برنامه تعمیر سلف سرویس اپل اکنون به مدل های مک بوک M1 نیز گسترش یافته است

آیا می خواهید مک بوک خود را با دسترسی به ابزارها و کتابچه های راهنمای اپل تعمیر کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تعمیر سلف سرویس فردا برای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو با خانواده تراشه‌های M1 در دسترس خواهد بود و دفترچه‌های راهنمای تعمیرات و قطعات و ابزار اصلی اپل را از طریق فروشگاه تعمیر سلف سرویس اپل ارائه می‌دهد. Self-Service Repair برای آیفون در اوایل سال جاری راه اندازی شد و این برنامه به کشورهای دیگر – از اروپا شروع می شود – و همچنین سایر مدل های مک در اواخر امسال گسترش خواهد یافت.

اپل مدت‌هاست که به دلیل سخت‌کردن تعمیر دستگاه‌های خود برای مشتریان و تعمیرگاه‌های مستقل نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

برای شروع فرآیند تعمیر سلف سرویس، مشتری باید ابتدا دفترچه راهنمای تعمیر محصولی را که می خواهد تعمیر کند، با مراجعه به support.apple.com/self-service-repair مرور کند. سپس می توانند به فروشگاه تعمیرات سلف سرویس اپل مراجعه کرده و قطعات و ابزار لازم را سفارش دهند.

ایالت های ایالات متحده حق اصلاح قانون را پیشنهاد کرده اند. کمیسیون تجارت فدرال به طور خاص اپل را در مورد “محدودیت های تعمیر ضد رقابتی” فراخواند. اسناد فاش شده توسط یک گروه باج به تعمیرگاه ها منبع غیررسمی کتابچه راهنمای تعمیرات داده است. استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، حمایت خود را از حق تعمیر اضافه کرد. پرزیدنت بایدن از FTC خواست تا با یک سیاست جدید پیشنهادی پیش رود، که متعاقباً انجام شد. در نهایت، یک پیشنهاد سهامدار اپل از این شرکت خواست تا از حق تعمیر پشتیبانی کند.

تعمیر سلف سرویس اپل در حال رشد است

ابزارهای اپل برای کمک به ارائه بهترین تعمیرات برای محصولات اپل سفارشی ساخته شده اند و به گونه ای ساخته شده اند که در برابر سختی عملیات تعمیرات حرفه ای با حجم بالا که ایمنی و قابلیت اطمینان در اولویت هستند، مقاومت کنند. اپل کیت های اجاره ای را با قیمت 49 دلار ارائه می دهد، بنابراین مشتریانی که نمی خواهند ابزارهایی را برای یک بار تعمیر بخرند، همچنان به این ابزارهای تعمیر حرفه ای دسترسی دارند. مشتریان به مدت یک هفته به جعبه ابزار دسترسی خواهند داشت و به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل برای اولین بار در نوامبر سال گذشته برای آیفون راه اندازی شد، فردا به مدل های مک بوک M1، هر دو مک بوک ایر و مک بوک پرو، گسترش خواهد یافت.

این شرکت می گوید که این برنامه در اواخر سال جاری به کشورهای دیگر نیز گسترش خواهد یافت، که از اروپا شروع می شود…

زمینه

با این حال، جنبش رو به رشد حق تعمیر، فشار فزاینده ای را بر اپل و سایر شرکت های بزرگ برای تسهیل تعمیرات DIY وارد کرده است. اپل در ابتدا علیه این موضوع لابی کرد و از امنیت به عنوان توجیه استفاده کرد، اما فشارها همچنان افزایش یافت.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این رویکرد به زمان راه اندازی اولین مکینتاش برمی گردد که از پیچ هایی استفاده می کرد که به ابزارهای خاصی نیاز داشت – ظاهراً به دستور استیو جابز.

هر قطعه اصلی اپل برای هر محصول طراحی و تولید می شود و برای اطمینان از بالاترین کیفیت، ایمنی و قابلیت اطمینان، تحت آزمایشات گسترده قرار می گیرد. مشتریان می توانند قطعات تعویض شده را برای بازسازی و بازیافت به اپل بازگردانند و در بسیاری از موارد با انجام این کار، اعتبار خرید خود را دریافت کنند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


تعمیر سلف سرویس برای مک بوک ایر و مک بوک پرو بیش از دوجین نوع تعمیر مختلف را برای هر مدل ارائه می دهد، از جمله صفحه نمایش، کیس بالایی با باتری، و پد لمسی، و موارد دیگر. مشتریانی که در پیچیدگی‌های تعمیرات الکترونیکی تجربه دارند، می‌توانند با دسترسی به بسیاری از قطعات و ابزارهای مشابه موجود در فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل، تعمیرات این لپ‌تاپ‌های مک را انجام دهند.

اپل امروز این خبر را اعلام کرد.