در تعداد کمی از تست‌ها کم و بیش یکسان بود، بنابراین من مطمئن هستم که Element Hub عملکرد کامل Thunderbolt را ارائه می‌کند.

آزمایش سرعت متصل از طریق Element Thunderbolt 4 Hub
Thunderbolt 3 SSD از طریق Element Hub متصل شده است
Element Thunderbolt 4 Hub تست سرعت مستقیماً به مک بوک متصل می شود. حرفه ای
همان درایو TB3 مستقیماً به MacBook Pro M1 متصل می شود

ویژگی های خوب فکر شده

از آنجایی که ممکن است چندین درایو خارجی را با Element Hub متصل کنید، CalDigit یک ابزار مفید نوار منوی macOS دارد که به شما امکان می دهد تمام حجم ها را با یک کلیک خارج کنید.

علاوه بر این نرم افزار، یک درایور گنجانده شده به SuperDrive پر انرژی اپل اجازه می دهد تا در حین اتصال به آیتم کار کند، که با هاب های زیاد امکان پذیر نیست.

در کنار تمام اتصالات برای درایوهای خارجی و سایر لوازم جانبی، Element Hub همچنین به عنوان مکانی عالی برای شارژ همه دستگاه‌های شما – حداکثر تا 8 دستگاه در یک زمان، عمل می‌کند. خروجی 18 وات با 3 پورت TB4/USB-C، 60 وات از درگاه بالادست، و 7.5 وات از هر یک از چهار پورت USB-A دریافت می کنید.

Recap هاب CalDigit Element Thunderbolt 4

اگر به دنبال یک هاب Thunderbolt 4/USB-C تمیز و ساده هستید و به وسایل اضافی مانند کارت خوان، اترنت و غیره نیاز ندارید، ایستگاه های اتصال بزرگتر مانند تی اس 3 پلاس پیشنهاد، Element Hub با قیمت 180 دلار یک انتخاب خوب است.

به خاطر داشته باشید که این احتمالاً بهترین انتخاب برای کاربران MacBook Pro و Air 13 اینچی با حداکثر توان 60 وات است که تمام قدرت را به این دستگاه ها می دهد. اما بسته به استفاده شما، اگر گردش کار خیلی سختی ندارید، ممکن است برای دارندگان مک بوک پرو 15/16 اینچی خوب باشد.

هاب CalDigit Element Thunderbolt 4 است اکنون قابل سفارش استاما به نظر می رسد که بین تقاضای قوی و کمبود تراشه جهانیدسته بعدی سفارشات در ماه می ارسال خواهد شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش نقد و بررسی 9to5mac فارسی