برنامه های ساخت تراشه سامسونگ می تواند شاهد راه اندازی آن برای تجارت اپل باشد

شرکت Samsung Electronics یک برنامه پنج ساله تهاجمی را برای جذب خریداران تراشه های آمریکایی با فناوری پیشرفته تر اعلام کرده است و هدف آن تولید ترانزیستورهایی با عرض تنها 1.4 نانومتر تا سال 2027 است. […]

بخشی از پیشنهاد سامسونگ به مشتریان آمریکایی تصمیم آن برای تولید در آمریکا است. سامسونگ یک کارخانه موجود در آستین، تگزاس دارد و در حال ساخت یک کارخانه در نزدیکی تیلور است. این کارخانه جدید که قرار است در سال 2024 شروع به کار کند، احتمالا از جدیدترین روش های تولید مانند فناوری 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. […]

با این حال، TSMC سپس یک پیشتاز فنی ایجاد کرد که تمام تجارت اپل را برای تراشه A10 Fusion مورد استفاده در آیفون 7 به دست آورد. این یک تراشه 64 بیتی بود که بر اساس فرآیند 16 نانومتری TSMC ساخته شده بود و اولین چهار هسته ای بود که توسط اپل طراحی شد. . تراشه ای که دارای دو هسته با کارایی بالا و دو هسته کارآمد است. این باعث افزایش 40 درصدی قدرت پردازنده و 50 درصد افزایش در عملکرد پردازنده گرافیکی آیفون 7 شد، بدون اینکه عمر باتری را کاهش دهد.

TSMC اخیراً ساخت یک کارخانه تولید تراشه جدید در آریزونا را با تولید انبوه برای سال 2024 به پایان رسانده است. تأیید نشده است که این کارخانه تراشه های سری A و M را برای اپل تولید کند، اما به طور پیوسته موضوع شایعات بوده است. زمانی که TSMC به دنبال کمک های مالی برای کارخانه بود، اپل به لابی کردن پول کمک کرد.

بلومبرگ گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ اکنون برنامه‌های خود را برای حرکت سریع به سمت فرآیندهای تولید تراشه‌های کوچکتر اعلام کرده است و هدف آن نسل بعدی 3 نانومتری تا سال 2024، 2 نانومتری در سال 2025 و 1.4 نانومتری تا سال 2027 است.

از آن زمان، TSMC در فرآیندهای کوچکتر و کوچکتر از سامسونگ پیشی گرفته است و برنده تمام کسب و کار اپل برای آیفون، آی پد و مک های اپل سیلیکون شده است.

برنامه های تولید تراشه سامسونگ

انتظار می‌رود اپل برای تراشه A17 در آیفون 15 و همچنین تراشه M2 Pro برای مک‌های آینده به سمت فرآیند 3 نانومتری حرکت کند. سامسونگ با رسیدن به 3 نانومتر تا سال 2024، آن را حدود یک سال از TSMC عقب می‌اندازد و احتمالاً تا سال 2025 در مسیری قرار خواهد گرفت.

کانگ گفت که سامسونگ می تواند در صورت نیاز به یک تولید کننده حتی بزرگتر در تگزاس تبدیل شود. این شرکت سایت های کافی در منطقه را برای رشد و برآورده کردن تقاضا ایمن کرده است.

تا آیفون 6 اس، اپل تولید تراشه های سری A خود را بین TSMC و سامسونگ تقسیم می کرد.

این شرکت کره ای نه تنها به دنبال فرآیندهای 3 نانومتری و فراتر از آن است، بلکه قصد دارد این تراشه های پیشرفته جدید را در ایالات متحده نیز تولید کند.

زمینه

دومین سرنخ برای تمرکز سامسونگ این واقعیت است که قصد دارد این تراشه های پیشرفته را در ایالات متحده تولید کند که ممکن است برای اپل جذاب باشد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این شرکت قصد دارد با راه اندازی تولید انبوه نسل دوم تراشه های 3 نانومتری در سال 2024 و به دنبال آن قطعات 2 نانومتری در سال 2025، در تولید تراشه های پیشرفته پیشتاز باشد.

برنامه های ساخت تراشه سامسونگ که امروز فاش شد نشان می دهد که این شرکت ممکن است امیدوار باشد که با TSMC برای کسب و کار تراشه های سری A و سری M اپل رقابت کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.



کانگ گفت، سازنده تراشه‌های کره‌ای اکنون فرآیند تراشه‌های 3 نانومتری خود را به‌عنوان «تغییرگر بازی» خود می‌بیند و تولید را پیش از TSMC در آن گره آغاز کرده است. سه برابر بیشتر از نسل های قبلی فناوری به تولید 3 نانومتری در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای مشتری منابع اختصاص می دهد. […]