برنامه های پیش فرض اپل ممکن است ممنوع باشد. در اینجا نحوه واکنش اپل آمده است

[ad_1]

ما در حال حاضر پیشرفت چندانی در قوانین ضد انحصار ایالات متحده نمی بینیم، اما اگر هر دو لایحه به مجلس سنا راه یابند، احتمال ممنوعیت برنامه های پیش فرض اپل را افزایش می دهد. یعنی اپل نمی‌توانست برنامه‌های استوک خود را از قبل روی آیفون‌ها نصب کند، اما در عوض مجبور بود به مشتریان یک انتخاب از برنامه‌های اصلی را ارائه دهد.

در بالا تصویری از نحوه واکنش اپل نشان داده شده است که انتخابی از برنامه‌های کلیدی را در طول راه‌اندازی اولیه آیفون ارائه می‌دهد که احتمالاً برنامه‌های خودش در صدر فهرست قرار می‌گیرد.

زمینه

ما قبلاً امروز شرایط را خلاصه کردیم:

نگرانی های فزاینده ای در مورد قدرت و تسلط بر بازار تعداد کمی از غول های فناوری وجود دارد. کنگره روی چندین لایحه ضد انحصار کار کرده است که هر کدام برای رسیدگی به مسائل مختلف طراحی شده اند. دو نفر از آنها تا جایی پیش رفته اند که برای رای گیری آماده هستند:

این دومین لایحه است که بزرگترین تهدید را برای اپل ایجاد می کند و نیازمند تغییرات بزرگ در مدل کسب و کار اپ استور، از جمله اجازه دادن به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث است.

برنامه های پیش فرض اپل ممکن است ممنوع شود

تأثیر دیگر می تواند این باشد که اپل دیگر اجازه ندارد با نصب از پیش برنامه های موجود در آیفون، برنامه های سهام خود را بر برنامه های شخص ثالث ترجیح دهد.

این سوال را مطرح می‌کند که مشتریان چگونه می‌توانند یک آیفون با عملکرد مناسب را از جعبه دریافت کنند. بلومبرگ پیشنهاد می‌کند که یکی از روش‌ها این است که بخشی از فرآیند راه‌اندازی از کاربران بخواهد برنامه‌های کاربردی اساسی مانند مرورگر وب، پخش‌کننده موسیقی و نقشه‌ها را انتخاب کنند. تصویر بالا یک ایده کلی از آنچه ممکن است به نظر برسد ارائه می دهد.

اپل می تواند جلوتر هم برود

با این حال، با توجه به واکنش بسیار تهاجمی این شرکت به چنین اقداماتی، اپل ممکن است خیلی بیشتر از قرار دادن برنامه های خود در بالای لیست انجام دهد.

به عنوان مثال، اقدامات ضد انحصار اپل را مجبور کرد تا برای خریدهای درون برنامه ای خاص، پرداخت شخص ثالث را مجاز کند. سازنده آیفون به شدت با این موضوع مخالف است و پیام هشداری را به وضوح برای ترساندن کاربران از رد این گزینه نمایش می دهد. این همان چیزی است که کاربران نتفلیکس هنگام شرکت در سرویس پرداخت شرکت پخش ویدئو مشاهده می کنند:

این یک مثال کلاسیک از FUD است: ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک در مورد اقدامی که شرکت نمی‌خواهد انجام دهید. این رویکردی بود که ظاهراً توسط IBM در دهه 1970 استفاده شد، با عبارت “هیچ کس هرگز برای خرید IBM اخراج نشد”.

اگر بخواهید برنامه های شخص ثالث را به جای اپل نصب کنید، از دیدن پیام های مشابه اصلا تعجب نمی کنم. به عنوان مثال، اگر به جای Apple Music، Spotify را انتخاب کنید، شرکت ممکن است چیزی شبیه به این را نشان دهد:

شما در حال انتخاب برنامه ای هستید که توسط یک توسعه دهنده شخص ثالث ارائه شده است، به جای برنامه Apple.

اپل هیچ مسئولیتی در قبال حریم خصوصی یا امنیت داده های ارائه شده به این توسعه دهنده ندارد.

همچنین، نمی‌توانید یک نسخه آزمایشی رایگان از Apple Music دریافت کنید و ممکن است هنگام استفاده از Mac، iPad، Apple Watch و HomePods، عملکرد آن کاهش یافته باشد.

ساخت پیام‌های هشداردهنده‌ای که از نظر فنی درست هستند، اما هر کسی را که قصد خروج از اکوسیستم این شرکت را دارد، ترسانده باشد، برای اپل اصلاً دشوار نخواهد بود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی